Gå til innhold

Migrene, nummen følelse?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har migrene, har dere opplevd nummen følelse i hodet og ansikt? Jeg har hatt denne numne/visne følelsen i ansikt og hodet siden lørdag, har en følelse av at det er migrene, men syns det er ekkelt med denne numne følelsen. Kjenner det t.o.m i tennene når jeg pusser de, og på lepper. Er ikke snakk om lammelse eller skjevhet, og har utført alle sånne tester på mulig slag, ingen skjevhet, snakker tydelig, kan ta begge hendene i været og på nesen. Og det har som sagt vart i over to døgn nå. Noen med lignende erfaringer? 

Anonymkode: c4179...000

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er ganske vanlig i forbindelse med migrene. En form for aura. Ubehagelig. 

Triptaner kan hjelpe, selv om du ikke har smerter.

Anonymkode: 41d67...404

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, det er ganske vanlig i forbindelse med migrene. En form for aura. Ubehagelig. 

Triptaner kan hjelpe, selv om du ikke har smerter.

Anonymkode: 41d67...404

Godt å høre at dette er vanlig! Jeg prøvde maxalt, uten hell. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Godt å høre at dette er vanlig! Jeg prøvde maxalt, uten hell. 

Jeg har migrene med mye forskjellig aura, maxalt funker ikke for meg. Test sumatriptan, kanskje du er lik meg. Vet mange heller vil ha nesespray og, det har jeg ikke prøvd men be om å få teste litt forskjellige  

Anonymkode: eccd1...a8b

AnonymBruker
Skrevet

Har du tatt mr?

Anonymkode: 7cdfb...95a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det slik av og til har ikke typisk migrene men har "migrene" etter en aneurisme. 

Ville uansett tatt MR, har en venninne som får nummenhet og slikt når hun har migrene men hun har måttet gå gjennom full sjekk av alt. 

Anonymkode: 92455...ebd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, kan føle meg nummen, prikking og lammelse i ansikt. 

Anonymkode: b8c00...83e

• Liker 1
Skrevet

Jeg får nummenhet i halve ansiktet ved kraftige migreneanfall. Er jeg ikke flink til å ta hensyn til kroppen, så kan det fort vare noen dager. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Har du tatt mr?

Ikke i denne omgang nei, dette oppstod på lørdag. Men har tatt MR av hodet noen ganger i andre forbindelser, sist gang for et års tid siden, da var alt bra. Ville trodd de så tegn på MS f.eks da, hvis det er noe sånt dette skulle være😬

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg har det slik av og til har ikke typisk migrene men har "migrene" etter en aneurisme. 

Ville uansett tatt MR, har en venninne som får nummenhet og slikt når hun har migrene men hun har måttet gå gjennom full sjekk av alt. 

Anonymkode: 92455...ebd

Jeg får snakke med legen dersom det ikke gir seg. Veldig ubehagelig dette, tar over all oppmerksomhet. Og nå må jeg straks på jobb med dette pågående også😔

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Ja, kan føle meg nummen, prikking og lammelse i ansikt. 

Anonymkode: b8c00...83e

Queen19 skrev (11 minutter siden):

Jeg får nummenhet i halve ansiktet ved kraftige migreneanfall. Er jeg ikke flink til å ta hensyn til kroppen, så kan det fort vare noen dager. 

Takk for at dere deler, veldig godt å vite at flere opplever det samme❤️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ikke i denne omgang nei, dette oppstod på lørdag. Men har tatt MR av hodet noen ganger i andre forbindelser, sist gang for et års tid siden, da var alt bra. Ville trodd de så tegn på MS f.eks da, hvis det er noe sånt dette skulle være😬

Ja, om du har hatt dette symptomet før. Om ikke ville jeg tatt en ny MR.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, om du har hatt dette symptomet før. Om ikke ville jeg tatt en ny MR.

Jeg har hatt det i mindre grad før, men ikke så ille som nå. Tenker du på å utelukke MS?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes du skal sjekke det hos lege som evt kan henv til nevrolog.  
lammelser er ganske vanlig spesielt med migrene med aura men i flere dager høres hverken normalt eller særlig behagelig ut. 

Anonymkode: ebdb8...4bf

• Liker 1
Skrevet

En regel når man har migrene er at ny oppståtte symptomer du ikke har hatt før må tas med lege. Har du i tillegg aura så er det større risiko for hjerneblødning. Og all hjerneblødning har ikke dette med lammelser ol. Ta kontakt med legen nå. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har hatt det i mindre grad før, men ikke så ille som nå. Tenker du på å utelukke MS?

Ja.

AnonymBruker
Skrevet
Forvirret23 skrev (18 minutter siden):

En regel når man har migrene er at ny oppståtte symptomer du ikke har hatt før må tas med lege. Har du i tillegg aura så er det større risiko for hjerneblødning. Og all hjerneblødning har ikke dette med lammelser ol. Ta kontakt med legen nå. 

Jeg har hatt noe lignende før ved migrene, bare ikke så mye av det. Migrene pleier jeg dessuten ha i dagevis når det først kommer, så det at det vedvarer er ikke noe nytt. Jeg ser det litt an. Må dessuten ta imot noen elever nå som jeg ikke får flyttet på sånn i siste øyeblikk. 

AnonymBruker
Skrevet

Ingen medisiner fungerer her. Blir botox neste.

Anonymkode: c03d0...a66

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ingen medisiner fungerer her. Blir botox neste.

Anonymkode: c03d0...a66

Så kjipt😔 Pleier du få nummenhet i hode/ansikt ved migrene? 

AnonymBruker
Skrevet
Forvirret23 skrev (4 timer siden):

Har du kilde på at aura gir større risiko for blødning? 

Anonymkode: 653e6...101

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...