AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #1 Skrevet 22. april 2024 Jeg er lavtlønnet, tjener ca 180 kr/t, og brukte i fjor mer enn 20 000 kr på tannlege (bl.a. en rotfylling og to kompliserte ekstraksjoner). Jeg betalte av egen lomme. Foreløpig i år har jeg brukt noen få tusen, men det ser ut til å bli mer etterhvert. Også skal jeg kose meg med femten tusen kr i restskatt, etc. Finnes det tilskudd for oss lavtlønnede? Kan man søke om å få dekket noe av tannbehandlingen? Og som et malapropos og hjertesukk til slutt: Jeg har en venn som tjener ca 10 ganger så mye som meg. Han ble henvist til sykehus for en komplisert ekstraksjon. Der måtte han betale rundt 300 kr selv. Jeg betalte mer enn tre tusen for samme behandling da jeg ble henvist til oralkirurg på vanlig tannhelseklinikk. Anonymkode: 81ec5...50c
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #2 Skrevet 22. april 2024 Du kan ta med deg prisoverslag fra Tannlegen og til Nav, er du heldig kan de kanskje hjelpe deg. Hvis du ikke har noen bekreftet tannsykdommer så tviler jeg utrolig sterkt at det finnes annen mulighet. Hvis du har hjemmehjelp kan du også få dekket, men det tror jeg ikke du har så det går også ut. Anonymkode: 77b21...785
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #3 Skrevet 22. april 2024 Nesten garantert ikke, med mindre du mottar sosialhjelp og/eller behandlingen er helsemessig nødvendig. Med mindre det er snakk om ca. hele kjeven, er verken boring eller rotfylling ansett som nødvendig av HELFO, da du strengt tatt kan trekke tennene og klare deg med resten. Det estetiske blir ikke tatt hensyn til. Anonymkode: da088...504 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #4 Skrevet 22. april 2024 Too. Et supertilbud for oss skremte. Anonymkode: 2d99e...61b
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #5 Skrevet 22. april 2024 Det er nesten umulig, dessverre. Jeg er i den prosessen for å få det dekket, men fikk det dessverre ikke denne gangen. Det hjelper ikke å være lavlønnet, jeg er på laveste sats Aap og får ikke. Det hjelper heller ikke at jeg har psykiske vansker ( man må gå til jevnlig behandling, minst to ganger i uka). Det hjelper dessverre heller ikke om man har tannproblemer av spiseproblemer som ikke er akutte. Med det med spiseproblemer mener jeg spiseforstyrrelser, og de tar ikke hensyn til forbedring. Eller noe, egentlig. Du må nesten være dau for å få dekket tannpleie i Norge... Dessverre... Anonymkode: ee852...801
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå