Gå til innhold

Ny ringeklokke!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal male huset utvendig, og i den forbindelse ønsker jeg å kjøpe en ny ringeklokke. Den gamle er 20+ år, av typen «alle» hadde da. 
Jeg vet rett og slett ikke hvilke muligheter som finnes. 
Jeg tenker vi ikke trenger kamera. Men jeg ønsker å ha tilgang på app, og å ha mulighet til å skru av lyden på ringeklokka. 
Hvilke andre funksjoner burde jeg tenke på/finnes?

Anonymkode: 2f80c...2a2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Og hvordan er det med strømtilkobling?

Hvis noen har konkrete produkter å anbefale (også med kamera), setter jeg pris på det!

AnonymBruker
Skrevet

Der vi bor nå har vi både den gammeldagse og yale kodelås med ringeklokke på. 

Vi skal flytte nå og da går vi kun for yale. Den er med app og mulighet for kamera. Hater den gammeldagse ringeklokken hvor vi bor no😅 yale holder lenge. Har byttet batteri en gang siden jeg kjøpte den i 2021. Elsker også at den automatisk låser seg opp når jeg nærmer meg døren

Anonymkode: edb70...2cf

AnonymBruker
Skrevet

Finnes det rene ringeklokker med app men uten video? 

Jeg har Nest Doorbell batteri-utgaven. Den kobler man enkelt opp til eksisterende ledningsnett, så slipper man å tenke på lading av batteriet 😉 Når den er koblet til sånn kan man også velge om det skal ringe i ringetrafoen som er montert i huset fra før + på telefonen, eller kun på telefonen. 

Alt i alt så er jeg godt fornøyd. Får opp video når postmann/bud legger pakke på trappa, og får beskjed om at "pakken er ikke synlig lenger" hvis den fjernes. Ellers kan man få varsel om personer, kjøretøy, dyr/aktivitet, bevegelse osv. Synes bildekvaliteten er relativt bra. Veldig greit å kunne få opp video fra den på Google Nest-skjermene jeg har rundt i huset 😅 På den negative siden så synes jeg den kunne vært raskere (gjelder også andre Google Nest-kameraer, det tar noen sekunder før de reagerer) og jeg har opplevd et par ganger at folk som kommer på døra ikke trykker inn knappen skikkelig, sånn at jeg bare har fått opp video av noen som står utenfor uten å ha ringt på (skjønner ikke helt dette, for den er enkel i bruk, men noen tør kanskje ikke å trykke hardt nok?). 

Anonymkode: 0df9b...53d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Der vi bor nå har vi både den gammeldagse og yale kodelås med ringeklokke på. 

Vi skal flytte nå og da går vi kun for yale. Den er med app og mulighet for kamera. Hater den gammeldagse ringeklokken hvor vi bor no😅 yale holder lenge. Har byttet batteri en gang siden jeg kjøpte den i 2021. Elsker også at den automatisk låser seg opp når jeg nærmer meg døren

Anonymkode: edb70...2cf

Takk for tips om merke! Er det utedelen som har batteri, slik at man ikke må koble opp til ledning? Vi skal ikke ha kodelås, jeg regner med vi skaffer det når vi skal bytte døra en eller annen gang i fremtiden. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Finnes det rene ringeklokker med app men uten video? 

Jeg har Nest Doorbell batteri-utgaven. Den kobler man enkelt opp til eksisterende ledningsnett, så slipper man å tenke på lading av batteriet 😉 Når den er koblet til sånn kan man også velge om det skal ringe i ringetrafoen som er montert i huset fra før + på telefonen, eller kun på telefonen. 

Alt i alt så er jeg godt fornøyd. Får opp video når postmann/bud legger pakke på trappa, og får beskjed om at "pakken er ikke synlig lenger" hvis den fjernes. Ellers kan man få varsel om personer, kjøretøy, dyr/aktivitet, bevegelse osv. Synes bildekvaliteten er relativt bra. Veldig greit å kunne få opp video fra den på Google Nest-skjermene jeg har rundt i huset 😅 På den negative siden så synes jeg den kunne vært raskere (gjelder også andre Google Nest-kameraer, det tar noen sekunder før de reagerer) og jeg har opplevd et par ganger at folk som kommer på døra ikke trykker inn knappen skikkelig, sånn at jeg bare har fått opp video av noen som står utenfor uten å ha ringt på (skjønner ikke helt dette, for den er enkel i bruk, men noen tør kanskje ikke å trykke hardt nok?). 

Anonymkode: 0df9b...53d

Takk for tips! Det er vel ledning der fra før, til den gamle ringeklokka. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...