AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #1 Skrevet 20. april 2024 Jeg var ute og kjørte i dag, og på et tidspunkt kom jeg til en vei hvor man må ut fra en vei med fartsgrense 50 km/t til en større vei med fartsgrense 70 km/t. Foran meg i køen er det en bil med en dame som kjører. Det er masse trafikk begge veier, slik at hun er litt defensiv og ikke tør å kjøre ut. Ca 30 sekunder går det før en av bilene bak meg begynner å tute... Altså, hva feiler det slike folk, som må tute unødvendig og stresse opp folk? Jeg har selv opplevd det samme, og bli tutet på fordi jeg har brukt for lang tid ved et kryss f.eks. Denne tutingen bidrar kun til at folk blir stresset, og kjører ut når det kanskje ikke er god nok avstand til passerende biler, noe som igjen skapet farligr situasjoner. Forstår ikke folk at hornet kun skal btukes for å varsle om farlige manøvre i trafikken, som å ikke overholdd vikeplikten etc, og ikke brukes på folk som de synes bruker for lang tid i trafikken? Anonymkode: 82db2...0bf 1
Granskudd Skrevet 20. april 2024 #2 Skrevet 20. april 2024 Min erfaring er at i Norge er folk generelt ekstremt høflige. Polen, Litauen, Portugal og England er hundre ganger verre! Jeg er enig i at det er unødvendig å tute, og at det sjeldent hjelper, men alt i alt synes jeg norske sjåfører er veldig hyggelige. Liker de som tuter bedre enn de som konsekvent kjører i 70 uansett fartsgrense eller folk som kjører traktor i mil etter mil uten å slippe folk forbi 🙂 4
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #3 Skrevet 20. april 2024 Nordmenn tuter ikke unødvendig, alle som har gått igjennom trafikkopplæringen vet dette... de som kommer fra andre kulturer derimot. Anonymkode: d5363...4ef 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #4 Skrevet 21. april 2024 Synes ikke det var unødvendig å tute i den situasjonen. Det er så mye sløve folk i trafikken. Jeg får bestandig gamle tanter foran meg som ligger i 50 i 80-sonen. Et tut eller blink, de ser på speedometeret, og hele den 2 km lange, dypt frusterte køen bak dem kan da omsider følge henne opp i fartsgrensen. Det er ikke verre enn det. I skikkelige tuteland er hornet innarbeidet i alle prosesser. En sen kveld i Kyrgyzstan så jeg en bil svinge ut på en vei, mutters alene, helt tom. Sammen med blinklyset fulgte et par tut. Så igjen i neste veikryss...et sikkerhetstiltak, vil jeg tro. Anonymkode: d791d...d5c 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #5 Skrevet 21. april 2024 Enig at det er litt unødvendig å tute i stiuasjoner der det er stoe sannsynlighet for at man stresser opp folk. Jeg tuter når jeg driver voksenopplæring. Eksempelvis til disse idiotene som skaper dårlig trafikkflyt ved å ikke bruke blinklys i rundkjøringer. Anonymkode: d80bb...312
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå