Gå til innhold

Opplever meg nedprioritert-Hvordan ta opp

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg lurer på hvordan jeg skal møte denne problemstillingen. Jeg pleier å ha ganske god teft for både hva som funker for meg, og for situasjoner generelt,hvor tilfellet er at jeg blir en reservevenninne. Jeg klarer å sette grenser for meg selv, og har ikke problemer med å uttrykke behov eller tanker sånnsett.

Problemet er bare at det kansje ikke er like fordelaktig alltid-Og det er et ganske vanlig problem å møte på en eller annen gang,for alle. Jeg vil vite hvordan andre håndterer liknende situasjoner, og kunne trenge litt innspill.

Jeg har en bekjent, vi er to venninner, har møttes en gang. Det virket gå bra, praten fløyt, og hun hintet frempå nytt møte. Vi er (faktisk)12 års aldersforskjell mellom oss, men hittill er ikke det noe som hinder oss. Jeg er singel og ganske fleksibel. Det har bare vært litt skeptiskt rundt f eks vors,hvis det skal være hos henne, at jeg har kjent på om det kommer flere 23 åringer dit-Er selv 36 år. Men dette er litt betenksomhet bare,hittill ikke et reelt problem.

Vi sender daglige snaps til hverandre, småsnakk om forskjellige ting,typ vær og vind. Har foreslått endel møter,som er avvist. Problemet er, at det er utelukkende jeg som tar initsiativ. Jeg begynner å bli lei. Ønsker å ta opp dette,spessielt etter hendelsen i helgen.

Viser seg at hun på toorsdag,sier hun jobber helg. Fredag spør jeg om en rask utepils, hun avslår. Greit nok, hun skal på jobb tidlig på dagen imorgen(idag,lørdag). Lørdagen kommer, og jeg har selv jobbet på samme sted som henne,så jeg vet en tidlig vakt betyrtidlig av jobb.Dette er noe jeg kommer på, så jeg sender henne en melding og spør om hun kan møtes etter jobb. Hun svarer hun "kansje skal ut etter jobb". 2 ting: 1. Skal hun da ut, ut?,2. Hvorfor nevnte hun ikke dette selv,for meg igår eller torsdag?

Samtlige av de gangene vi har diskutert å henge, så har det vært mitt initsiativ. Jeg vet hun har noen venninner, det har jo jeg også-Men iogmed at jeg insjer hele tiden,så går jeg nå lei. Og jeg synes hun kunne ha vist mer interesse. Jeg sendte henne en melding,og sa det hadde vært hyggelig hvis hun foreslo noe selv av og til også,med en smiley.

Jeg er nå litt redd for å ødelegge, men jeg ønsker samtidig å ta dette opp-For jeg er redd jeg er en resvervevenninne,som hun bruker,dersom hun har "tid til overs"-Men ejg kan jo ikke direkte si dette rett ut til henne.

Noen som har gode tips råd og innspill til å ta en slik samtale??

Anonymkode: 35837...b87

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det du som planla 17 mai også? 

Tråd nr 14 du har laget med samme tema? 

Slapp av litt. 

Anonymkode: 18b64...2c5

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet

Dere har bare møttes en gang, og så begynner du å mase om at hun skal ta mer initiativ? Kanskje hun ikke følte at dere matchet så godt og hun nå er i ferd med å fase deg ut. Ikke vær så veldig på, ta heller mer initiativ overfor de andre vennene dine.

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Leser du i det hele tatt svarene du får i dine mange tråder? Siden du oppretter de samme trådene om og om igjen mener jeg.

Anonymkode: c832a...1d2

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Leser du i det hele tatt svarene du får i dine mange tråder? Siden du oppretter de samme trådene om og om igjen mener jeg.

Det går også an og være høflig og svare på det ts lurer på eller la være å kommentere. Det er ikke alle som er her inne så mye så man får med seg alle tråder, så det kan jo komme nye innspill. Tonen inne på KG kan være ganske guffen og slike svar som ditt bidrar til det.

Anonymkode: bdd64...9fd

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg pleier å ha ganske god teft for både hva som funker for meg, og for situasjoner generelt,hvor tilfellet er at jeg blir en reservevenninne.

OK, men i denne situasjonen mangler du teft

Anonymkode: 63f95...1f4

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Enklete her inne svare ganske ufint.

Ingen konkrete svar og MASSE personangrep.

Da jeg etterspør konkret for hva nadre har gjort i situasjoner som angår saken-Og dette ikke kommer, unngår jeg å svare på personagrep som er direkte ufine.

Inntill videre innspill: Anser jeg enkelte her inne for sneversynte i saken til å klare å forholde seg til oppegående sosiale svar

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Det går også an og være høflig og svare på det ts lurer på eller la være å kommentere. Det er ikke alle som er her inne så mye så man får med seg alle tråder, så det kan jo komme nye innspill. Tonen inne på KG kan være ganske guffen og slike svar som ditt bidrar til det.

Ts har fått sider opp og sider ned med gode råd i flere år som hun ikke har tatt til seg, da blir man passe oppgitt til slutt.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg tenker den siste meldingen du sendte er helt grei, når det aldri passer må motparten ta initiativ. Dersom du ikke får noe svar/initiativ innen rimelig tid nå tenker jeg at du kan legge saken død.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ts har fått sider opp og sider ned med gode råd i flere år som hun ikke har tatt til seg, da blir man passe oppgitt til slutt.

Da er det bare å la være å engasjere seg i trådene til ts. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er nå litt redd for å ødelegge, men jeg ønsker samtidig å ta dette opp-For jeg er redd jeg er en resvervevenninne,som hun bruker,dersom hun har "tid til overs"-Men ejg kan jo ikke direkte si dette rett ut til henne.

Dere er jo ikke venninner ennå når dere har møttes EN gang. Når man bare har møttes en gang er det greit at man tar initiativ EN gang etterpå, men så er ballen hos den andre. Du har tatt initiativ flere ganger, med avslag fra henne. Da er det soleklart at denne dama ikke er interessert, og du gjør det vanskelig for henne ved å fortsette å ta initiativ. I tillegg er det aldersforskjellen. Jeg ville aldri presset meg på noen som er 13 år yngre, om det ikke er sikkert at denne ønsker kontakt. 

Anonymkode: de46a...a70

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker du skal la denne jenta få være i fred nå, og se om du kan finne deg noen andre venninner. 

Anonymkode: a036e...ac9

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Hvis dere bare har møtt hverandre en gang, så tenker jeg at det er alt for tidlig å ta en sånn samtale. Slike samtaler syns jeg man skal ta, dersom man er i et etablert vennskap, ikke i starten av noe helt nytt. Len deg tilbake å se om hun kanskje tar initiativ selv, om hun ikke tar noe initiativ på en stund, og eventuelt avviser dine forsøk, så ville jeg tatt det som et hint om at et genuint og ekte vennskap, ikke lå i kortene med denne personen. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

En 23-åring er nok et helt annet sted i livet enn en 36-åring.. 13 års aldersforskjell i den alderen er mye. 

Tror du må trekke deg litt tilbske og se hva som skjer. Å være litt flaky er helt normalt i hennes alder 

Anonymkode: 6eba8...ab2

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Dere har møttes 1 gang, så selvfølgelig er du reservevenninne.

Anonymkode: 205d4...34a

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere er ikke venninner.

Dere møttes en gang, og nå har hun ikke super lyst til å treffe deg mer.

Du må ta det hintet.

Anonymkode: b19a2...846

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

‘Hvordan kan jeg tvinge en person jeg kun har møtt en gang til å ville treffes?’

Er det du egentlig spør om.

Dere er ikke venner.

Hun forsøker å fade deg ut.

Beklager at jeg sier det så rett frem. Men du er ikke i noen som helst slags posisjon til å forsøke ‘å ta opp’ at hun takker nei og ikke tar initiativ tilbake.

SELVFØLGELIG er du en reserve-relasjon (ikke venninne ennå engang).

Du vil ikke være den nærmeste eller førsteprioritet i noen nystartede vennskap. Sånn er det bare, naturlig nok.

Om du opptrer så krevende og altoppslukende som dette, så vil du bare støte folk fra deg.

Dessuten - hun er 23. I den livsfasen er det helt normalt at livet skjer spontant og ting hender på kort varsel. Selvfølgelig vil hun være ledig og fri til å takke ja til ting med jevnaldrende og leve det ungdommelige livet, treffe gutter osv - ikke være bundet til en avtale med ei på 36. Og sånn bør det være.

Om du bryr deg om henne - så innstiller du deg på evt å innta en mer storesøsterrolle, om hun nå ikke bryter kontakten helt.

Anonymkode: 69a2e...eea

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Ah, insje-dama! 😂🍿

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg må helt ærlig si at når du som er 36 år maser på en som er 23 år kan det virke veldig feil.  Som flere sier, dere har hengt én gang, da er dere ikke venninner. Du må rett og slett "backoff" og ikke sende flere mld.

Anonymkode: 0a771...4b1

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Dere har møttes 1 gang. En. Et vennskap tar lang tid og gjensidig interesse å bygge opp. Hun er tydelig ikke interessert, slutt å sende meldinger. Jeg hadde friket totalt ut hvis et så og si fremmed menneske maset sånn på meg. 

Anonymkode: e758c...b9e

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...