Gå til innhold

Når en homofil/lesbisk liker en heterofil person. Tar de det som et kompliment?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvis f.eks. en homofil mann forteller en heterofil mann at han er kjekk, eller han bare skjønner/mistenker at det er interesse fra en homofil mann, tar de det som et kompliment, eller oppleves det ubehagelig? Er det hyggelig å gi et slikt kompliment hvis man er usikker på den andres seksualitet? Noen som har erfaring?

Endret av Mayer
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ubehagelig å få oppmerksomhet fra en du ikke er interessert i. 

Hadde en som tok kontakt på facebook og google chat og linkedin men jeg er streit. Vi hadde felles venner, og han kunne fint ha spurt de om jeg var homo. 

Anonymkode: b2378...686

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er kvinne og tar det som et stort kompliment at lesbiske liker meg.🤩 Svinger dessverre ikke den veien selv.

Anonymkode: 7b919...3b7

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det antar jeg er veldig individuelt. Jeg er heterofil mann og hadde bare smilt vennlig og sagt det var hyggelig å høre. Innerst inne ville det nok hverken gitt meg noe eller gjort meg noe, men det er nå positivt ment og da sier jeg vel takk.

Så hadde jeg selvfølgelig forventet at fyren fullt ut respekterte at jeg, som heterofil, ikke kunne vært det spor interessert i ham. Jeg har opplevd det en gang, at en homofil fyr ga meg komplimenter og deretter fortsatte å presse på selv om jeg tydelig markerte at legningen min er som den er. Det var både ubehagelig og respektløst. Men det er jo noe annet.

Anonymkode: 2783f...0f5

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Tar det som et kompliment uavhengig av kjønn og legning. Erfaringsmessig kan det påvirke vennskap negativt på lik linje som om en av motsatt kjønn viser interesse. Altså hvis den ene får følelser og den andre ikke. 

Har en homofil kompis som sa «du får meg til å skulle ønske jeg var hetero». Det tok jeg også som et kompliment. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

Jeg er homofil mann i tyveårene. Har noen ganger hatt sterke følelser for menn jeg tror er heterofile. Jeg har kun gode intensjoner og ønsker dem det beste i verden, hvorfor kan ikke det taes som et kompliment? Så lenge jeg ikke går over noen strek. Jeg kan forstå at det er ubehagelig for en heterofil mann hvis det blir for lange blikk og at det vises tydelig interesse, men synes det er leit hvis det blir tatt ille opp.

Endret av Mayer
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg ville absolutt ta det som et kompliment. Det er da smigrende at noen liker meg, helt uavhengig av kjønn eller om jeg er interessert i vedkommende. Selvsagt gitt at det er snakk om et hyggelig kompliment, og ikke slibrig eller grenseoverskridende oppførsel. 

• Liker 2
Skrevet
Mayer skrev (17 timer siden):

Hvis f.eks. en homofil mann forteller en heterofil mann at han er kjekk, eller han bare skjønner/mistenker at det er interesse fra en homofil mann, tar de det som et kompliment, eller oppleves det ubehagelig? Er det hyggelig å gi et slikt kompliment hvis man er usikker på den andres seksualitet? Noen som har erfaring?

Jeg er heterofil mann og har opplevd det noen ganger gjennom livet. Det har jeg selvsagt bare syntes var hyggelig. Jeg har tatt det som et kompliment. Menn som blir usikker av det kan neppe være særlig trygg på sin seksualitet. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Mayer skrev (17 timer siden):

Jeg føler meg ubekvem i sånne situasjoner, og tar det absolutt ikke som et kompliment. Da tenker jeg at det må være noe alvorlig feil med klesstilen eller noe😅

Anonymkode: e1e1a...6fd

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Mayer skrev (19 timer siden):

Jeg er homofil mann i tyveårene. Har noen ganger hatt sterke følelser for menn jeg tror er heterofile. Jeg har kun gode intensjoner og ønsker dem det beste i verden, hvorfor kan ikke det taes som et kompliment? Så lenge jeg ikke går over noen strek. Jeg kan forstå at det er ubehagelig for en heterofil mann hvis det blir for lange blikk og at det vises tydelig interesse, men synes det er leit hvis det blir tatt ille opp.

Helt enig i det du skriver. Om noen, uavhengig av kjønn eller legning, hadde sagt at jeg var attraktiv eller kjekk hadde det boostet egoet mitt og jeg hadde "levd på" dette lenge ❤️ Skjønner ikke folk som tar dette negativt så lenge dette er en ærlig og velmenende kommentar 🤔

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Som en lesbisk dame har jeg vært forsiktig med å gi kompliment til kvinner jeg vet er heterofile og ikke kjenner spesielt godt.

Av egen erfaring er jeg dårlig på å motta komplimenter fra andre, skjønner ikke alltid hva folk ser i meg. Det kan kanskje oppfattes hos andre at jeg tar det negativt når jeg prøver å avfeie det. Er blitt litt bedre med tiden.

Anonymkode: d1bfc...64b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Et lett komplement på utseende går helt fint. Men jeg syns det er litt ukomfortabelt å få vite at en annen person er tiltrukket/forelsket i meg. Jeg er gift og fornøyd i eget forhold, og det ødelegger relasjonen at jeg får vite at personen liker meg på den måten. Dette er helt uavhengig av kjønn. Har opplevd det flere ganger. Min mannlige sjef (veldig ubehagelig informasjon å ha), kompis av mannen og en full lesbisk venninne av en venninne på fest. Og hun sa det på en litt invaderende måte, som for å sette meg ut. Syns det var ganske ugreit, men siden det bare var en annen jente er det liksom ikke helt lov å føle seg litt utrygg.

Anonymkode: 5a5a9...fb4

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er hetero mann, jeg tar det som ett hyggelig kompliment, ikke mer stress enn det

Anonymkode: f43d5...694

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det tar jeg som et  kompliment. 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gift (hetero). Det har ingenting å si hvilket kjønn du er eller hvilken legning du har, om du viser meg interesse til tross for at du vet at jeg er gift, så blir det bare kleint og ubehagelig.

Anonymkode: 37413...a5f

AnonymBruker
Skrevet

Om det kun er et kompliment, som du legger det frem, så er det da bare et kompliment. Noen menn synes det er det beste komplimentet, nesten som både kvinner og menn tar et kompliment fra en homse som toppen av komplimenter, da er det sant liksom 😅

Men å bli veldig lagt an på av en man ikke er interessert i kan være slitsomt uavhengig av legning.

Du kunne like gjerne spurt hva kvinner synes om komplimenter fra heterofile menn - det kan være veldig hyggelig og flatterende, eller det kan være malplassert og påtrengende. 

Må jo le litt av de som erlitt sånn at det er greit å være homo men "usj så ekkelt å bli lagt an på av menn man ikke vil ha". Vel - velkommen til vår verden, hilsen alle kvinner.

Anonymkode: d843a...2f1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Absolutt. Beggars can't be choosers.

Nylig fikk jeg tilsendt bilder av meg selv(!?) fra en fyr som synes jeg så snasen ut. Jeg har blitt kløpet i rumpa og kysset av andre menn på fest. (Det siste var litt mye kanskje.)

Jeg er nok en skikkelig homsemagnet. Jeg tar det bare som et kompliment. Derfor klarer jeg ikke la være å skryte av det her.

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde tatt det som et kompliment 🏆.

Synes jo det er gøy når andre mennesker synes jeg er attraktiv, selv om jeg ikke kunne tenkt meg å ha sex med dem.

Så er det jo gøy når noen er bare ærlige og sier det rett ut til meg.

Det er helt herlig synes jeg ❤️.

Vitner om en person som er veldig trygg på seg selv, og sin seksualitet.

Det er veldig flott å se 🏆

• Liker 1
Skrevet

Er jo alltid hyggelig at noen liker en? 

Ubehagelig om de ikke «gir seg». Det gjelder uavhengig av legning. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...