Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,
I de siste 3 ukene har jeg vært i dialog med flere bank for å få et tilbud/finansieringsbevis på boliglån. Jeg har også spurt Banken som jeg benyttet tidligere, da jeg hadde lån for nåværende bolig. 
For noen dager side fikk jeg tlf fra en annen bank og fikk beskjed at det er fortsatt pant på boligen min. Jeg har nedbetalt hele lån for mer enn 1 år side. Og har fått et brev fra Banken som sier at lånet er nedbetalt og pant vil bli slettet. Jeg var veldig overrasket og kontaktet support hos Banken min. Da fikk jeg beskjed at PANT blir slettet straks fra grunnboken og oppdateringen kan ta 1-3. dager. 
Dette forklarer også hvorfor andre bank tar mer tid og eller svarer ikke på hendelsen min. Jeg har mistet flere gode muligheter pga. denne feilen.

Er dette er noe som jeg kan ta opp mot Banken min slik at jeg får en kompensasjon pga. feil hos dem? eller er det en lost case? 🙂 

Anonymkode: c16ae...846

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er en lost case.

Uansett, så blir en ny pant i bolig 2, så jeg forstår ikke helt problemet. En pant per bolig, per lån.

Du kan ikke har pant i bolig 1 for lånet på bolig 2.

Skjønner ikke problemet. Har du økonomi til det, så bør ikke panten i bolig 1 ha så mye å si for en evt. bolig 2.

Anonymkode: 85bd5...597

Skrevet

Ja. det blir pant i bolig 2, men Jeg kunne ikke være med på budrunder pga. manglende finansieringen 🙂
Muligens utfordringen kom ikke fram i teksten over.

Etter at jeg fikk brev fra Banken for over 1 år side forventet jeg at Pant på bolig nr 1  er slettet siden jeg har utbetalt hele lån. 
Nå viser det seg Banken har glemt å gjøre 'jobben' sin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...