AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #1 Skrevet 20. april 2024 Eller, ikke usikret, men uten bilsete i forsetet med vanlig belte. Barnet er tre år. Har sett mor og barn kjøre slik hjem fra barnehagen to ganger. De bor kanskje fem min kjøretur unna barnehagen, men må ut på vei med 80 kms grense. Jeg tør ikke konfrontere mor direkte dessverre. Kan jeg sende melding til styrer i barnehage og be henne ta det opp? Anonymkode: 4d7d2...f96
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #2 Skrevet 20. april 2024 Nei, for styrer kan ikke melde uten å ha sett det selv. Men meld selv, du kan fint gjøre det anonymt! Anonymkode: 69a91...2f9 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #3 Skrevet 20. april 2024 Du kan enten ta det med mor eller la det ligge. Det er DU som ser det. Da må DU ta ansvar, ikke skyve det videre til noen andre. Anonymkode: 3c2eb...953 6
Rosa Dartle Skrevet 20. april 2024 #4 Skrevet 20. april 2024 Du trenger ikke å si hvem det gjelder i så fall. Vi fikk stadig sånne meldinger fra barnehagen. «Vi minner om viktigheten av trygg sikring i bil, da alle ikke gjør dette» og «vi håper vi ikke ser noen syklende uten hjelm til barnehagen flere dager» osv. Noe mer pedagogisk pedleder-språk da 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #5 Skrevet 20. april 2024 Hva med å ta det med mor først? Anonymkode: eceb9...291 2
Gjest pop up bruker Skrevet 20. april 2024 #6 Skrevet 20. april 2024 Start med å snakke med foreldrene 👋
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #7 Skrevet 20. april 2024 Jeg ga beskjed til barnehagen en gang. Virket som de forstod hvem det gjaldt 🫣 De kan be politiet komme å ha kontroll i barnehagen. Ville absolutt gitt beskjed. Eventuelt ring politiet selv og spør om de kan komme å holde kontroll eller veilede foreldre fordi du har opplevd flere ganger at barn sitter usikret i bil fra barnehagen? Syns det er helt sjukt at foreldre utsetter barna for en sånn fare 😨 Koster så lite å sikre de skikkelig. Har du råd til bil så har du fader meg råd til bilstol, så det handler jo enten om latskap (gir faen - holdning), eller total mangel på informasjon… Anonymkode: 24aac...1d0 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #8 Skrevet 20. april 2024 Her var det leder i bhg som kjørte uten å sikre barna. Anonymkode: 8b470...587
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #9 Skrevet 21. april 2024 To ganger kan jo være helt tilfeldig da. Hvis jeg stadig hadde sett det hadde jeg sagt i fra. Anonymkode: 3604d...284 1
Sofakona Skrevet 21. april 2024 #10 Skrevet 21. april 2024 Barnehagen kan ikke gjøre noe. Du kan prøve Politi men dessverre har de ikke tid å skjekke slike ting...har spurt selv
petterm Skrevet 21. april 2024 #11 Skrevet 21. april 2024 Sofakona skrev (4 minutter siden): Barnehagen kan ikke gjøre noe. Du kan prøve Politi men dessverre har de ikke tid å skjekke slike ting...har spurt selv Det varierer sikkert på hvor man bor, hvor mye annet de har å gjøre osv. Politiet bruker tid på forebyggende arbeid, så hvis man gir beskjed kan det hende de kommer innom en dag.
Mt3 Skrevet 21. april 2024 #12 Skrevet 21. april 2024 Du kan gi beskjed til barnehagen om at du har observert barn som ikke blir tilstrekkelig sikret idet de ankommer eller forlater barnehagen, da kan barnehagen ta det opp på foreldremøte, sende ut fellesmelding der de minner om viktigheten av riktig sikring, eller de kan be politi/statens vegvesen om å avholde kontroll i nærheten av barnehagen. Eller du kan selv tipse politiet, så kan de avgjøre om de eller statens vegvesen skal ta seg tid til å holde en kontroll i området.
Melus Skrevet 21. april 2024 #13 Skrevet 21. april 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): To ganger kan jo være helt tilfeldig da. Hvis jeg stadig hadde sett det hadde jeg sagt i fra. Anonymkode: 3604d...284 Det finnes virkelig ingen unnskyldning for å kjøre med usikrede barn, ikke «vi skal bare» eller «det er bare en kort tur». Man risikerer livet til barnet sitt, man er særdeles uansvarlig og det er virkelig omsorgssvikt! 3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #14 Skrevet 21. april 2024 Melus skrev (2 minutter siden): Det finnes virkelig ingen unnskyldning for å kjøre med usikrede barn, ikke «vi skal bare» eller «det er bare en kort tur». Man risikerer livet til barnet sitt, man er særdeles uansvarlig og det er virkelig omsorgssvikt! Det er omsorgssvikt med slik krisemaksimering, herregud. Slapp av. Anonymkode: a7f8f...ecd
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #15 Skrevet 21. april 2024 Hadde mor blitt dømt for uaktsomt drap dersom det ble kollisjon og barnet mistet livet? Anonymkode: de50a...e83
Melus Skrevet 21. april 2024 #16 Skrevet 21. april 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Det er omsorgssvikt med slik krisemaksimering, herregud. Slapp av. Anonymkode: a7f8f...ecd Krisemaksimering? Hvis det å utsette barnet sitt for livsfare IKKE er omsorgssvikt, hva er det da? AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hadde mor blitt dømt for uaktsomt drap dersom det ble kollisjon og barnet mistet livet? Anonymkode: de50a...e83 Ja. 3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #17 Skrevet 21. april 2024 Vet du hvem det er? Jeg ville i første omgang kontaktet politi og sagt ifra så de kan vurdere kontroll ved barnhagen. Ville kontaktet styrer også, de kan også be politiet om kontroll + sende ut info om sikring av barn i bil. 3-åring i forsete uten bilsete er ulovlig så det kan politiet reagere på i en kontroll. Om politi eller bhg ikke gjør noe ville jeg ikke nølt med å melde noen til BV som setter barnet sitt i fare på den måten. Anonymkode: 7783b...8a3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #18 Skrevet 21. april 2024 Å herregud…. Ikke rart det er krig i verden…😰 IKKE DITT PROBLEM!!! Anonymkode: fd584...9c9
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #19 Skrevet 21. april 2024 Det er ulovlig å kjøre med små barn uten rett sikkerhetsutstyr. Politiet troppet opp ved barnehage. Fem fikk bot for ikke å ha sikret ungene. https://www.barnehage.no/barnehage-politi-sikkerhet/politiet-troppet-opp-ved-barnehage-fem-fikk-bot-for-ikke-a-ha-sikret-ungene/234060 Anonymkode: 74715...627
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #20 Skrevet 21. april 2024 Sofakona skrev (6 timer siden): Barnehagen kan ikke gjøre noe. Du kan prøve Politi men dessverre har de ikke tid å skjekke slike ting...har spurt selv Bhg kan ringe politi og bhg kan dele ut brosjyrer Anonymkode: ccbea...e9b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå