Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!!

Jeg er nå på dag 5 med intense ryggsmerter. Virker som det kommer frs brystryggen. Hvis jeg finner en riktig stilling i senga kan jeg leve der, men å gjøre noe som helst annet er klin umulig da smertene slår til og kan minne om en krampeaktig smerte. Som om noen knekker musklene mine i to. Jeg har faktisk aldri opplevd en så intens smerte og har flere ganger i løpet av de siste fire dagene vurdert å ringe ambulanse. Jeg er veldig innaktiv pga psykiske plager så tipper at det har en sammenheng. 

Noen som har opplevd noe lignende og har tips?

Jeg har bedt legen som nobligan nå, men regner med at han vil ha meg inn på legekontoret og det tror jeg faktisk ikke er mulig pga smertene. Jeg går på do, men skriker meg i gjennom hver bevegelse. Det her kom som lyn fra klar himmel. Jeg begynner å bli stressa for at det er noe alvorlig galt😔

Anonymkode: ef3cd...04c

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min mor fikk også "kastet på seg" slik du beskriver.Gikk over etter 4-5 dager.Merkelige greier.

Anonymkode: 6f7e0...dd5

AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som det jeg hadde for noen år siden. Det kom relativt plutselig, og hadde så vondt at jeg mistet pusten når jeg gikk.

Jeg fikk røntgen og mr, men det var "bare" låsning.
Var sykemeldt to uker. Det ble stadig bedre men tok nesten tre måneder før jeg ble helt smertefri. Hadde oppfølging av naprapat hele veien. Jeg kan fortsatt merke at det stivner i det området om jeg er inaktiv for lenge.

Anonymkode: 8233e...f1f

AnonymBruker
Skrevet

Tramadol og kortison sprøyte. Så kan du dra til skogs å hogge tømmer igjen. Slik kan du holde på i mange år.

Er du heldig så kanskje du rekker å bli pensjonist....

Anonymkode: 01060...acb

Skrevet

kan det være stressrelatert? jeg opplever smerte i ryggen de gangene det blir mye motgang, og må bare overbevise meg selv om at dette klarer jeg. ellers kan jeg legge til at en spasertur daglig hjelper mot vond rygg.

AnonymBruker
Skrevet
fenrir skrev (48 minutter siden):

kan det være stressrelatert? jeg opplever smerte i ryggen de gangene det blir mye motgang, og må bare overbevise meg selv om at dette klarer jeg. ellers kan jeg legge til at en spasertur daglig hjelper mot vond rygg.

Jeg mener å ha lest at brystrygg smerter er forbundet med psyke, så det er mulig det er derfor ts har vondt.

Anonymkode: 51c06...82a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det høres ut som det jeg hadde for noen år siden. Det kom relativt plutselig, og hadde så vondt at jeg mistet pusten når jeg gikk.

Jeg fikk røntgen og mr, men det var "bare" låsning.
Var sykemeldt to uker. Det ble stadig bedre men tok nesten tre måneder før jeg ble helt smertefri. Hadde oppfølging av naprapat hele veien. Jeg kan fortsatt merke at det stivner i det området om jeg er inaktiv for lenge.

Ja, det er helt jævlig. Når jeg ligger stille så forsvinner det som regel så fort jeg reiser meg opp så virker det som der låser seg igjen og musikken klikker. Kjennes ut som noen forsøker å vri den ut av ledd. Snart dag 6 og jeg er lei. Vondeste jeg har opplevd.

AnonymBruker
Skrevet
fenrir skrev (13 timer siden):

I det daglige vil jeg tro dette er en god løsning, men her er det snakk om så intense smerter at jeg skriker når jeg flytter på meg.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Ja, det er helt jævlig. Når jeg ligger stille så forsvinner det som regel så fort jeg reiser meg opp så virker det som der låser seg igjen og musikken klikker. Kjennes ut som noen forsøker å vri den ut av ledd. Snart dag 6 og jeg er lei. Vondeste jeg har opplevd.

Om det er låsning, så kan jeg omtrent garantere deg at det ikke blir bedre før du begynner bevege deg. Låsninger blir ikke bedre av å holde seg i ro.

Og ja, det er vondt som bare helvette. Jeg brukte 15 min på å gå 200m de første dagene, gispet av smerte om jeg tok ett skritt som var lengre enn museskritt... Økte etterhvert på, og etter ti dager gikk jeg rundt kvartalet to ganger pr dag. Gjorde tøyeøvelser hjemme og fikk behandling av naprapat. De første to månedene så var jeg nøye på å alltid reise meg å gå litt i leiligheten minst fem minutter hver time eller gjøre noen tøyeøvelser.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du prøver å guffe innpå litt kalsium og D-vitamin, kan det hende at ryggproblemet ditt forsvinner over natta. Noen rapporterer om at ryggsmertene gikk over i løpet av timer etter at de tok tilskuddene. 

"Tilskudd med vitamin D og kalsium reduserer kroniske uspesifikke muskel- og skjelettsmerter." 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8208216/

"Vitamin D forbedrer ryggsmerter hos 95 % av pasientene." 

https://www.rejuvenation-science.com/research-news/vitamin-d-1/n-vitamin-d-pain-3

Problemet er kanskje at du aldri vil få dette rådet av fastlegen. Leger som bruker vitaminer og mineraler istedenfor legemidler til å kurere sykdommer, bruker å miste lisensen, selv om det finnes vitenskapelig litteratur som forklarer hvordan og hvorfor du får vondt i ryggen når kroppen får for lave nivåer av vitaminer og mineraler. 

Anonymkode: 362fe...8e9

AnonymBruker
Skrevet

At vitamin d hjelper mot ryggsmerter er BS. 

Anonymkode: b9d22...370

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

At vitamin d hjelper mot ryggsmerter er BS. 

Anonymkode: b9d22...370

Har du prøvd? 

Hva kan det komme av at forskere som prøver, rapporterer at det virker? 

Anonymkode: 362fe...8e9

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt noe liknende. 3 dager inn i en Voltaren-kur var jeg så glad at jeg kunne grine. Det funka som bare det.

Anonymkode: 73ada...ed9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...