Gå til innhold

Svindel i selvbetjeningskassa i Extra

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I Extra er det slik at dersom en vare har påklistret rød tilbudslapp med f.eks. 50 % får du ikke avslag om du går i selvbetjeningskassa. Det får du kun på varer som er nedpriset i hele butikken. Har ofte opplevd å slå inn varer med store rabatter påført som kommer opp til full pris. Spurte betjeninga og hun sa at alle varer med røde tilbudslapper kom inn til fullpris. Jeg måtte ringe på betjeninga så ordnet de avslaget i selvbetjeningskassa, sa hun. Jeg sa dette burde det jo stå oppslag om ved selvbetjeningskassa, men hun himla med øynene og så sur ut. Er det virkelig slik???

Anonymkode: 6a2f8...543

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Svindel er det vel ikke. Det er dumt at de ikke har et system som kan sette på ny strekkode på produktene med nedsatt pris - det gjør de på Kiwi.

Men da vet du det til neste gang. :) 

Anonymkode: 25f69...d58

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Høres rart ut. Nå handler ikke jeg på Extra, men på Obs, og der har de nedsatte varene ny strekkode i tillegg til rød lapp Det burde være fullt mulig å få til hos Extra også. 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Svindel er det vel ikke. Det er dumt at de ikke har et system som kan sette på ny strekkode på produktene med nedsatt pris - det gjør de på Kiwi.

Men da vet du det til neste gang. :) 

Anonymkode: 25f69...d58

Det blir jo svindel om de med vitende og vilje unnlater å opplyse om hva kunden må gjøre for å få den nedsatte prisen. 

Anonymkode: 34d29...134

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

I Extra'en her hvor jeg bor så har de 40% prislapper hvor den nye prisen står med ny strekkode, som de setter over den gamle strekkoden, så her har vi ikke dette problemet.

Anonymkode: 67aa2...7b7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

I Extra'en her hvor jeg bor så har de 40% prislapper hvor den nye prisen står med ny strekkode, som de setter over den gamle strekkoden, så her har vi ikke dette problemet.

Ikke her heller. 

Anonymkode: f91db...1d8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Be de om å sette på en ny strekkode som gjelder rabatten. 

Anonymkode: 15c31...171

• Liker 1
Skrevet

Aldri vært noe problem på extra eller Meny her. Bare pass på og få scannet riktig kode 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er svindel og utrolig dårlig gjort at de har det sånn med selvbetjeningskasse. Ille nok at vi hadde det når jeg satt i kassa for noen år siden på Mega. Hvis jeg ikke så 50%-lappen, som gjerne var plassert på motsatt side av den siden strekkoden er på, så ble folk sure naturlig nok. 

Har vært borti at ny strekkode settes halvveis over den gamle sånn at den gamle går inn. Jeg tok det opp (dette var Meny, ikke extra), og da sa de at man må passe på å scanne nye koden ikke gamle. Men dette kan jo ikke folk som ikke har sittet i kassen før vite. Jeg som har kassaerfaring tenkte jo ikke på å dekke alt av gammel kode, og da kan man ikke gå ut fra at random kunder tenker på det. Dette er jo butikkens jobb, ikke kundens!

Tror de tjener mye penger på folk som tror vi gjør et kupp og betaler fullpris og som er sløve med å følge med på prisene, pga f.eks stress og dårlig tid. 

Anonymkode: 009de...01c

Gjest jegerrinne
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Slik er det her og

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...