Hanne67 Skrevet 21. april 2024 #1 Skrevet 21. april 2024 (endret) Jeg har så lyst til å ta en tur dit i sommer. Noen som er kjent der og kan anbefale steder å besøke? Jeg kunne ihvertfall tenkt meg innom kunstgalleriene der, bl.a. Galleri B5 Liker så godt kunsten til Lillian Vedvik. Holder hun fortsatt på? Endret 21. april 2024 av Hanne67
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #2 Skrevet 21. april 2024 Ikke akkurat en attraksjon men samboer og jeg tok en gang en sånn "romantisk weekend pakke" på gamlebyen hotell. Det var kjempekoselig, romantisk hotell og god service. Anonymkode: 4b963...8c9 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #3 Skrevet 21. april 2024 Husker ikke hva det het, men det var et veldig fint galleri ved siden av skomakeren der "Tøfflus" er. Og et annet et ved siden av museet. Når jeg tenker etter var det flere fine, så ville bare gått fra galleri til galleri Anonymkode: fcb23...dc7 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #4 Skrevet 23. april 2024 Jobben min hadde en sånn utflukt og vi var hos en dame på et sted som het …fabrikken. Lå litt i utkanten av gamlebyen, ned mot elven. Husker ikke resten av navnet nå, men kanskje noen andre vet? Hun hadde mørke, rare bilder som var ganske spennende å se på. Anonymkode: c21ea...d32 3
Hanne67 Skrevet 24. april 2024 Forfatter #5 Skrevet 24. april 2024 AnonymBruker skrev (På 23.4.2024 den 18.57): Jobben min hadde en sånn utflukt og vi var hos en dame på et sted som het …fabrikken. Lå litt i utkanten av gamlebyen, ned mot elven. Husker ikke resten av navnet nå, men kanskje noen andre vet? Hun hadde mørke, rare bilder som var ganske spennende å se på. Anonymkode: c21ea...d32 Takk for info! 👌 Jeg googlet litt og fant noe som heter Hydrogenfabrikken. Der er det visst bl.a. kunstgalleri og ligger litt sør for selve Gamlebyen. Kan det være den? 1
Kvist Skrevet 24. april 2024 #6 Skrevet 24. april 2024 Du kan også ta ferga over elva og gå på ØKS i Ferjestedsveien og på Cube8 på Tollbodbrygga. Ikke direkte I gamlebyen, men så nærme det går an å komme 2
Repsej Skrevet 24. april 2024 #7 Skrevet 24. april 2024 Du har i tillegg 2 gallerier tvers over elva (gratis ferje fra Gamlebyen 😉) i Østfold Kunstsenter (Øks) og Galleri Cube8. 1
Kvist Skrevet 24. april 2024 #8 Skrevet 24. april 2024 Repsej skrev (4 minutter siden): Du har i tillegg 2 gallerier tvers over elva (gratis ferje fra Gamlebyen 😉) i Østfold Kunstsenter (Øks) og Galleri Cube8. 1
Hanne67 Skrevet 25. april 2024 Forfatter #9 Skrevet 25. april 2024 Kvist skrev (6 timer siden): Du kan også ta ferga over elva og gå på ØKS i Ferjestedsveien og på Cube8 på Tollbodbrygga. Ikke direkte I gamlebyen, men så nærme det går an å komme Repsej skrev (6 timer siden): Du har i tillegg 2 gallerier tvers over elva (gratis ferje fra Gamlebyen 😉) i Østfold Kunstsenter (Øks) og Galleri Cube8. 😀 To helt like tanker! 👍 Imponert over alle kunstgalleriene i Fredrikstad altså! Jeg har ei venninne som maler, og hun og hennes malervenner skulle gjerne hatt et sted og solgt/stillt ut kunsten sin. Men det finnes ikke den muligheten her.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #10 Skrevet 25. april 2024 Hanne67 skrev (12 timer siden): Takk for info! 👌 Jeg googlet litt og fant noe som heter Hydrogenfabrikken. Der er det visst bl.a. kunstgalleri og ligger litt sør for selve Gamlebyen. Kan det være den? Ja! Den må det være. Bra googling😀 Anonymkode: c21ea...d32 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2024 #11 Skrevet 27. april 2024 Østfold kunstsenter. Ligger på den andre siden av elven i forhold til Gamlebyen, men det går ferje over. Ellers så er gamlebyen i Fredrikstad som et museum i seg selv, så det er koselig å bare gå rundt i gatene. Anonymkode: fdabc...8dd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå