GÃ¥ til innhold

Lykke hva er din definisjon av det?🙃🤗😀

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva definerer du som lykke? For meg er det å føle meg elsket og ønsket av mannen min og min nærmeste familie. Videre er helse, økonomi og nære venner viktige elementer for å føle meg lykkelig. Hva med deg?

AnonymBruker
Skrevet

Lykke er ikke en konstant følelse for meg, det er små glimt i hverdagen der en kjenner at : nå har jeg det godt! Som når jeg er ferdig på jobb og kan sette meg med en kopp kaffe, når jeg er i skogen og sitter på en stubbe og kun hører fuglesangen, når ungene lykkes og har det bra osv. 

En ting som aldri gjør meg lykkelig er penger. 

Anonymkode: 1992e...5fa

• Liker 1
Skrevet

Å selv å elske, og bli gjengjeldt følelsene. 

Trygghet i seg selv og på andre

Økonomisk trygghet

Smertefri

• Liker 1
Skrevet
exictence skrev (Akkurat nå):

Å selv å elske, og bli gjengjeldt følelsene. 

Trygghet i seg selv og på andre

Økonomisk trygghet

Smertefri

Lykke er en følelse av eufori uten at den følelsen trenger være forankret i noe konkret eller materialistisk.

AnonymBruker
Skrevet

For meg er det noe man kan føle som glimt, men ikke noe som er realistisk å føle på hele tiden. 

Anonymkode: 748eb...ab4

Skrevet
TomSawyer skrev (15 timer siden):

Lykke er en følelse av eufori uten at den følelsen trenger være forankret i noe konkret eller materialistisk.

Ja, helt riktig.

Opplevelsen av eufori som gir en lykkefølelse oppstår for meg lettere ved at jeg har trygghet og kjærlighet rundt meg. Men absolutt kan en lykkefølelse oppstå mer spontant over små "lykkeglimt" i hverdagen som er vel så verdifullt og noen ganger mer. 

Lykkefølelse kommer mye an på hvordan noe rører noe ved deg. Det kan være mye forskjellig.

AnonymBruker
Skrevet

Hverdag der jeg, mann og barn har det stabilt og godt. Har vært dypt deprimert der folk tvilte på at jeg kom til å få et normalt liv igjen, og da var målet kjedelig, stabil hverdag. Det har jeg nå og jeg elsker det.

Anonymkode: 2d6ed...2de

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...