AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #1 Skrevet 20. april 2024 Hei! Er fortvilet siden jeg nå har vert kvalm i 1 måned og 1 uke og det gir seg ikke. Jeg er ikke gravid. Jeg trodde først at det var pga hormonspiralen, men nå er det 1 uke siden jeg tok den ut, burde ikke hormonene vert utav kroppen til det? jeg har prøvd kvalmenedsettende med det fungerer ikke. har også tatt blodprøver og tester hos fastlegen men ingenting er galt det eneste jeg kan tenke problemet er er at det er utmattelse og stress og angst, men får ikke helt det til å stemme heller. Hva kan hjelpe mot kvalme og hva kan problemet være? Anonymkode: 1e09d...396
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #2 Skrevet 20. april 2024 Bruker du noen medisiner som har kvalme som bivirkning? Har legen henvist deg til gastro- eller koloskopi? Bruker du mye alkohol eller andre rusmidler som er hardt for nyre/lever? Det er mange mulige forklaringer. Du må bare pushe på at du og legen skal fortsette å nøste i det. Anonymkode: 0efbc...019
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #3 Skrevet 20. april 2024 Det kan være mye forskjellig. Jeg har hatt det av og på lenge (det er grusomt), her tror jeg det er en blanding av stress (mye!) og underliggende bakterier. Legen har ikke funnet noe på prøver. Det som kan lindre kvalme er blant annet ingefær (lag te), kamille, akupressur-armbånd, m.m. Selv tester jeg ut å få magen i balanse igjen nå med blant annet hjelp fra helhetsterapeut (siden legen ikke har funnet noe og jeg fikk beskjed om at det «bare var nerver»), og skal teste ut ting som slippery elm + aloe vera juice over tid. Begge deler skal være lindrende og bra for magen. Jeg synes det er så fælt at jeg ikke orker å ha det sånn. Øver også på å stresse ned. Kvalmestillende har ingen effekt på meg heller. Ble mistenkt magesår, men gastroskopi viste ingenting. Har også gått på Somac, men det hadde ingen effekt. Anonymkode: 70949...79c 1
helenevor Skrevet 20. april 2024 #4 Skrevet 20. april 2024 (endret) Det kan vell være at hormonene ikke er tilbake i balanse enda? Endret 20. april 2024 av helenevor
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #5 Skrevet 20. april 2024 Sjekke synet er kanskje lurt. Kan du ha flått på deg? Anonymkode: be25a...4f3
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #6 Skrevet 20. april 2024 Har du for mye stresshormoner i kroppen til enhver tid så kan det godt være grunn til kvalmen din. For høyt nivå av stresshormoner over tid er toxic for kroppen og kan mage mye krøll. Anonymkode: 9e3b3...02c 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #7 Skrevet 20. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du for mye stresshormoner i kroppen til enhver tid så kan det godt være grunn til kvalmen din. For høyt nivå av stresshormoner over tid er toxic for kroppen og kan mage mye krøll. Anonymkode: 9e3b3...02c *lage (ikke mage)😅 Anonymkode: 9e3b3...02c
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #8 Skrevet 20. april 2024 Jeg hadde influensa (korona?) for to uker siden og har vært kvalm. Anonymkode: 49492...80f
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #9 Skrevet 20. april 2024 Jeg fikk matallergi eller noe lignende, som ikke slo ut på blodprøve. Sluttet plutselig å tåle hvete og var konstant kvalm. Har også skjedd i forbindelse med stress og angst. Anonymkode: b138a...f51
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå