AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #1 Skrevet 21. april 2024 Noen tar en fridag som de bruker med barna. Andre henter tidlig hver dag. Hva ville dere ha valgt? Tatt en hel dag fri med barnet i barnehagen eller hentet tidlig flere dager i uken? (Tenker ikke på hva som er realistisk, men drømmescenario og hva som hadde vært best å gjøre for barnet og deg). De som velger tidlig, hva er tidlig? Anonymkode: 68d93...fba
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #2 Skrevet 21. april 2024 Vi har valgt ar jeg leverer barna litt før 9, rekker da å være på jobb til kl 9, og mannen har hentet ca ca 14.45. Barna får med seg aktivitetene i barnehagen, og vi som foreldre får rolig tid med barna. Jeg er glad i jobben min, så uten.barn hadde nok arbeidsdagen blitt lengre. Anonymkode: 07f9a...60f
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #3 Skrevet 21. april 2024 Jeg valgte å jobbe redusert, så barna hadde 60% bhgplass. I tillegg leverte jeg dem sent, og mannen hentet dem tidlig, så de var i bhg fra 08:45 til 15:15 (tre dager i uken). Ville valgt det samme igjen😊 Anonymkode: df4f3...a6a
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #4 Skrevet 21. april 2024 Vi har valgt litt kortere dager. Leverer 09 og henter 15. Anonymkode: 861a2...8c5
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #5 Skrevet 21. april 2024 Hentet tidlig, uten tvil Anonymkode: cab1d...3fd
IANIAN Skrevet 21. april 2024 #6 Skrevet 21. april 2024 Og levere sent tror jeg er bra. Vi gjorde det og slapp det med å vekke et barn som trenger å sove. For en av våre to endte vi allikevel p levere før frokost i barnehagen da det fungerte best for å bli med i leken. Men andre trengte vi ikke det.
Anonym6789 Skrevet 21. april 2024 #7 Skrevet 21. april 2024 Hadde gitt de kortere dager for å få fine hverdager
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #8 Skrevet 21. april 2024 For oss var det ikke mulig å korte ned arbeidsdagene, men jeg jobbet 80 % slik at barna fikk bhg-fri hver onsdag 😊 Anonymkode: 66346...bfa
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #9 Skrevet 21. april 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Noen tar en fridag som de bruker med barna. Andre henter tidlig hver dag. Hva ville dere ha valgt? Tatt en hel dag fri med barnet i barnehagen eller hentet tidlig flere dager i uken? (Tenker ikke på hva som er realistisk, men drømmescenario og hva som hadde vært best å gjøre for barnet og deg). De som velger tidlig, hva er tidlig? Anonymkode: 68d93...fba I drømmescenario hadde jeg variert det. Noen ganger hentet tidligere, noen ganger gitt en fridag, spes når de begynner å brygge på noe. Første året hadde jeg nok gitt en fridag, etterpå sett ann barna. Anonymkode: 48ebf...6f0
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #10 Skrevet 21. april 2024 Nå valgte vi begge deler men hvor lange dager får de om mam velger fri en dag i uken? Anonymkode: 8abad...f30
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #11 Skrevet 21. april 2024 Vi leverer kl 9-9.30 og henter kl 14-14.30. Barnet har i tillegg én fridag i uka. Anonymkode: 27f66...d9b
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #12 Skrevet 21. april 2024 Hadde valgt kortere dager hver dag om jeg hadde mulighet. De gangene jeg får til å hente barna tidligere og gleder meg til det så må jeg dra barna ut av bhg for de vil ikke gå hjem tidlig😅 så for barna sin del tror jeg de hadde satt mer pris på en hel fridag i uka. Anonymkode: 8a97d...446
Eneri Skrevet 21. april 2024 #13 Skrevet 21. april 2024 Jeg tenker det kommer an på reisevei også. Hvis man har barnehageplass et stykke unna hjemmet og et stykke derfra igjen til jobb, så blir det mange timer fra man drar hjemmefra til man er hjemme igjen etter endt arbeids- og barnehagedag. I slike tilfeller ville jeg valgt kortere dager hver dag i uken. Hvis man ikke har lang reisevei, evt den ene forelderen kan levere og den andre hente så ungen ikke får kjempelang dag, så ville jeg valgt onsdager fri.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #14 Skrevet 21. april 2024 Jeg tenker en fridag, fordi det er så godt med en dag ekstra hvor vi ikke trenger å stresse ut av huset og har lite tidsfrister. Jeg har fri på mandager selv. Men det er innimellom jeg tenker at det hadde vært bra for barna med kortere dag hver dag i stedet også, for de andre dagene blir lange hos oss, og barna blir slitne. Anonymkode: 7a84c...0cc
Million Skrevet 21. april 2024 #15 Skrevet 21. april 2024 Jeg var ofte sykemeldt i perioder mens barnet mitt var i barnehagealder. Da pleide jeg å hente tidlig. Et par timer før normalt minst. Mannen leverte om morgenen som vanlig, men jeg hentet da når jeg følte for det. Sønnen min var et svært aktivt og sosialt barn, og han elsket å være i barnehagen. En dag hjemme med en mor som var dårlig ville vært drepende kjedelig for ham, så det morsomste og mest underholdende for barnet var å være noen timer i bhg med vennene sine. 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #16 Skrevet 21. april 2024 En god kombinasjon av de to. Noen ganger en dag fri, andre ganger korte dager i bhg. Anonymkode: 5da99...0e0
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #17 Skrevet 21. april 2024 Jeg får til å levere senere to dager i uken, sånn at vi spiser frokost sammen. Og så henter jeg rett etter frukt to dager i uken. Jeg kan hente rett før frukt og, men har fått streng beskjed om at det er uaktuelt. Blir litt arbeid på kvelden, men er verdt å få litt tid sammen med barnet der han ikke er kjempesliten. Far har fått trikset det til med en fridag annenhver uke. Det er en av dagene jeg vanligvis henter tidlig, så den dagen kan jeg jobbe utover kvelden med god samvittighet og ta igjen noe av arbeidet. Anonymkode: 5efa7...b9f 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #18 Skrevet 21. april 2024 Nå har jeg vært heldig og fått være et år ekstra hjemme med mine barn, i tilegg leverer vi stort sett rundt 09 og henter igjen rundt 15.30. Ser dem fleste barna blir hentet rundt da. Dem få gangene jeg henter etter det så er det ikke mange barn igjen. Men ikke alle kan det og det viktigste er tiden du har med dem ❤️om du er en som ikke har mulighet til og korte ned på dagene eller mulighet til og ta fri Anonymkode: 4860f...22f
Anononyma Skrevet 21. april 2024 #19 Skrevet 21. april 2024 Korte dager tror jeg er det sunneste for de minste over tid. Vi leverer mellom 09 og 09:30. Henter senest 15. Da har vi god tid på morgenen og tid til lek og kos på ettermiddagen Merker at han trives med det. Er åpenbart veldig sliten på dager som unntaksvis blir lenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå