Gå til innhold

Pusse opp bad, på budsjett. Mørk bad, noen anbefalinger, eller ting å unngå?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er en 5 kvm leilighetsbad. Har pr idag standard hvite fliser og panel med spotter i taket. Badet mangler vindu har pr idag et steambadekar (svær) som tar halve rommet. 

Ønsker bad i en mørkere nyanse, litt sånn våt sement-look, med mørk møblement. Gult lys i spottene kan byttes med hvitt lys tenkte jeg. Speil med lys i tillegg. Litt sånn som på bildet under. Badet skal ikke ha WC. 

Noen anbefalinger rundt ideen min? Eks så var det noen som anbefalte meg å IKKE ha svart/mørk vask. Altså selve porselenet. Den blir fortere skitten/sliten i farge. Stemmer dette? 

Ønsker å gjøre dette så økonomisk som det lar seg gjøre. Tenkte max 120-150' kr, helst under. 

IMG_4681.png

IMG_4682.png

Anonymkode: 43713...11f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tips, unngå alt av blanke fliser og flater om du skal ha mørkt, med mindre du ønsker å gå over og vaske badet daglig.

Anonymkode: ecfd9...ad7

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tips, unngå alt av blanke fliser og flater om du skal ha mørkt, med mindre du ønsker å gå over og vaske badet daglig.

Anonymkode: ecfd9...ad7

Tenkte egentlig matt mørkt, litt våt sement-look er ikke blank, ikke sant. Men skal ha det bevisst i tankene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ikke sort servant, men jeg har sort benkeplate på kjøkkenet, aldri mer! Den ser alltid skitten ut - så en servant i sort er jeg enig i at bør unngås for enhver pris

Anonymkode: da9c3...7c6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har svart vask, og det angrer jeg litt på, men det er fordi vi har barn som ikke skjønner at tannkrem skal på tannbørsten. De tar halve tannkremen i vasken først. Sånn egentlig så blir jo vasken like møkket om den er svart eller hvit, det bare ses mer. 
Jeg har både mørkt og lyst bad, det er matte fliser, jeg har svart badekar og synes ikke dette er mer å vaske enn ellers. 
Trives veldig godt med mørkt bad. 
Vi gjorde det billig som mulig, vi gjorde grunnarbeidet selv, vi bestilte ikke en "pakke" fra et firma. Vi brukte mitt anbud, og fikk forskjellige priser. Vi sparte mye på dette, og membran, fliser, elektriker, rørlegger kom på rundt 150.000 og alt er godkjent med papirer. 

Anonymkode: ee9f6...bec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

- velg gulvfliser med litt struktur, ellers ser man veldig lett alt av hår og støv.

- unngå svart vask og benkeplate, ser veldig fort skittent ut, av både tannkrem, såperester og vanndråper.

- ville sterkt vurdert å ha wc hvis dere har mulighet

Anonymkode: 83a9c...2da

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

- velg gulvfliser med litt struktur, ellers ser man veldig lett alt av hår og støv.

- unngå svart vask og benkeplate, ser veldig fort skittent ut, av både tannkrem, såperester og vanndråper.

- ville sterkt vurdert å ha wc hvis dere har mulighet

Anonymkode: 83a9c...2da

Vi har gulv med struktur på kjøkkenet, syns det er litt vanskelig å vaske, moppen glir liksom ikke lett over. Men det er laminat fliser, så kanskje ekte fliser er lettere å vaske. 

Det er en leilighet, så det er en liten do rett ved siden av. Blir ikke trang bad enda trangere? Vurderte om vi skulle gjøre det  til stort bad/WC, men jeg har IBS, doen må være lettere tilgjengelig, og ikke være opptatt av noen som dusjer. Du tenkte kanskje ekstra klosett? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Vi har gulv med struktur på kjøkkenet, syns det er litt vanskelig å vaske, moppen glir liksom ikke lett over. Men det er laminat fliser, så kanskje ekte fliser er lettere å vaske. 

Det er en leilighet, så det er en liten do rett ved siden av. Blir ikke trang bad enda trangere? Vurderte om vi skulle gjøre det  til stort bad/WC, men jeg har IBS, doen må være lettere tilgjengelig, og ikke være opptatt av noen som dusjer. Du tenkte kanskje ekstra klosett? 

Vi har selv separat baderom og wc-rom. Bad med dusj, stor servant og badekar. Wc i rom ved siden av, samt gjestetoalett. Syns det fungerer perfekt.

Anonymkode: 9733c...90b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...