Gå til innhold

Festprogrammet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann;-)

Jeg ser at "mine" folk ikke er så veldig taletrengte og jeg har mistanke om at det ikke blir så alt for mange taler. Min mor kommer vel til å holde en tale, men siden min far ikke er blandt oss lenger så blir det ingen selvskrevne velkommst talere etc.

Min kjære har ymtet frampå at han kanskje ikke klarer å holde tale til meg heller... Han får vondt i magen bare ved tanken og kvier seg noe helt enormt. Vil jo ikke at det skal ta gleden bort med dagen hans at han kvir seg sånn til talen. Så kanskje jeg må ta høyde for at det kommer en sang eller noe fra ham da ( selv om jeg blir litt skuffet over ikke å få en tale fra ham).

Men hva som er vanlig utover de obligatoriske talene? Er det "Velkommen til bords" og "takk for maten" sang dersom det ikke er slike taler? Eller bør det også være en sang til våre foreldre?

Må jaggu begynne å dikte litt jeg nå i såfall.

Jeg på min side kvir meg også til en evt tale til han, men jeg tror jeg kommer til å gjøre det uansett. Jeg vil gjerne dele med de som er med på festen hva han betyr for meg og dessuten benytte den sjangsen talen gir til å takke våre foreldre, forlovere og alle gjester som er kommet..... Det er bare rett og rimelig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri hørt at en har sanger til foreldrene.

HUSK:

Det er deres dag, deres bryllup. Hva andre mener og synes om sanger og taler skal dere ikke bry dere om. Om dere ikke vil ha sanger - så ikke ha sanger (vi hadde INGEN) og om dere ikke vil tale så ikke ødlegg store deler av dagen på å gå å vente på at det skal skje. Gjør dagen til deres dag slik dere vil ha den.

Selvfølgelig er det høytidlig og fint med taler - men du MÅ ikke ha det!!!

Skrevet

Vi skal ikkje skrive nokon songar, og håpar i grunnen ingen av gjestene kjem med songar heller.. Hehe.. Syns slike rosa songar kan bli litt i overkant mykje av og til..

Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet

Kjæresten min skal heller ikke holde tale. Han er ikke så gald i å hold etale, og ville gruet seg hele dagen. Jeg synes det er helt OK at han ikke gjør det. Jeg vet hvor høyt han elsker meg og hvor bra vi har det sammen, og det er ikke så viktig for meg at han skal snakke om dette foran alle sammen. Kan vel lett bli ganske svulstig også..

Men dette med å takke foreldre og gjester og sånn høres fint ut - når er det naturlig å gjøre det?

Vi håper også å unngå sanger..

:)

Skrevet

Hos oss blir det ingen taler og ingen sanger. Etter mitt eget ønske.

Skrevet
Hos oss blir det ingen taler og ingen sanger. Etter mitt eget ønske.

Oi. Hvordan får du til det?

Prøvde å ymte frampå om at jeg ønsker få og enkle, eller helst ingen, taler, men svigermor ble skikkelig fornærmet... så klart svigerfar må få holde tale til sin sønn, det skulle da bare mangle, hva vil folk si... og brudgommen må da holde tale, det er jo skikken, og... og...

Tips til meg?

Skrevet

Vet ikke hvordan jeg fikk det til..

Da vi inviterte til bryllup sa vi at det ble et lite enkelt bryllup uten taler og sanger, og alle synest det var greit..

Kanskje vi har en sjenert familie? Vet ikke.. :sjenert:

Blir kun 15 gjester da, så det er liksom ikke nødvendlig med taler, alle får sagt det de vil på en måte..

Skrevet
Vet ikke hvordan jeg fikk det til..

Da vi inviterte til bryllup sa vi at det ble et lite enkelt bryllup uten taler og sanger, og alle synest det var greit..

Kanskje vi har en sjenert familie? Vet ikke.. :sjenert:

Blir kun 15 gjester da, så det er liksom ikke nødvendlig med taler, alle får sagt det de vil på en måte..

Får jeg lov å spørre... hvordan har dere planlagt programmet? Jeg antar dere har få "formelle" poster? Er det ikke noe opplegg under middagen? Har dere toastmaster? Skal dere ha kakeåpning og vals, eller leker eller noe annet? Avslutter dere tidlig på kvelden? Lurer litt på hvordan et lite enkelt bryllup kan være. (Sender beklagelse til hovedinnlegger hvis jeg sporer litt av nå :))

Skrevet

Vi skal ha et lite bryllup, med kun 15 gjester. Ingen, uteom forloverene, blir med på vielsen. Alle møtes til middag, så koser vi oss der noen timer, uten sanger og taler, og når desserten er inntatt kan de som vil bli med oss hjem og feire videre der med vin og snacks..

Skrevet (endret)

Når vi giftet oss sto jeg for sang til brudgommen, velkommen til bords sangen, takk for maten sangen, "takk til våre foreldre fra meg-sang" og et par "få opp stemningen sanger". Ellers kom mine to mødre med sanger og min forlover, min svigermor med sang fra brudepike/brudesvenn + en til sin sønn. Ellers var det masse taler. Middagen varte i 4 timer. Jeg har også vært toast-master i flere venninners brylluper, hvor jeg har vært den som har funnet/diktet sangene. Alle bryllup jeg har vært i har vært like koselig uansett hvor mange taler/sanger det har vært :) . Men det er klart at det blir litt mer uformelt og avslappet hvis en ikke pøser på da ;) ...

Senere på kvelden hadde vi selskapsleker. Absolutt å anbefale :-D ! Makan til stemningsskaper !!! Løsnet jo på snippen til selv den mest snerpete :ler: .

Endret av ~MALIN~

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...