Gå til innhold

Klassetur til Polen. Hvor mye penger sendte dere med?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De skal være borte i 4 dager.

Anonymkode: 83aec...3c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke så gamle barn selv, men husker at jeg fikk med et bankkort med kr 5000. Vi var borte med hvite busser i ca 1 uke, og dette skulle dekke sykehus (1500), x antall måltider med faste priser, museeer, godis og shopping. 1500 var egenandel hvis jeg måtte på sykehus, så det fikk jeg ikke bruke. Resten måtte jeg selv regne ut hva kostet for å vite hvor «mye» jeg kunne bruke. Jeg lærte masse av dette! Ble heldigvis ikke syk, så mine foreldre fikk tilbake et kort med ca 2000-2500. 

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo litt an på hva de skal dekke selv. Jeg sendte med min 2500 kr når han reiste for noen år siden. Har en til som skal på skoletur neste uke og da regner jeg med å sende med 3000 kr. De må dekke en del mat selv.

Anonymkode: 1f466...279

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer litt an på hva som er dekket. Er maten dekket f.eks., så trenger de jo mindre lommepenger. Er det satt av tid til shopping? Eller vil det helst være u dervisningsopplegg, og kanskje noe taxfree?

Hadde beregnet kanskje 1500 pr dag. Men hadde forventet at barnet brukte deler av egne sparepenger også. Begge mine sparte opp i lang tid i forveien for å kunne shoppe. De hadde en dag på kjøpesenter lagt inn i turen.

Anonymkode: 8da62...c00

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar dere. Lurt å sende med cash også? Altså begge deler?

AnonymBruker
Skrevet

Ikke nødvendig å ta ut cash på forhånd. Det er mange minibanker rundt omkring og Polen har også fått mer utstrakt bruk av kort etter covid. 

Skrevet

Sender ikke med annet enn det kortet hun allerede har, tar vekk regionsperren. Så er det dialog underveis om det er noe ekstra.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ikke nødvendig å ta ut cash på forhånd. Det er mange minibanker rundt omkring og Polen har også fått mer utstrakt bruk av kort etter covid. 

13 år siden sist jeg var i Polen, og selv da brukte jeg bare kort. Intet behov fir kontanter. 

Barna har kort og vipps, så jeg ville ikke sendt med penger. Vi ville dekket penger til måltider som ikke allerede var betalt. Ellers må de bruke egne penger. Hvis noe skjer, kan de be om at vi vippser.

1500 per dag som nevnt tidligere i tråden er helt utelukket. Der er enn familien på fem brukte per dag på vinterferie.

Anonymkode: be654...e36

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer vel an på hvordan turen er lagt opp. Er det bare lommepenger som skal gå til snacks, suvenirer etc? Eller måltider også? 

Her er de borte i en uke og anbefalt lommepenger er 1500-2000 kr totalt. Da skal de kjøpe noen få måltider/ lunsj om de vil og ellers er det bare for småshopping, drikke, godteri. 

Anonymkode: 3437c...444

AnonymBruker
Skrevet

Om de skal betale mat under turen har ikke blitt nevnt enda.

Fikk akuratt vite at turen blir noe av.

Skrevet

Her blir turen dekket av skolen! Vi må dekke noen av måltidene selv,shopping osv. Litt usikker, men er ikke mat å drikke en del billigere i Polen enn i Norge ? Tenker å sende 500 kr pr dag kanskje ? Å så sende med noe ekstra til shopping, han er gutt så er nok ikke sånn kjempe interessert i shopping uansett.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Om de skal betale mat under turen har ikke blitt nevnt enda.

Fikk akuratt vite at turen blir noe av.

Dere får kanskje noen retningslinjer fra turkomiteen, eller foreldregruppa blir enige, om hvor mye lommepenger som er gjengs. Dumt hvis noen ikke har med noe, mens andre shopper for titusener. Så en slags enighet om ca nivå er nok greit.

Anonymkode: e4eff...a30

AnonymBruker
Skrevet
avent skrev (2 minutter siden):

Her blir turen dekket av skolen! Vi må dekke noen av måltidene selv,shopping osv. Litt usikker, men er ikke mat å drikke en del billigere i Polen enn i Norge ? Tenker å sende 500 kr pr dag kanskje ? Å så sende med noe ekstra til shopping, han er gutt så er nok ikke sånn kjempe interessert i shopping uansett.

Dekket av skolen? Skolen har da ikke noe med turen å gjøre? 

Gjest jegerrinne
Skrevet

Barne jeg er tante til var borte i 1 uke med hvite busser der var mat og drikke til mat i prisen. Ho hadde med seg 2000kr. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor kalle det klassetur hvis skolen ikke har noe ned turen å gjøre? Da er det jo bare en tur med venner/gruppa.

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Jo når vår sønn reiser til Polen til høsten så er det i regi av skolen og ikke foreldrene. Han går på Danielsen. Så her er det lærere som er med og ikke foreldre.

AnonymBruker
Skrevet

1500 kr totalt.

Anonymkode: 9643c...5ee

AnonymBruker
Skrevet

Min sønn var akkurat i Polen på klassetur. Han hadde med sitt vanlige bankkort og på kontoen sto 5-6000 kroner. Tror han brukte rundt 2000, han var faktisk og handlet seg litt klær på et gedigent senter.

Anonymkode: e9cd7...c17

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

De skal være borte i 4 dager.

her fikk de med seg 1500 kr, hadde med 500 hjem igjen

Anonymkode: d396e...1e8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor kalle det klassetur hvis skolen ikke har noe ned turen å gjøre? Da er det jo bare en tur med venner/gruppa.

Hele trinnet drar, men må dra når skolen har fri da dette opplegget ikke er fra skolen sin side.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...