Gå til innhold

Tur i november for familie på 5; hvor??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Guttene er 13, 11 og 7 år og vi har kommet oss etter en lang og tøff tid med mye sykdom. Endelig ser det lysere ut 🩵 Min mann og jeg ønsker å gi gutta en fin tur, men vi er usikre på hvor. Vi har heller ikke verdens største budsjett, max 40 000 kroner... Opplevelsesferie i London? Finnes det f eks innendørs badeland der? Eller er det en annen europeisk storby som kan være fin for oss? Veldig aktive gutter, så kan ikke bare bli shopping 😅

Anonymkode: f87a1...8a7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om badeland er viktig ville jeg vurdert Berlin. Google Tropical Island som ligger en times tid utenfor Berlin. Har ikke vært der selv, men har lyst til å reise dit. Berlin er jo også en by med mye historie og mye å se, så det kan være et bra alternativ til London. 

Anonymkode: 190a5...0d9

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hva med Efteling-parken i Nederland? 

Endret av Miea
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva har gutta selv lyst til å gjøre?

Kanskje for dem er det fantastisk å ta danskebåten til Danmark, kjøre til Billund og Legoland, og badelandet rett ved siden av?

Eventuelt København med tivoli og jeg mener de har et stort badeanlegg i den byen også. Bruke litt ekstra på et flott hotell/fin leilighet?

Ellers er London alltid gøy, og har MYE å gjøre også for barn. Når vi drar på tur med barna pleier det ofte å bli dit. Harry Potter-studios, musicals, natural history museum/science museum, det er visst også et Legoland i Windsor men jeg har aldri vært der. Men badeland er jeg mer usikker på....

Ellers tenkte jeg også på Berlin og Tropical islands. Det er visstnok også mulig å overnatte der, så dere kan ha et par dager der og så være noen dager i selve Berlin også.

Anonymkode: e4bde...b65

• Liker 1
Skrevet

Barcelona eller Berlin. Berlin er nevnt, Barcelona pga fint akvarium og litt strandliv og mye historie som også er spennende for barn. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge tenkte dere å være borte?

London er supert, jeg har tre gutter selv og det er masse å gjøre der. Ulempen er at det er veldig dyrt å være der, og det er begrenset hvor lenge budsjettet på 40k holder. På den positive siden er det billige flybilletter dit. Obs at været høyst sannsynlig vil være dårlig. Drar dere i slutten av november, kan dere få med dere fine julemarkeder. En AirBnb kan spare dere penger hvis dere lager mat selv. Spise ute fem stk i London er beindyrt. 

Jeg ville sjekket litt hvor du finner billige billetter, og ta det derfra. 

Anonymkode: 8f5c6...45c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...