Gå til innhold

Du som er enslig med 1-2 åring, hvor mye i matbudsjett?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en på 13 måneder, han drikker NAN enda og grøt. Hvor mye er normalt i matbudsjett? Ting dere gjør for å spare i matveien? 

Anonymkode: fbc9f...881

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har en på 13 måneder, han drikker NAN enda og grøt. Hvor mye er normalt i matbudsjett? Ting dere gjør for å spare i matveien? 

Anonymkode: fbc9f...881

Nan slutta vi med når ungen var 1 år, så gikk over til vanlig melk (1 glass til frokost og en flaske til kvelds). 

Vet ikke hva normalt matbudsjett er, men barnet vårt har alltid fått frokost, lunsj og frukt i barnehagen 5 dager i uken.
Betaler 500,- i mnd i kostpenger der.

Ellers går det litt mer brød, pålegg, frukt og melk hjemme nå enn før vi fikk barn. Middagen merker jeg ikke så stor forskjell på, spiser f.eks 1 skive laks med tilbehør , eller 1 tacolefse med kjøtt, saus, grønnsaker. 

Vi bruker nok en del penger på frukt , brød og pålegg siden jeg ikke går etter pris når jeg velger brød og pålegg. Frukt kjøper vi 2 ganger i uken, da gjerne varierer vi mellom banan, eple, kiwi, blåbær, jordbær (dyrt🫣), melon, appelsin, mango osv. Jeg handler på Rema og bruker appen (Æ), så får vi noe % der. Er også kampanje på frukt og grønt av og til så da kjøper jeg gjerne inn ting som holder seg en stund. 

Grønnsaker kan fint forvelles å fryses ned i zip-lock poser.

All middag som skal i fryseren porsjonerer jeg i poser før jeg fryser ned, da vet jeg at jeg ikke lager mer mat enn vi spiser. F eks hvis vi skal ha fisk, så vet jeg at vi spiser en filet hver, da fryser jeg ned akkurat nok i hver pose. Samme med grønnsaker, kjøtt og kjøttdeig (deler pakken og fryser ned). 

Middagsmat handler jeg også gjerne inn  når det er på salg. Findus f.eks. 

Havregrøt med peanøttsmør og frukt er god og billig frokost. Et glass med peanøttsmør varer lenge her 😅

Anonymkode: 8c4d1...475

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...