AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #1 Skrevet 20. april 2024 For to uker siden kom barnet mitt inn til meg på natten og klaget på kløe i rompa. Sjekket etter mark, fant ingenting. Han la seg til å sove, men jeg hadde en uggen magefølelse, og sjekket igjen 30 min etter han sovnet. Og der var dén, den lille ålete saken alle småbarnsforeldre frykter. Hele familien gikk på kur dagen derpå, huset har omtrent blitt sanert daglig i ettertid, alt av sengetøy vaskes jevnlig, overflater, håndtak, berøringspunkter etc er vasket daglig, barnet sover med heldekkende pysj med føtter for å unngå kløe om natten, alle putetrekk på sofaen er vasket, negler klippes hver 3. dag, undertøy og håndklær vaskes hver eneste dag på 95 grader, og alle dusjer hver morgen. Har ikke funnet spor av mark på han etter dette. Nå, ved leggetid, klaget han plutselig på kløe igjen. Fant ingenting nå, men antar jo at dette er den forbaskade marken som har vært ute og lagt egg igjen. Neste dose er i morgen tidlig (Vermox, gjentas etter to uker). Oh, kyndige KG-foreldre. Noen råd til en rådvill mamma? 🤯 Anonymkode: 312ad...b5c
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #2 Skrevet 20. april 2024 Får krysse fingerene for at det bare er noe annet han kjenner, høres jo ut som dere har gjort alt rett. Eneste vi har gjort annerledes er at alle dusjet både morgen og kveld. Ikke full dusj da nødvendigvis, men ja, vaske rumpa godt med såpe. Og påfølgende skift av undertøy så klart. Vi har også oppbevart alt undertøy i en separat pose og vasket på 90 grader. Lykke til! Anonymkode: 04551...4f5
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #3 Skrevet 20. april 2024 Når barnemark har inntatt en avdeling i barnehagen er det veldig vanskelig å bli kvitt. I barnehagen til barnet mitt har det gått runde på runde. 🙈 Lykke til med ny madisinrunde. Anonymkode: 2cf0f...bbc
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #4 Skrevet 20. april 2024 Vi ble heldigvis kvitt det med mindre tiltak enn dere, først og fremst siden barnefar hadde ungene og ikke var like opptatt av hygiene som hysteriske meg var. Vasket sengetøy før kur og dose 2, og byttet håndkle hver dag, men det var vel det. Ble heldigvis kvitt det, men ble litt ekstra styr siden jeg prøvde å bli gravid i samme tidsrommet og medisinen gravide skulle ta ikke var å oppdrive i Norge. Anonymkode: 91148...8bf
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #5 Skrevet 20. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Når barnemark har inntatt en avdeling i barnehagen er det veldig vanskelig å bli kvitt. I barnehagen til barnet mitt har det gått runde på runde. 🙈 Lykke til med ny madisinrunde. Anonymkode: 2cf0f...bbc Det mest hårreisende på dét punktet, er at jeg har meldt fra til både leder for bhg og leder på avdelingen, så de kan sende ut info til alle foresatte. Null respons fra noen av de, og ingen informasjon sendt ut. Da kan vi jo holde på i evig tid. Stor barnehage med over 100 barn 🤯 Takk for svar alle sammen 🩷 Kan høres ut som Vermox bare må bli fast inventar i kostholdet, da 🥲😂 Anonymkode: 312ad...b5c
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #6 Skrevet 20. april 2024 Holdt på som deg, men ga opp. Smitten kom tilbake hver gang etter ca. hver 4. mnd. Hadde tre barn, det var mye overnatting. Hjalp ikke til tross for at vi sa i fra til foreldre og skole. Skole ga heller aldri ut informasjon. Så barnemark ble vi først kvitt for godt her i hus, da yngste var ca. 12 år. Vermox var alltid i hus, men sluttet etterhvert med rundvasken. Anonymkode: 8c355...775
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå