Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2006 #1 Skrevet 8. februar 2006 Jeg har handlet litt på purelux og venter på at det dukker opp i posten. Er totalt uerfaren med sminke fra før pga at jeg har ikke funnet noe som huden min tåler, og som ikke inneholder animalske ingredienser. (Har ikke lett særlig mye heller, mange av produktene jeg har hatt lyst til å prøve er for dyre for å teste ut, så da har jeg nedprioritert det.) Så her kommer flere spørsmål, håper noen kan svare 1: Hva fjerner jeg det med? Jeg kjøpte en liten prøveflaske med rensemiddel, for å se om jeg tåler det, men kan jeg bruke olivenolje eller vann når den er tom (har ikke råd til å bestille på nytt på en måned eller to) eller om jeg ikke tåler det? 2: Er det katastrofe om jeg sovner med det på? Det hender jeg sovner og sover i en 15-20 timer etter jobb, så i verste fall kan det skje at jeg går sminket i 30 timer eller mer i strekk. Skjer sjelden, men det skjer en gang i måneden eller hver annen måned. 3: Sliter dette på huden? Det er om jeg har forstått det rett en form for finmalt sten (?), så kan ikke dette forårsake rynker på sikt? 4: Er det lett å få sorte prikker av mineralsminke? Finmalt sten i hudporer får meg til å tenke på steinhuggere, og de har sjelden direkte pen hud. 5: Kan jeg ha det på kviser? Jeg har iblant kviser som er mer sår enn kviser, går det greit å ha mineralsminke på slike? 6: Er det nødvendig med fuktighetskrem under? Jeg bruker aldri fuktighetskrem, bruker kun en fet krem etter dusjen eller eventuelt olje. Må jeg gå på jakt eter fuktighetskrem eller går det greit uten? Sliter sminken mer på huden om jeg bare har den rett på? 7: Kan jeg bruke fingrene til å påføre med? Eneste sminken jeg har hatt tidligere (for la oss se, 8 år siden?)er øyenskygge, og den husker jeg at jeg brukte fingrene til å stryke over øyelokkene. Fungerer dette, eller vil det lage en bakteriefarm i boksen eller gjøre meg spettete/skjoldete? Håper noen kan berolige meg og peke meg ut i rett retning
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2006 #2 Skrevet 8. februar 2006 Du må kjøpe en eller annen form for sminkefjerner/rensekrem el som passer din hudtype. Du MÅ ikke finne på og fjerne med olivenolje, da kommer du til å få mye kviser etterhvert! Vann alene vil ikke fjerne godt nok. Huden tar nok ikke skade om du sovner med den en og annen gang. Men det beste er jo om du fjerner hver kveld. Siden den er laget av mineraler, så puster huden din med den på. Det er det som er så bra med denne make upen! Derfor får du heller ikke så lett urenheter/sorte prikker med den! Du bør smøre ansiktet først med en god fuktighetskrem under, som trekker godt inn før du tar på sminken. og som passer din hudtype. Tror du vil få et rart, skjoldete resultat uten det. Tror ikke det sliter på huden uten fuktigh.krem.... Du må bruke en skikkelig kost til, jeg har selv den store, butte børsten fra id.-SUPER!! Den bør være laget av mårhår. Du Må ikke bruke fingrene til påføring, det blir IKKE bra!! Fordelen vedå kjøpe makeup her i landet, så får du instruksjon i påføring og bruk
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 8. februar 2006 #3 Skrevet 8. februar 2006 Jeg har brukt olivenolje periodevis i ansiktet pga tørr hud, og har aldri fått kviser av det til nå, men jojobaoljen er egentlig bedre. Får satse på at jeg tåler sminkefjerneren Godt jeg kan regne med at det går greit selv om jeg skulle sovne med den en gang nå og da, kommer sikkert ikke til å skje ofte, men alle har vel dager de sovner fra tannpuss og det meste annet Kom på at jeg har en fuktighetskrem, men jeg har brukt den lite i det siste pga at jeg har brukt et mer kuldekremaktig produkt. Får prøve meg litt fram og se om det fungerer Mårhårbørster er ikke aktuelt, de skal måren få ha i fred Body shop børstene får gjøre jobben Takker for svarene, om flere har innspill er det bare å skrive i vei
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 8. februar 2006 #4 Skrevet 8. februar 2006 Håper du blir fornøyd,-lykke til!!!!
Saeria Skrevet 8. februar 2006 #5 Skrevet 8. februar 2006 Jeg har handlet litt på purelux og venter på at det dukker opp i posten. Er totalt uerfaren med sminke fra før pga at jeg har ikke funnet noe som huden min tåler, og som ikke inneholder animalske ingredienser. (Har ikke lett særlig mye heller, mange av produktene jeg har hatt lyst til å prøve er for dyre for å teste ut, så da har jeg nedprioritert det.) Mineraler er uten animalske ingredienser og er 100% naturlig. Godt for sart hud som min. Så her kommer flere spørsmål, håper noen kan svare 1: Hva fjerner jeg det med? Jeg kjøpte en liten prøveflaske med rensemiddel, for å se om jeg tåler det, men kan jeg bruke olivenolje eller vann når den er tom (har ikke råd til å bestille på nytt på en måned eller to) eller om jeg ikke tåler det? Jeg bruker sminkefjerner. Vichy sin fjerner er billig og ganske ok, om du har mulighet til å bruke 160-70 kroner på det. Be om prøve på apoteket. 2: Er det katastrofe om jeg sovner med det på? Det hender jeg sovner og sover i en 15-20 timer etter jobb, så i verste fall kan det skje at jeg går sminket i 30 timer eller mer i strekk. Skjer sjelden, men det skjer en gang i måneden eller hver annen måned. Det gjør ikke noe om du sovner med det på. 3: Sliter dette på huden? Det er om jeg har forstått det rett en form for finmalt sten (?), så kan ikke dette forårsake rynker på sikt? 4: Er det lett å få sorte prikker av mineralsminke? Finmalt sten i hudporer får meg til å tenke på steinhuggere, og de har sjelden direkte pen hud. Mineralsminke tetter ikke porene og forårsaker ikke kviser. Det er det som er så fint med det. 5: Kan jeg ha det på kviser? Jeg har iblant kviser som er mer sår enn kviser, går det greit å ha mineralsminke på slike? Det går helt fint for min del hvertfall. 6: Er det nødvendig med fuktighetskrem under? Jeg bruker aldri fuktighetskrem, bruker kun en fet krem etter dusjen eller eventuelt olje. Må jeg gå på jakt eter fuktighetskrem eller går det greit uten? Sliter sminken mer på huden om jeg bare har den rett på? Man må ikke, men det hjelper litt med en krem i ansiktet for å jevne ut hudoverflaten. Om det er spesiell ansiktskrem eller annen krem tror jeg ikke er så nøye. 7: Kan jeg bruke fingrene til å påføre med? Eneste sminken jeg har hatt tidligere (for la oss se, 8 år siden?)er øyenskygge, og den husker jeg at jeg brukte fingrene til å stryke over øyelokkene. Fungerer dette, eller vil det lage en bakteriefarm i boksen eller gjøre meg spettete/skjoldete? Jeg ville brukt en pudderkost.Mineralene er så fine at det er ikke godt nok med fingrene. Gode koster får du på f.eks. Body Shop. Ikke er det spinndyre heller. Håper noen kan berolige meg og peke meg ut i rett retning ←
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå