AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #1 Skrevet 21. april 2024 Hadde liksom alltid fått hørt at hvis man gikk ned i vekt så fikk man ofte mindre menssmerter og mindre/lettere blødninger. Jeg har gått ned i vekt nå og mensen har bare blitt tyngre, mye mer blødning nå enn noengang før. Har måttet begynne med andre typer bind og tamponger enn tidligere, fordi jeg blør så fort gjennom de jeg normalt har brukt før uten problem.. Og før hadde jeg nesten aldri noen menssmerter, men nå har jeg det. Kan mensen bli verre av at man går ned i vekt altså, eller er det noe annet på ferde her? Anonymkode: 59f70...b18
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #2 Skrevet 21. april 2024 Hvis man har gått ned fra overvekt til normalvekt, kan pcos bedre seg og det føre til mer menstruasjonsblødning fordi hormonene ikke er så på viddene og man har eggløsning. Jeg blødde mye mer og hadde mye mer smerter før jeg fikk pcos. Nå har jeg nesten ikke hverken blødning eller smerter. Jeg er dog normalvektig, men de fleste med pcos er jo overvektige og får mye mindre cyster av å gå ned i vekt. Anonymkode: db6d4...8a9
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #3 Skrevet 21. april 2024 Det må være noe med det. Ellers så er det veldig sær tilfeldighet. Jeg har ikke pcos og har aldri hatt det. Mensen har endret seg veldig her, og den var uendret fra jeg fikk det som 10 åring frem til jeg var 30. Jeg har store endringer i kroppen i form av oppblåsthet, noe jeg aldri har slitt med i mitt liv. Jeg blør 2-3 dager lengre. Jeg har hatt mensen 3 dager fra barneskolen av. Brukte jeg ikke tampong så kan man si 4 dager, hvor det er spotting på siste dagen men med tampong på dag 1 og 2, og halve dag 3 så er jeg ferdig innen dag 3 er over. Nå kan jeg blø opp til 5 dager og har fortsatt noe på papiret på dag 6 og til og med 7. Det er helt sinnssykt i forhold til før. Har også smerter i mage og korsryggen, noe jeg kun fikk de første timene når mensen startet på dag 1. Fikk jeg vondt i korsryggen så viste jeg at i dag kommer mensen. Nå er smertene til stede hele uken og i starten har jeg måneder hvor jeg må ta smertestillende. Jeg har aldri i mitt liv tatt smertestillende på grunn av mensen. Jeg har ikke født barn, nevner det fordi jeg vet at det kan endre på mengde, lengde og smerte. Eneste som er endret er vekten. Fra sterk overvekt til normalvekt. Aldri brukt prevensjon og går ikke på medisiner og har ikke behov for det heller. Vært hos gynekolog og fastlege, finner ingenting og fastlegen har konkludert med vekten som synderen men hun sa det som en hypotese/spekulasjon, siden det er 0 funn på prøvene. Anonymkode: 39acd...67b 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #4 Skrevet 21. april 2024 Jeg gikk fra normalvektig til undervektig, og menstruasjonen ble mye kraftigere og mye mer smertefull. Syns det er litt rart, har alltid hørt at man risikerer å miste menstruasjon ved undervekt 🤔 Anonymkode: 5cfbf...e32 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #5 Skrevet 21. april 2024 Jeg er jojo-slanker og har gått mye opp og ned i vekt. Mensen er alltid verst når jeg er normalvektig. Jeg har ikke PCOS eller annen sykdom. Jeg skjønner ikke hvorfor det er sånn. Anonymkode: ce66b...863 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #6 Skrevet 21. april 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg gikk fra normalvektig til undervektig, og menstruasjonen ble mye kraftigere og mye mer smertefull. Syns det er litt rart, har alltid hørt at man risikerer å miste menstruasjon ved undervekt 🤔 Anonymkode: 5cfbf...e32 Ja, jeg har også hørt det at hvis man går ned raskt i vekt eller blir undervektig så kan man miste menstruasjon eller få lettere mens. Anonymkode: 59f70...b18
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #7 Skrevet 21. april 2024 Googlet litt nå, kan dette være grunnen?: "If you're overweight, your body may produce an excess amount of oestrogen, one of the hormones that regulate the reproductive system in women. The excess oestrogen can affect how often you have periods, and can also cause your periods to stop." Anonymkode: 59f70...b18
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #8 Skrevet 21. april 2024 Bedre som "overvektig " ja. Faktisk så er alt bedre for meg da. Anonymkode: 9a706...ba5 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #9 Skrevet 21. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bedre som "overvektig " ja. Faktisk så er alt bedre for meg da. Anonymkode: 9a706...ba5 merkelig Anonymkode: 59f70...b18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå