AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #1 Skrevet 20. april 2024 Jeg har i mer enn ti år vært kreditor i en stor internasjonal konkurssak, som nå ser ut til å gå mot slutten. I den anledning kommer jeg til å motta et betydelig beløp fra utlandet. Jeg har allerede informert banken min om dette, både i KYC-skjemaet (antihvitvasking) og via meldinger. Men er det noe mer jeg bør gjøre? Hvordan pleier norske sparebanker å reagere på at man plutselig mottar et sjusifret beløp fra utlandet? Anonymkode: b16ed...fe9
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #2 Skrevet 20. april 2024 de krever troverdig bakgrunnsinformasjon. Det ser du jo allerede ut til å ha gitt, så du trenger ikke gjøre mer ville jeg sagt Anonymkode: 60f2a...2c6
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #3 Skrevet 20. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): de krever troverdig bakgrunnsinformasjon. Det ser du jo allerede ut til å ha gitt, så du trenger ikke gjøre mer ville jeg sagt Anonymkode: 60f2a...2c6 Vel, jeg kan jo alltids komme med langt mer utfyllende opplysninger enn jeg allerede har gjort. Men jeg vet ikke om det vil virke mot sin hensikt. Og hensikten er jo, for ordens skyld, å sørge for at transaksjonen ikke blir stoppet. (Jeg leser flere skrekkhistorier om andre kreditorer, i andre land, som får betalingene sine stoppet fordi banken(e) kanskje syns transaksjonene ser suspekte ut. Og dette gjelder relativt små beløp sammenlignet med det jeg venter på.) Anonymkode: b16ed...fe9
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #4 Skrevet 20. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): skrekkhistorier om andre kreditorer, i andre land, som får betalingene sine stoppet fordi banken(e) kanskje syns transaksjonene ser suspekte ut. Skrekkhistorier? Hva mener du med det? At pengene ble stoppet fordi de stamte fra kriminell aktivitet? Er det USD du venter på? Da kan det godt hende at beløpet blir satt i karantene på veien. USA har jo et hav av sanksjoner og svartelistede navn. Men så lenge du har ditt på det rene har du ikke noe å frykte Anonymkode: 60f2a...2c6
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #5 Skrevet 20. april 2024 Banken tar kontakt med deg hvis de trenger/ønsker mer dokumentasjon på midlenes opprinnelse, regner det du har det siden det er en konkurssak som jeg antar er behandlet i en rettsinstans. Anonymkode: 2011c...c39
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #6 Skrevet 20. april 2024 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): At pengene ble stoppet fordi de stamte fra kriminell aktivitet? Noen Gox-kreditorer har visst opplevd at penger er blitt stoppet, ja. Pengene stammer ikke fra kriminell aktivitet, men fra et konkursbo. Bobestyreren er en advokat i Japan. Anonymkode: b16ed...fe9
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #7 Skrevet 20. april 2024 Det er banken sin oppgave er å sørge for at man ikke driver med hvitvasking, og hvis de mislykkes har det vist seg at de kan få saftige bøter. Hvis det er lovlig og transaksjonen blir flagget er det ikke verre enn å forklare seg ovenfor banken... Jeg kjenner noen som ble møtt med at banken mistenkte hvisvasking bare fordi de mottok alt for mye penger via Vipps o.l. fra folk. De hadde ikke drevet med noe som var helt innafor... Anonymkode: bf13c...439
isw Skrevet 20. april 2024 #8 Skrevet 20. april 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har i mer enn ti år vært kreditor i en stor internasjonal konkurssak, som nå ser ut til å gå mot slutten. I den anledning kommer jeg til å motta et betydelig beløp fra utlandet. Jeg har allerede informert banken min om dette, både i KYC-skjemaet (antihvitvasking) og via meldinger. Men er det noe mer jeg bør gjøre? Hvordan pleier norske sparebanker å reagere på at man plutselig mottar et sjusifret beløp fra utlandet? Anonymkode: b16ed...fe9 Du har allerede gjort alt du skal. Du trenger ikke å gjøre noe mer med mindre du får spørsmål fra banken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå