AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #1 Skrevet 21. april 2024 Jeg har gått på en kort høydose Prednisolonkur. 60mg i fem dager, som jeg nå er i ferd med å trappe ned med 10 mg per dag. Blodsukkeret har vært vanskelig å kontrollere, men det var jeg forberedt på. De to siste dagene har jeg hatt en rar, nummen, vissen følelse i kjeve, ansikt og hode. Det kan minne om migrene, men jeg lurer på om det er Prednisolonen som gir meg dette som bivirkning. Har noen opplevd noe lignende? Jeg synes også at jeg har fått et rundere ansikt i dag, er det vanlig å få antydninger til måneansikt etter så kort kur? Og idet man driver og trapper ned på kuren? Noen som har erfaringer å dele? Anonymkode: 022a4...869
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #2 Skrevet 21. april 2024 Har gått på flere korte høydosekurer med Prednisolon, og bortsett fra skjelving og litt "rar" i kroppen, pluss at kroppen både holder på og plutselig slipper vann, så har jeg ikke merket allverden. Har ikke merket noe nummenhet i hodet heller. Måneansikt er for tidlig etter ei uke tror jeg definitivt, men det kan hende det er vann du holder på som gjør at du ser mer oppblåst ut. Anonymkode: b6f33...524
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #3 Skrevet 21. april 2024 Er prednisolon også grunnen for at det var dårlig vær i Troms i dag? Nei, det der blir for søkt. Nå skylder du på prednisolon for alt som er galt. Måneansikt, ja, det kan du få etter såpass høye doser. De nevrologiske bivirkninger, nei, Anonymkode: 5f54f...aa4
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #4 Skrevet 21. april 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har gått på flere korte høydosekurer med Prednisolon, og bortsett fra skjelving og litt "rar" i kroppen, pluss at kroppen både holder på og plutselig slipper vann, så har jeg ikke merket allverden. Har ikke merket noe nummenhet i hodet heller. Måneansikt er for tidlig etter ei uke tror jeg definitivt, men det kan hende det er vann du holder på som gjør at du ser mer oppblåst ut. Anonymkode: b6f33...524 Tusen takk for at du deler. Kjenner meg litt rar i kroppen jeg også, litt uro og hjertebank. Det kom først etter at nedtrappingen var igang. Anonymkode: 022a4...869
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #5 Skrevet 21. april 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er prednisolon også grunnen for at det var dårlig vær i Troms i dag? Nei, det der blir for søkt. Nå skylder du på prednisolon for alt som er galt. Måneansikt, ja, det kan du få etter såpass høye doser. De nevrologiske bivirkninger, nei, Anonymkode: 5f54f...aa4 Jeg skylder ikke på Prednisolonen, jeg bare lurer, og spør etter andres erfaringer. Anonymkode: 022a4...869 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #6 Skrevet 21. april 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg skylder ikke på Prednisolonen, jeg bare lurer, og spør etter andres erfaringer. Anonymkode: 022a4...869 https://www.felleskatalogen.no/medisin/prednisolon-orifarm-healthcare-562951#bivirkning nok bedre å ta en titt i preparatomtalen Anonymkode: 5f54f...aa4
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #7 Skrevet 21. april 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tusen takk for at du deler. Kjenner meg litt rar i kroppen jeg også, litt uro og hjertebank. Det kom først etter at nedtrappingen var igang. Anonymkode: 022a4...869 Det har jo ikke noe med nedtrappingen som sådan å gjøre, men at du har gått på det i flere dager og det dermed dukker opp. Prednisolon er nydelig å ta, men også pyton å ta. Elsker og hater det på en gang Anonymkode: b6f33...524
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #8 Skrevet 21. april 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Det har jo ikke noe med nedtrappingen som sådan å gjøre, men at du har gått på det i flere dager og det dermed dukker opp. Prednisolon er nydelig å ta, men også pyton å ta. Elsker og hater det på en gang Anonymkode: b6f33...524 Ja du har nok rett, at bivirkninger potensielt dukker opp fordi jeg har gått på det i flere dager. Er nede i halv dose idag da, 30mg, håper det vil føles bedre for hver dag. Syns det har vært pyton å ta disse medisinene, spesielt mtp blodsukkeret, har spilt lavkarbo og mye mindre mat enn vanlig pga høyt blodsukker. Vil bare ha kortisonet ut av kroppen nå. Anonymkode: 022a4...869
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #9 Skrevet 21. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): https://www.felleskatalogen.no/medisin/prednisolon-orifarm-healthcare-562951#bivirkning nok bedre å ta en titt i preparatomtalen Anonymkode: 5f54f...aa4 Det har jeg allerede gjort😊 Det står noe om «godartet trykk i hodet», så muligens er det noe sånt jeg kjenner som vissen/nummen følelse i ansikt og hode. Eller så er det bare migrene. Jeg spør fortsatt om andres erfaringer, så om noen vil dele, så tar jeg imot med takk😊 Anonymkode: 022a4...869 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #10 Skrevet 21. april 2024 Hørte noen kalle prednisolon for djevelens godteri eller noe sånn. Grusom medisin, men må man så må man… anbefaler å lese gjennom bivirkningene. Så vet du hva som er innafor Anonymkode: 20644...4d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå