Gå til innhold

Tett i nesen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 6 mnd er så innmari tett i nesen for tiden. Jeg klarer avogtil med nesepumpe og fiske ut noen busemenn digre som fjell...men like etter virker det som det tetner til igjen.. Ikke feber og ikke snørrete..

Problemet er når han våkner midt om natten og vil ha smokken når jeg setter inn denne så tetner alle luftveier til og det blir bare hyling og skriking..

Har prøvd med saltvann men det løsner ikke dette og den nesepumpen får ikke alltid tak i disse busemannene.. Har dere noen tips for dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Ammer du? Morsmelk løser opp ganske bra.

Vendelin slutta med smokk da hun var så tett at hun ikke klarte å suge på den... Det var hyling et par netter, og så roet hun seg fint uten smokken.

Skrevet

Hos oss har det hjulpet å løfte hodeenden på senga (la noen tykke bøker under sengebena). Men det har du kanskje prøvd allerede?

Har også prøvd å få ut noen buser ved å kile ytterst i nesa med en q-tips - er du heldig nyser han ut noe snørr...

Skikkelig kjedelig når de blir så tette, altså.

Skrevet

Heving av hodeenden er bra, og saltvannspipetter er også tingen. Rart at det ikke funker??? Her hjemme er begge barna vant til å få saltvannspipetter, noen ganger til og med 2 i hvert nesebor... Han på 8 klarer nå å blåse ut skikkelig, så der er det ikke pipetter...;) Saltvannspipetter er ikke vanedannende og de er enkle å sprute langt nok inn i nesa. Rett etter at du har sprutet saltvannet inn masserer du lett det neseboret som fikk seg en "dusj". Da hjelper du til med å løse opp og er du riktig heldig irriterer du nok til å framprovosere opptil flere nys... ;):)

Lykke til!! :)

Skrevet

Takk for fine svar..

Jeg ammer ikke så morsmelk kan ikke hjelpe.. ikke en dråpe å oppdrive.

Jeg har hevet enden på sengen så han ligger litt i bakke

støvsuget og holder støv unna overflater i tilfelle det var det som samlet seg opp som busemenn i nesen..

Er best når jeg får han til å nyse og det klarer jeg med nesepumpen av og til.. men skal prøve å masere nesen.. litt og..

Tror saltvann ikke oppløser disse busemennene, men kan saltvann forebygge at det dannes nye busemenner??? isåfall skal jeg prøve det fremover..

avogtil så har jeg så lyst å si til sønnen min "å så blåser vi i nesen" lille venn.. eeh så var han bare for liten til å forstå det... ;)

Skrevet

Du vil bli overrasket hvilke enorme busemenn jeg har fått ut av lillegutts nese ved å bruke saltvannspipetter og litt massasje...;) Er sikker på at det vil funke for dere! :Nikke:

Skrevet

jeg har ikke ammet, og har siden han var spedbarn brukt vanlige rhinox nesedråper for barn, som du får på apoteket. Funker med en gang!!!!Bare ikke bruk dem lenger enn det står på pakken, så er det ikke noe prob. Saltvann funket aldri.

Skrevet

Enig med Jens her. Har aldri fått noe god effekt ut av saltvannsdråpene, men har derimot god erfaring med Rhinox. Gutten min på 10 mnd har fått dette når han har vært tett, og det virker godt. Men her er det i motsetning til saltvann begrensing på hvor lenge du kan bruke de og hvor mange du kan ta pr dag, men det står godt forklart på esken. Kjøpes på apotek, og kommer i små pipetter akkurat som ved saltvannet. Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...