AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #1 Skrevet 21. april 2024 Lurer fordi jeg de siste par månedene har hatt mye uregelmessige blødninger, og ingenting som minner om menstruasjon. Har hatt PCOS siden tenårene (er nå 36), men etter jeg fikk siste barnet for snart fire år siden har jeg hatt relativt regelmessige sykluser på ca 5-6 uker. Men nå, bare hulter til bulter med hyppige småblødninger i noen dager, før et par ukers pause, så på’an igjen. Har ingen andre symptomer og var hos ordknapp gynekolog for litt over en uke siden, hvor alt angivelig så normalt ut på UL og ved undersøkelse. Normal celleprøve, HPV-test og bakterieprøve. Han omtalte eggstokkene mine som «PCO-preg», og jeg så selv at det var masse små egg på rekke og rad bortover. Etter timen har jeg lest litt om begynnende tidlig overgangsalder og lurt litt på om det kanskje er det jeg har? Gynekologen sa ingenting om det, men ville han sett det på UL? Er PCO-lignende eggstokker og begynnende overgangsalder på UL «motsetninger»? Håper dette gav mening😅 Anonymkode: 4c120...a81
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #2 Skrevet 23. april 2024 De ser at det minker på egg. Siden du selv så mange og han sa det, er det sikkert "bare" pcos foreløpig, men det kan jo være verdt en ny sjekk om det fortsetter Anonymkode: 3d075...d63
MrsKickit Skrevet 23. april 2024 #3 Skrevet 23. april 2024 Jeg er 47 år og var hos gynekolog for ikke lenge siden. Hun sa tydelig at om en begynner med ekstra blødninger så er det IKKE overgangs alderen. Det var bare feil infomasjon. Jeg ble ihvertfall paff. Hun kunne heller ikke se noen tegn til overgansalderen der "nede".
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #4 Skrevet 23. april 2024 Ja de ser antall egg og om livmoren har krympet Anonymkode: a35fe...001
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #5 Skrevet 23. april 2024 Sist jeg var til gynekolog så sa hun at eggstokkene var minsket. Anonymkode: 7d50f...453
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå