Gjest Gjesta Skrevet 8. februar 2006 #1 Skrevet 8. februar 2006 Hun jeg bor med holder på å flytte ut, men skal betale ut oppsigelsestiden (hun sier opp fra 1. mars, det samme gjør jeg). I kontrakten hun skrev med meg, (jeg skrev en med huseier og skrev så en fremleiekontrakt med hun, det var slik huseier ønsket det), skrev vi at husleien var på den og den summen, og at andre faste utgifter, herunder strøm, skulle betales 50/50 av oss begge. Hun har ikke vært her, ikke bodd her, siden i begynnelsen av november. Men jeg føler på en måte at jeg ikke kan lastes for at hun fysisk ikke er til stede, altså mener jeg hun skal betale halve strømregningen, ettersom det står i kontrakten. Er jeg urimelig eller er det en selvfølge at hun skal betale? Jeg vet ikke om hun vil mukke på det, men greit å vite hva andre mener
Gjest gjest1 Skrevet 8. februar 2006 #2 Skrevet 8. februar 2006 Jeg ville krevd at hun betalte halve strømregningen. Nå vet jeg ikke årsaken til at hun ikke har bodd der de siste månedene, men det er vel rett og rimelig at hun bidrar i henhold til kontrakten.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 8. februar 2006 #3 Skrevet 8. februar 2006 Selvfølgelig skal hun betale halve strømregningen.
Gjest Markus i Oslo Skrevet 8. februar 2006 #4 Skrevet 8. februar 2006 Du er på ingen måte urimelig! En kontrakt er en kontrakt. Sannsynligvis vil hun vel betale uten at du behøver å vise til det dere har avtalt.
Gjest Nemesis Skrevet 8. februar 2006 #5 Skrevet 8. februar 2006 Selvfølgelig skal hun betale halve strømregningen, det skal ikke gå utover deg at hun har valgt å ikke bo der på noen måneder.
Gjest Gjesta Skrevet 8. februar 2006 #6 Skrevet 8. februar 2006 Fint Jeg skal levere den til uken, samtidig som jeg skal levere noe annet til henne. Hun hadde med en hissig venninne i dag, så jeg turte ikke servere den, venninnen sang "hooooore, hooooore" mens de bar ut kommoden hennes, og ver ellers også direkte udregelig... så valgte å drøye det
Murf Skrevet 8. februar 2006 #7 Skrevet 8. februar 2006 Hun hadde med en hissig venninne i dag, så jeg turte ikke servere den, venninnen sang "hooooore, hooooore" mens de bar ut kommoden hennes, og ver ellers også direkte udregelig... så valgte å drøye det ← Veeeeldig voksent gjort av venninnen...
Gjest Gjesta Skrevet 8. februar 2006 #8 Skrevet 8. februar 2006 Veeeeldig voksent gjort av venninnen... ← jeg vet. Jeg gadd ikke kommentere det heller jeg da. Da de skulle bære svære ting sa hun jeg har bodd med at "vær forsiktig så du ikke ødelegger noe da" "Jeg VIL gjerne ødelegge litt jeg da" svarte denne søte venninnen. Eh, ja, det hadde nok vært lurt, da hadde jo depositumet til venninnen din gått til helvete da...
Gjest Nemesis Skrevet 9. februar 2006 #9 Skrevet 9. februar 2006 (endret) "Jeg VIL gjerne ødelegge litt jeg da" svarte denne søte venninnen. ← Sympatisk.... Endret 9. februar 2006 av Nemesis
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2006 #10 Skrevet 9. februar 2006 Har vært i et lignende tilfelle selv, jeg flyttet ut før oppsigelsestiden var gått ut. Å selvfølgelig betalte jeg min del. Har man avtalt å bo sammen så å så lenge, så må man stå for det.
Gjest lilletroll Skrevet 9. februar 2006 #11 Skrevet 9. februar 2006 Hun jeg bor med holder på å flytte ut, men skal betale ut oppsigelsestiden (hun sier opp fra 1. mars, det samme gjør jeg). I kontrakten hun skrev med meg, (jeg skrev en med huseier og skrev så en fremleiekontrakt med hun, det var slik huseier ønsket det), skrev vi at husleien var på den og den summen, og at andre faste utgifter, herunder strøm, skulle betales 50/50 av oss begge. Hun har ikke vært her, ikke bodd her, siden i begynnelsen av november. Men jeg føler på en måte at jeg ikke kan lastes for at hun fysisk ikke er til stede, altså mener jeg hun skal betale halve strømregningen, ettersom det står i kontrakten. Er jeg urimelig eller er det en selvfølge at hun skal betale? Jeg vet ikke om hun vil mukke på det, men greit å vite hva andre mener ← Så lenge hun hadde en kontrakt med deg frem til 1.mars i år, og det i den kontrakten står at halve strømregningen skal dekkes av henne har hun ikke noe annet valg enn å betale, samme hvor hun har bodd eller hva hun har bedrevet!
Gjest Gjesta Skrevet 9. februar 2006 #12 Skrevet 9. februar 2006 Så lenge hun hadde en kontrakt med deg frem til 1.mars i år, og det i den kontrakten står at halve strømregningen skal dekkes av henne har hun ikke noe annet valg enn å betale, samme hvor hun har bodd eller hva hun har bedrevet! ← Hun har kontrakt frem til mai, siste gang hun skal betale husleie er 1. mai, og så "bo" her ut mai. Så det vil komme en regning til også, den vil komme om 3 mnd, altså rett før vi flytter ut herfra. Jeg mener den også skal deles
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2006 #13 Skrevet 9. februar 2006 Jeg mener den også skal deles ← Dette har vel passert grensen for frekkhet? Har du reflektert noe over hvorfor hun ikke har bodd i leiligheten de siste månedene? Kan de ha noe med din oppførsel ovenfor henne å gjøre? Ingen her har vel unngått å få med seg hvordan du har behandlet henne.
Gjest lilletroll Skrevet 9. februar 2006 #14 Skrevet 9. februar 2006 Dette har vel passert grensen for frekkhet? Har du reflektert noe over hvorfor hun ikke har bodd i leiligheten de siste månedene? Kan de ha noe med din oppførsel ovenfor henne å gjøre? Ingen her har vel unngått å få med seg hvordan du har behandlet henne. ← ?? Her er det tydeligvis en del av historien jeg ikke har fått med meg, men det er uvesentlig hvilket forhold det er mellom utleier og leietaker, så lenge kontrakten sier at "sånn og sånn" er det.
Gjest Gjesta Skrevet 9. februar 2006 #15 Skrevet 9. februar 2006 Dette har vel passert grensen for frekkhet? Har du reflektert noe over hvorfor hun ikke har bodd i leiligheten de siste månedene? Kan de ha noe med din oppførsel ovenfor henne å gjøre? Ingen her har vel unngått å få med seg hvordan du har behandlet henne. ← Jeg sa fra at jeg ønsket at hun skulle betal regningene i tide, jeg sa fra at det går an å spise ved spisebordet, ethvert måltid må ikke inntas i sofaen, jeg sa fra, etter en lang stund hvor jeg var grei og vasket tøyet hennes, at jeg ikke gadd det lenger, at hun ikke kunne komme og dumpe klesvask som jeg måtte ta for henne, og jeg sa fra at jeg synes hun også kunne vaske leiligheten av og til.
Gjest lilletroll Skrevet 9. februar 2006 #16 Skrevet 9. februar 2006 Jeg sa fra at jeg ønsket at hun skulle betal regningene i tide, jeg sa fra at det går an å spise ved spisebordet, ethvert måltid må ikke inntas i sofaen, jeg sa fra, etter en lang stund hvor jeg var grei og vasket tøyet hennes, at jeg ikke gadd det lenger, at hun ikke kunne komme og dumpe klesvask som jeg måtte ta for henne, og jeg sa fra at jeg synes hun også kunne vaske leiligheten av og til. ← Tips til neste gang. Ta alt sånt med i kontrakten.
Gjest Gjesta Skrevet 9. februar 2006 #17 Skrevet 9. februar 2006 Dette var første og siste gang Jeg skal bo alene neste gang, jeg orker ikke å kanskje få en sånn en inn i leiligheten en gang til
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2006 #18 Skrevet 9. februar 2006 Dette har vel passert grensen for frekkhet? Har du reflektert noe over hvorfor hun ikke har bodd i leiligheten de siste månedene? Kan de ha noe med din oppførsel ovenfor henne å gjøre? Ingen her har vel unngått å få med seg hvordan du har behandlet henne. ← Jaha... Venninnen som er innom kanskje.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå