Gå til innhold

undergrep - verre enn overgrep?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er mye snakk om voldtekt og overgrep og hvor ille det er, og det er det jo. MEn... det motsatte kan jo være like dramatisk

det at en mann aldri tar motet til seg og aldri tar kontakt med og snakker med kvinner, aldri får opplevd romanse eller seksuell kontakt, en såkalt undergriper, dette må jo være minst like skadelig. Ikke minst for undergriperen i seg selv, som lever et mangelfullt og ufullstendig liv, men også for kvinnen som aldri får denne hensynsfaste og avtrengende mannen som ektemann, og alle barna som aldri får oppleve å eksistere. Er ikke dette verre enn overgrep? jeg bare spørr

Anonymkode: 99806...463

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg synes du skal ta kontakt med psykolog og snakke om disse tankene. 

Anonymkode: 8c79c...2e7

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS, det er ikke alt man skal si høyt eller skrive på internett. 

Anonymkode: 3c949...ca8

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er bedre å være litt sjenert i forhold til det motsatte kjønn, enn å voldta kvinner på nach! Herregud. Hadde blitt flau/ skamfull om jeg hadde en sønn som ble siktet og dømt for voldtekt!

Anonymkode: f88f0...f89

• Liker 5
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er mye snakk om voldtekt og overgrep og hvor ille det er, og det er det jo. MEn... det motsatte kan jo være like dramatisk

det at en mann aldri tar motet til seg og aldri tar kontakt med og snakker med kvinner, aldri får opplevd romanse eller seksuell kontakt, en såkalt undergriper, dette må jo være minst like skadelig. Ikke minst for undergriperen i seg selv, som lever et mangelfullt og ufullstendig liv, men også for kvinnen som aldri får denne hensynsfaste og avtrengende mannen som ektemann, og alle barna som aldri får oppleve å eksistere. Er ikke dette verre enn overgrep? jeg bare spørr

Man bør og må gjerne snakke mer om årsaker og konsekvensene av menn som av ulike årsaker ikke får oppleve nærhet og kjærlighet - men å sammenligne det med overgrep eller å finne opp tankeløse «motsettende» ord, er virkelig ikke et greit utgangspunkt eller en diskusjon de fleste med et snev av sunn fornuft vil delta i!

• Liker 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om det er verre å være sjenert og aldri tør å ta sjansen på å ta kontakt med en kvinne, enn å bli voldtatt? På ingen måte

Anonymkode: bd2e2...5c8

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres ut som en veldig narsissistisk tankegang.

Anonymkode: 0a332...e6c

• Liker 9
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville mye heller gått hele livet mitt uten sex, eller nærkontakt med menn. Enn å bli utsatt for grovt seksuelt misbruk som barn. Du vet virkelig ikke hvor mye det ødelegger. 

Anonymkode: 9e81b...67f

• Liker 6
  • Hjerte 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg synes du skal ta kontakt med psykolog og snakke om disse tankene. 

Anonymkode: 8c79c...2e7

Ingen grunn til å overdramatisere slik.

Anonymkode: 2b06a...4d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selvfølgelig er voldtekt verre enn en sjenert mann i et forhold.

Hva er dette for et spørsmål?!

Anonymkode: f0be1...989

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser hva du sikter til TS. At det har på mange måter alvorlige konsekvenser at menn er sjenert eller redd for å ta kontakt med kvinner. Nemlig at både han og kvinnen som hadde akseptert han ikke får oppleve dette familielivet. Så "undergrep" har alvorlige konsekvenser også.

På mange måter er det litt rart at vi kulturelt sett ikke arbeider mer med gutters selvfølelse og selvtillit. Siden det er så viktig for dem videre i livet. Da hadde det nok vært færre enslige i Norge.

Men slik er det når vi har kulturen vi har i dag. Det blir ikke lagt mye verdi i menn, særlig norske menn. Om de ikke greier seg bra er de søppel på verdens gravlund. Det er lite empati i Norge. Den eneste typen medfølelse som er vanlig, er den som tjener dem selv eller som unngår at de opplever represalier.

Endret av Hermann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Nei, det er det ikke. 

Jeg tror alle som har vært utsatt for overgrep er enige om at det hadde vært best for alle om overgriperen var en undergriper.

Jeg tør til og med å si at overgriperen tenker det samme etter en dom. 

Endret av Olive_North
Fiksa en feil
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olive_North skrev (3 minutter siden):

Nei, det er det ikke. 

Jeg tror alle som har vært utsatt for overgrep er enige om at det hadde vært best for alle om overgriperen var en undergriper.

Jeg tør til og med å si at overgriperen tenker det samme etter en dom. 

Tror TS i utgangspunktet er enig at overgrep er verre enn at menn ikke ta kontakt med kvinner. Men for samfunnets funksjon er nok undergrep et stort problem.

Endret av Hermann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Det finnes ingenting som heter undergriper, la oss slutte å late som det med det samme.

Disse to tingene har nesten ingenting til felles og det er ingen vits i å sammenlikne dem. Hvorfor skal man i det hele tatt det? Det er kun egnet som provokasjon. Det ene er kriminelt og det andre er det absolutt ikke. Det eneste måtte være at det eksisterer en grad av lidelse, men denne er av så ulik grad og karakter at det blir meningsløst å snakke om.

Nei, det er ikke verre å ikke ligge enn å bli utsatt for overgrep. Det er en helt absurd påstand. Hvis man tror noe slikt må man forsøke å sette seg inn i hva overgrep er, for da har man ikke forstått det.

Man kan gjerne diskutere ensomme menn og deres utfordringer, det gjøres da virkelig hele tiden på dette forumet, men ikke dra inn voldtekt.

Anonymkode: 7b124...745

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fantasien når visst nesten ingen grenser når det gjelder nye vinklinger på temaet incel.

Anonymkode: 0219d...8f6

• Liker 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En sjenert mann som ikke får sex er verre enn en voldelig voldtektsmann, er altså ditt synspunkt. 

Fy flate for noen søppelmenn vi har her i landet. Bedre å overfalle, mishandle og slå kvinner enn at en stakkars mann skal gå uten sex...? Jeg tror folk på kg har nådd et nytt bunnpunkt.

Anonymkode: ba4d2...4e4

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dersom alle menn var undergripere ville det vært langt verre enn at det finnes noen overgipere.

Menneskerasen ville dø ut om alle menn var undergripere.

Anonymkode: 6ce47...1c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...