Gå til innhold

Hvor gammelt var barnet da det fikk gå fritt rundt i huset?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere med annen type bolig kan også svare, men lurer spesielt på dere som har hus med flere etasjer.

Når fikk barnet vandre fritt rundt uten tilsyn, at dere kun fulgte med på hvor det gikk, men ikke gikk etter/ba det være i den etasjen eller romet dere selv er i?

Anonymkode: 45dd3...d64

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår treåring går fritt rundt i hovedetasjen, og har gjort det et års tid (fra kanskje 2,5 år).

Kunne nok nå også fått gå fritt i trappen, men valgt å ha grinda stengt så vi slipper å tenke på at boder osv nede er barnesikret.

Vi har sørget for at det meste er trygt her hjemme, hyller skrudd fast i vegger osv. Men klart vi følger litt med når han beveger seg inn på kjøkkenet ol.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Rundt 1,5-2 år. Men var da rimelig sikker på at de mestret trappa godt først. Kun Ene barnet har kun falt en gang (jeg har falt flere😅). Utviklet superhørsel når vi begynte med det. Fikk med meg det meste de holdt på med, og klar til å rykke ut. Sjeldent det har vært behov for det heldigvis

Anonymkode: 58c17...4cb

AnonymBruker
Skrevet

Så snart barnet håndterte trapper uten problemer på en trygg måte. 

Anonymkode: 965c6...614

Gjest jegerrinne
Skrevet

Vi lærte barna tidlig trappa, så de beveget seg fritt hele tiden egentlig.  Trappa var i ytterganen. Så døra der var lukket for å ikke slippe varmen ut

AnonymBruker
Skrevet

Husker ikke helt alder, men som flere andre sier: når de mestra trappa godt nok til å gå opp og ned alene. Yngste er 2,5 år og går stort sett bare opp alene hvis hun er fornærmet, skuffa eller sint, så da venter vi ikke lenge før vi går etter. Ellers vil de helst ha oss med. 

Anonymkode: 4a131...9f9

AnonymBruker
Skrevet

Vår fikk begynne å gå mer fritt i leiligheten når hun ble ca. 2. 2 år og 2 mnd nå. Jeg følger ikke alltid etter når hun går inn på et annet rom men jeg pleier å høre etter og går etter og sjekker hvis det blir stille eller det høres ut som hun gjør noe tull.

Hun får ikke gå fritt hjemme hos andre med trapper. Hun får ikke gå alene i trapper ennå. Hun er ganske god på å gå både opp og ned men jeg ser jo at hun ikke har 100% kontroll/balanse og jeg vil ikke ta risikoen. Siden vi ikke har trapper selv har hun jo ikke øvd på det daglig. Så med trapper ville jeg sett an barnets motorikk og modenhet og trening i trapp før jeg så på alder :)

Anonymkode: db862...782

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...