Gå til innhold

Lavt blodsukker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg plages med noe som jeg tror er lavt blodsukker. Ønsker å høre om noen har erfaring med det? 

Var mye plaget med dette som ung og tenåring, og nå har jeg det i perioder. Hvis pulsen øker ved å gå fort eller annen aktivitet kjenner jeg plutselig at jeg kan bli dårlig. Kaldsvetting, skjelven over hele kroppen, prikking, nummenhet, synsforstyrrelser, følelsen av å besvime og akutt (!) behov for å spise noe fort som fy. Kunne nesten plukka opp gress fra grøfta i nød.

Var nettopp på en sykkeltur med litt tempo hvor jeg fikk dette, trodde nesten ikke jeg skulle komme meg hjem. Nå har jeg hevet innpå med 4 knekkebrød, salt pølse, godteri, sjokolademelk, melk! Føler meg bedre men enda skjelven 😓 

Aner ikke hvorfor jeg får det… og har hatt det i årevis, spesielt husker jeg at jeg hadde det hyppig som tenåring. Nå litt mer sjeldent.

Noen som vet hva det kan være? Er det bare på grunn av blodsukkeret? 🤔

Anonymkode: 87b9e...205

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke bare kjøpe deg en blodsukkermåler på apoteket, og sjekke? Er ikke dyrt.

Anonymkode: 9c7e3...6d7

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan du ikke bare kjøpe deg en blodsukkermåler på apoteket, og sjekke? Er ikke dyrt.

God idé. Det kan jeg prøve.

Tok forsåvidt glukosetest ved første graviditet for 4 år siden som var helt fint 🤔 

Hvis jeg har en måler hjemme kan jeg sjekke det selv jevnlig.

Skrevet

Reaktiv hypoglykemi?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

God idé. Det kan jeg prøve.

Tok forsåvidt glukosetest ved første graviditet for 4 år siden som var helt fint 🤔 

Hvis jeg har en måler hjemme kan jeg sjekke det selv jevnlig.

Gjør det 🙂. Og er det for lavt, så anbefales en skje syltetøy (eller noe flytende med sukker). Det tas raskere opp i kroppen enn mat. Hilsen diabetiker 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...