Gå til innhold

Spilleavhengig

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om man er spilleavhengig er man da overbevist at man får tilbake alle pengene etterpå? Og spiller bort enda mere og er helt bestemt på å få tilbake alt. Hva er dette for noe?

Anonymkode: 628a8...59e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Om man er spilleavhengig er man da overbevist at man får tilbake alle pengene etterpå? Og spiller bort enda mere og er helt bestemt på å få tilbake alt. Hva er dette for noe?

Dette har du spurt om tidligere? Hva var galt med svarene da?

Anonymkode: 669c5...dab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Eksen min var det. Han fikk panikk hver gang store summer gikk tapt, og spilte derfor mer for å vinne det tilbake. Siden han ikke vant forrige gang, måtte han jo vinne denne gangen, for noen måtte jo vinne, og det kunne være ham. 

Anonymkode: 74b26...51d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg finner ikke igjen tråden. Har søkt masse.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det er sikkert Ingenting galt med svarene men får ikke lese svarene når jeg ikke finner igjen tråden.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Eksen min var det. Han fikk panikk hver gang store summer gikk tapt, og spilte derfor mer for å vinne det tilbake. Siden han ikke vant forrige gang, måtte han jo vinne denne gangen, for noen måtte jo vinne, og det kunne være ham. 

Er dette vanlig for de med spillemani?

AnonymBruker
Skrevet

Spilleavhengighet er vanskelig for meg.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja

Anonymkode: 42a36...2ab

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Ja man satser mer og mer for å vinne tilbake det tapte

Anonymkode: 42a36...2ab

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ja, jeg tror det. Vet om en forelder i klassen til barnet mitt. H*n holder på likens hvertfall.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om de var spilleavhengige, men når jeg gikk på VK1 for mange år siden var det noen klassekamerater som spilte på fysiske automater og online poker. Vet ikke hvor mye de spilte, men regner med at det var en del. Men det som gikk igjen hos alle sammen var at de sa at de vant mer enn de tapte (både på automatene og poker). Jeg bare jattet med dem, men tenkte jo mitt. Det er statistisk helt umulig at de vant mer enn de tapte når de spiller regelmessig, i hvert fall på automatene.

Anonymkode: 0bb09...644

AnonymBruker
Skrevet

Spill avhengighet handler nok ikke bare om det  men også selve spenningen.  

Jobbet på en cafe for mange år siden.  Den gangen spilleautomater sto overalt. 

Der kom ofte en dame. Hun la på alt fra 500kr til 5000kr. Max sum som kunne vinnes var 5000kr.

En gang puttet hun på 3000kr. Vant flere småbeløp før hun vant hoved gevinsten.  Hun la på alt en gang til,  pluss litt til. Det ironiske var jo at det nesten var kun hun som spilte på den maskinen. Så å gå i pluss der med slike beløp var helt umulig.  Hun var helt fokusert når hun spilte.  

Så tenker det handler om følsen av å spille, følsen det gir å vinne penger og håpet om å vinne alt tilbake

Anonymkode: e22d6...b3b

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor lurer du, er det noen nære som sliter?

Anonymkode: 35fc3...0e5

Skrevet

Gambling er designet for å kile hjernen på rett måte. Man vinner, man taper, man vinner, man taper. Det er ingen garanti for at man vinner, men det er heller ingen garanti for at man taper. Spenningen ligger også i beløpet det gjelder. Hadde man vunnet samme beløp hver gang, hadde det til slutt blitt ganske uinteressant. Samme hvis man hadde tapt hver gang. Da gir man opp, for det er ingen gevinst i det. Det handler om at det kicker i gang lykkehormoner i hjernen. Og det bikker over for folk som blir avhengig av å jakte på den følelsen.  

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.4.2024 den 21.22):

Det er jo den klassiske fella alle spilleavhengige går i. Her er det egentlig bare ett svar som er riktig: Pengene dine er tapt og den beste måten å unngå å tape mer penger er å ikke spille. Oddsene er imot deg og huset vinner alltid til slutt.

AnonymBruker
Skrevet

Det handler også om en flukt fra virkeligheten, derogda mens man spiller så eksistrerer ikke andre problemer.

Man er ikke alltid overbevist om at man skal vinne alt tilbake, men man ser heller ingen annen utvei enn å prøve.

Anonymkode: 95290...808

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...