AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #1 Skrevet 21. april 2024 Jeg har hørt dette med at hvis man prøver å være takknemlig for det man har, får o.l. og jeg prøver å fokusere på det framfor det man tenker at man mangler så kan man bli lykkeligere og få et bedre liv. Jeg har prøvd å tenke litt på det i det siste, fordi jeg er jo egentlig veldig priviligert når jeg tenker på det og jeg har jo egentlig alt jeg trenger. Men jeg har et spørsmål til dere som er litt mer "drevne" i dette. Jeg prøver å tenke / si til meg selv at jeg feks er takknemlig for at jeg er frisk og kan jobbe. Men kan ikke si at jeg føler noen dyp takknemlighet likevel om dere skjønner. Hvordan er det for andre føler dere virkelig at dere er takknemlig for noe? Eller sier dere det bare? Anonymkode: 9dac7...ba7
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #2 Skrevet 21. april 2024 Åpne øynene og se på andre rundt deg, se hva de har eller ikke har, se ting i perspektiv. Anonymkode: e2f6e...aa1
SPOCA Skrevet 21. april 2024 #3 Skrevet 21. april 2024 (endret) Ja, føler virkelig takknemlighet. Jeg er lært opp til at det ikke er hvordan man har det, men hvordan man tar det. Det tror jeg har hjulpet meg mye opp gjennom. Jeg tror det er en av mange grunner jeg f.eks aldri har vært deprimert. Jeg har alltid klart å holde humøret oppe. Det hjelper meg å komme meg gjennom hverdagen. Jeg kunne valgt å føle synd på meg selv fordi jeg har mistet to barn inne i magen (en dødfødsel), vært gjennom ekstremt voldelig forhold, utallige spontanaborter, er i dag ufrivillig barnløs og har mange senskader etter volden, deriblant epilepsi. I stedet er jeg takknemlig for at jeg til slutt fant en fantastisk mann, at jeg har fått en stesønn/bonusbarn jeg elsker som mitt eget, jeg har drømmejobben (og nettopp fått ny jobb), jeg har fått reist mye og opplevd mye, og jeg er takknemlig for at jeg har gode venner og familie. Det er viktig for meg å tenke på det gode i livet, og være takknemlig for det. Endret 21. april 2024 av SPOCA 1
Flintis Skrevet 21. april 2024 #4 Skrevet 21. april 2024 Jeg er takknemlig for at jeg kan stå opp og gå, løpe også, har sansene mine, full beveglighet, hele kroppen fungerer. At jeg kan følge med på ting, at jeg kan gjøre ting også. Dette er viktige ting for meg og ingen selvfølge, jeg vet de kan bli borte. 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #5 Skrevet 21. april 2024 TS. Tusen takk for svarene. Nå tror jeg at jeg ble litt klokere. Jeg vet jo egentlig at jeg er priviligert så jeg må prøve å fokusere på det. Angående det med at "det ikke er hvordan man har det, men hvordan man tar det" så synes jeg den var genial. Det skal ha i bakhodet Anonymkode: 9dac7...ba7
Grevling Skrevet 21. april 2024 #6 Skrevet 21. april 2024 Etter at jeg fikk helseproblemer for et par år siden som jeg overvant, satte det ting i et helt nytt perspektiv. Ting som jeg tok for gitt før setter jeg nå stor pris på. Å kunne trene fullt igjen og å gå turer i fjellet gir meg enorm glede. God nattesøvn. Økonomisk har jeg nok til at jeg klarer meg greit og kan unne meg noe av og til. Livet er nydelig. Livet er kort. Ta vare på øyeblikkene.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #7 Skrevet 21. april 2024 Grevling skrev (1 minutt siden): Etter at jeg fikk helseproblemer for et par år siden som jeg overvant, satte det ting i et helt nytt perspektiv. Ting som jeg tok for gitt før setter jeg nå stor pris på. Å kunne trene fullt igjen og å gå turer i fjellet gir meg enorm glede. God nattesøvn. Økonomisk har jeg nok til at jeg klarer meg greit og kan unne meg noe av og til. Livet er nydelig. Livet er kort. Ta vare på øyeblikkene. Enig med Badger her. Anonymkode: 71ad5...e86
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #8 Skrevet 21. april 2024 Grevling skrev (10 minutter siden): Etter at jeg fikk helseproblemer for et par år siden som jeg overvant, satte det ting i et helt nytt perspektiv. Ting som jeg tok for gitt før setter jeg nå stor pris på. Å kunne trene fullt igjen og å gå turer i fjellet gir meg enorm glede. God nattesøvn. Økonomisk har jeg nok til at jeg klarer meg greit og kan unne meg noe av og til. Livet er nydelig. Livet er kort. Ta vare på øyeblikkene. Samme her, ingenting var så vekkende som en skiveskade i nakken som gjorde 90% av hverdagsliv nesten umulig eller smertefullt. Å måtte ha hjelp til alt fra å vaske hår til å ikke kunne ta på seg sportsbh pga smertene feks, helt normale ting jeg tok for gitt. I dag tar jeg ingenting av det jeg har for gitt, kan skli på isen og trenge hjelp døgnet rundt resten av livet bare sånn der. Anonymkode: e2f6e...aa1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå