AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #1 Skrevet 21. april 2024 Helt siden jeg var 19 og begynte å jobbe i butikk, begynte jeg å slite veldig med knærne mine. Nå er jeg 23, jobber i helsevesenet med mye tungt arbeid, og problemet er der fortsatt. Var en periode dersom jeg satt på huk, for så å reise meg opp at knærne låste seg og jeg måtte ´´få det på plass´´, og slik smerte har jeg aldri opplevd før. Var hos legen, som sa at jeg må opp i vekt så vil problemet forsvinne. Jeg er under normalvekt, og alltid vært og det er vanskelig å gå opp i vekt. Det er ikke hver gang jeg reiser meg fra huk, men det er periodevis at det er ille og andre ganger det ikke knaser. Er så redd for at jeg etterhvert skal ødelegge knærne mine fullstendig. Tørr ikke lenger å sette meg på huk, for jeg vet aldri om det skal knase eller ikke og det er så høy knasing at folk rundt hører det tydelig. Det gjør også vondt idet det knaser, men ikke etterpå. Er det noen som har vært borti noe lignende? Vet ikke om jeg skal bestille legetime, eller om legen kommer til å si akkurat det samme som sist.. Anonymkode: eef1e...56f
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #2 Skrevet 21. april 2024 Bare 23år, slank og det knaser allerede i knærne? Anonymkode: 3bb5f...e13
san134 Skrevet 21. april 2024 #3 Skrevet 21. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bare 23år, slank og det knaser allerede i knærne? Anonymkode: 3bb5f...e13 Helt riktig 😕
smurfebuss Skrevet 21. april 2024 #4 Skrevet 21. april 2024 Skjønner ikke helt hva økt vekt skal bidra med. Tenkte legen din at mer fett på kroppen vil smøre leddene? Jeg ville tatt turen til en fysioterapeut. Lydene i seg selv er ikke farlige, men smerten bør sjekkes ut. Sannsynligvis får du beskjed om at det er svak muskulatur som er årsaken og forslag til øvelser for å styrke den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå