Gå til innhold

Kan man ha romantiske følelser for partner uten å være forelsket?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min kjæreste sa at han aldri har vært forelsket i meg. Jeg ble selvsagt knust og lurte på hvordan han kan ha hatt et forhold med meg i to år og planlagt å flytte sammen uten romantiske følelser.

Da svarte han at joda, romantiske følelser hadde han for meg, bare ikke sånn voldsom forelskele som med eksen og gamlekjæresten.

Jeg sysn dette høres merkelig ut, gjør det ikke?

Anonymkode: eed8c...30d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man kan hoppe over forelskelsen og gå rett fra betatthet til kjærlighet. 

Anonymkode: 84fd6...17f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke alle er i like mye kontakt med følelsene, og forstår kanskje ikke at forelskelse endrer seg både med alder og med hvem man forelsker seg i. De romantiske følelsene er jo forelskelse selv om man ikke er stormforelska. Stormforelskelse brenner fort ut er min erfaring. Forelskelsen som kommer mer rolig og snikende er den som varer :)

Anonymkode: 379a1...e1a

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Så dere mener han kan snakke sant, og at jeg ikke trenger å være fullt så lei meg likevel?

Skrevet

Man kan gå fra å like noen til å elske noen uten å gå veien om forelskelse.
Det er en mer solid og sann form for kjærlighet.

• Liker 4
Skrevet

Han snakker jo med all sannsynlighet sant. 

Klart man kan gå fra liker til kjærlighet uten en vill forelskelse i mellom. Så lenge dere er sammen nå så ville jeg ikke vert i tvil.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, Trek said:

Han snakker jo med all sannsynlighet sant. 

Klart man kan gå fra liker til kjærlighet uten en vill forelskelse i mellom. Så lenge dere er sammen nå så ville jeg ikke vert i tvil.

Ja, vi bor sammen nå og har det fint - dette skjedde for nesten 2 år siden. Jge har aldri glemt det og har vært lei meg for det, men føler meg tryggere på hans kjærlighet nå. Det hjalp faktisk ganske mye med svarene jeg fikk her i dag også 💜

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi er alle så forskjellige. Jeg trenger forelskelsen for å i det hele tatt gå videre. Det er på mange måter mitt grønt lys for at dette er verdt å utforske.

Det går ikke frå 0 til 100 og andre veien i full fart. Men forelskelsen der jeg kjenner det i magen, hodet drømmer seg avgårde, tankene svirrer rundt han hele tiden, jeg vil bli kjent med hele han og finne ut mest mulig, jeg er umettelig kåt på han og kjenner begjæret herje i kroppen.. jeg må nok ha det slik for å gå veien sammen, der jeg sakte men sikkert blir glad i... fryktelig glad i.... uendelig glad i.... savner så mye det gjør vondt... til elsker... rett og slett, at jeg helt og holdent elsker deg uansett, og vi finner løsninger om noe er vanskelig,  vi vil få det til.. vi begge jobber mot et felles mål som er å ha det godt sammen.

Anonymkode: 203b5...544

AnonymBruker
Skrevet

Det er den rolige, trygge kjærligheten som varer, forelskelse går over.

Anonymkode: e0009...95a

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Ja, vi bor sammen nå og har det fint - dette skjedde for nesten 2 år siden. Jge har aldri glemt det og har vært lei meg for det, men føler meg tryggere på hans kjærlighet nå. Det hjalp faktisk ganske mye med svarene jeg fikk her i dag også 💜

Jeg forstår godt at du ble lei deg. Jeg har selv avsluttet med noen fordi de sa de ikke kjente på forelskelse med meg. Jeg skjønner ikke helt hvorfor noen vil være sammen med noen man ikke har følelser for eller ikke er forelsket i. Hva er motivasjonen da? 

Jo jeg skjønner deg veldig godt. 

Uansett, kjæresten din har jo hatt noen følelser for deg som har vokst og vokst selv om han ikke kaller det forelskelse. Derfor ville jeg ikke tatt tungt på dette nå så lenge etterpå. Hva spiller det for rolle at han ikke følte en vill forelskelse når han føler på kjærlighet? Det er jo så uendelig mye bedre med kjærlighet enn forelskelse, tross alt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...