Motstrømmen Skrevet 20. april 2024 #1 Skrevet 20. april 2024 Nå i dag eksploderte jeg på begge ungene. De har fått masse klær, til jul og bursdager og når vi drar på familie besøk. De takker ja, der og da...men nekter å bruke klærene etter på. De får spørsmål om de vil ha det og annet er gaver. Jeg tar de på shopping og de velger selv ut,men urørt er klærene. Så i dag tok jeg kraftig oppgjør.De fikk fint beskjed om å rydde klesskapet for alle klær de ikke kommer til å bruke. 5 poser senere så er begge skapene så sparsomme at yngste ikke har noen bukser, eldste for små klær som er brukt i stykker. Så ...hvor lenge skal jeg ta vare på posene før jeg gir de til UFF?
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #2 Skrevet 20. april 2024 Huffda, hørtes utrolig trist ut og skjønner godt at du er irritert. Tenker jeg ville tatt vare på dem en uke. Eventuelt legg dem ut på finn så du kanskje får noe for dem.. vet ikke hvor gamle de er, om de skal kjøpe sine egne klær med egne penger. Men la dem kjenne på det. . Anonymkode: a4202...1b0
Hedda-78 Skrevet 20. april 2024 #3 Skrevet 20. april 2024 Motstrømmen skrev (3 timer siden): Nå i dag eksploderte jeg på begge ungene. De har fått masse klær, til jul og bursdager og når vi drar på familie besøk. De takker ja, der og da...men nekter å bruke klærene etter på. De får spørsmål om de vil ha det og annet er gaver. Jeg tar de på shopping og de velger selv ut,men urørt er klærene. Så i dag tok jeg kraftig oppgjør.De fikk fint beskjed om å rydde klesskapet for alle klær de ikke kommer til å bruke. 5 poser senere så er begge skapene så sparsomme at yngste ikke har noen bukser, eldste for små klær som er brukt i stykker. Så ...hvor lenge skal jeg ta vare på posene før jeg gir de til UFF? Hvor gamle er barna? Og hva har den yngste tenkt å ha på seg i morgen, når han ikke har noen bukser? 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #4 Skrevet 20. april 2024 Akkurat slik er eldste her også.. Ønsker seg visse plagg, får det, men bruker det ikke. Så sier hun at hun ikke har klær. Her har jeg fjernet alle klær som er for små. Klær som er i riktig str og som hun selv har plukket ut ligger i skapet. Jeg kjøper ikke nytt. Anonymkode: 8321a...f21
Mandagsunge Skrevet 20. april 2024 #5 Skrevet 20. april 2024 Klede var eit sårt tema mellom mor mi og meg. Ho kjøpte plagg ho syntes eg ville vere kjempefin i, mens eg brukte dei gamle utvaska kleda fordi det ho syntest var fint, var ting eg ikkje kjende meg sjølv igjen i. So ho blei såra fordi eg ikkje brukte det ho kjøpte til meg, og eg blei såra fordi ho prøvde å gjere meg til nokon annan enn eg var. Det er ikkje heilt samanliknbart med det du beskriv - i alle fall ikkje med det dei verkeleg får velje sjølv. Men klede er blant de sterkaste identitetssignala vi har, og ungar når ein alder der det dei vil ha på seg har fleire kriterie enn yndligsfarge og rett pokémon. Då hjelper det ikkje kor godt bestemor meinte når ho kjøpte den genseren - om han ikkje kjennst rett for den som skal bruke han, så blir det feil å krevje at han skal brukast berre fordi han var ei gåve.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå