AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #1 Skrevet 20. april 2024 Jeg vil, men det er vanskelig. Kommer alltid hjem med ekstra banan eller sjokolade eller nyhet jeg ike har smakt på... Anonymkode: d1590...7de
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #2 Skrevet 20. april 2024 Når det gjelder mat; alltid. Jeg skriver lister hver søndag, og handler kun det. Samme gjelder ting fra typ Plantasjen, Ikea og Clas Ohlson. Unntaket er hvis jeg ser et godt tilbud jeg ikke har fått med meg, men da har jeg også en god tanke om hva det skal brukes til. Eneste gangen jeg "spontanshopper" er på ferieturer der jeg rusler i lokale butikker. Anonymkode: 1b22f...74e
Daisy-love Skrevet 20. april 2024 #3 Skrevet 20. april 2024 Det gjør jeg stadig vekk. På vei fra en avtale til et møte igår tok jeg meg en runde med helt konkrete ting på Spar, så kun en pakke druer på Kiwi, så tomater på Rema, og noen småting på Meny. Sjekket også Joker for tilbud på bananer, men de var utsolgt, og da handlet jeg ikke noe. Hva er det du impulshandler? Noe ekstra godt? Noe å spise med en gang? Drikke? Kommer over tilbud? Mulig det er et mønster og det hjelper å ha klar liste, og spise på forhånd og f.eks ha drikke med deg. Kommer jeg over datovarer så kjøpes det om jeg kan bruke det. Det sjekkes hver gang jeg handler. Ellers er det lite impuls her, men det skjer jo. 1
c_buk Skrevet 20. april 2024 #4 Skrevet 20. april 2024 Ukeshandler på Oda og kjøper da kun det jeg har planlagt. Trenger blir et rart ord for meg å bruke, for så puritansk lever jeg ikke.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #5 Skrevet 20. april 2024 I går. Syklet på butikken kun for å kjøpe smågodt , brus og potetgull. Anonymkode: 37e27...b1a 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #6 Skrevet 20. april 2024 Har stadig vært på butikken for å se etter egg, men siden hyllene var tomme i ukevis har jeg som regel endt opp med å kjøpe noe annet. Noen butikker er laget sånn at man nesten ikke slipper ut om man ikke handler. Men for et par dager siden fikk jeg endelig tak i egg, og da handlet jeg kun det. Anonymkode: 28127...da0
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #7 Skrevet 20. april 2024 Skjer så og si aldri 🙈 Vet godt at det er økonomisk fornuftig å være nøye med å skrive handlelister og holde seg til dem, men har funnet ut at jeg bruker såpass mye energi på all den planleggingen at jeg heller lar være. Så får det bare være med de ekstra kronene som blir brukt på småtteri som ikke er planlagt. Trøster meg med at jeg har et ganske nøkternt forbruk ellers. Ikke noen billig bil, skjelden på ferie, shopper generelt lite klær og den slags. Vi er en sånn familie som trives godt hjemme og bruker heller sommeren på den lokale badeplassen enn i Legoland. Så om jeg da kommer hjem med noen impulskjøp her og der så er liksom det vår "luksus" 😅 Anonymkode: 245d8...086
Nimona Skrevet 20. april 2024 #8 Skrevet 20. april 2024 Det er ganske enkelt! Jeg lager alltid handleliste før jeg går inn på butikken. Seff, hvis det er noe jeg har glemt å skive opp på lista og kommer på det, så plukker jeg den varen/tingen med meg! Det handler litt om viljestyrke, du klarer det hvis du vil, er bare å si "nei" til deg selv. Anbefaler å ikke handle på tom mage, da blir det vanskeligere å motstå fristelsen til å kjøpe noe usunt! 😁
Million Skrevet 20. april 2024 #9 Skrevet 20. april 2024 Jeg er ganske flink til å følge handlelisten jeg alltid har med, så det er sjelden jeg kommer hjem med mye jeg "ikke trenger". Alt jeg kjøper trenger jeg jo... der og da 😛 Prøver å ukeshandle, så når jeg først handler, blir det mye. Ukeshandlet fra Oda.no med levering på tirsdag tidligere denne uka, men da jeg fikk varene kom jeg på to ting jeg hadde glemt. Druer og egg. Så da ble det tur i butikken på torsdag for å handle egg og druer. Det er ikke så ofte jeg handler to ganger på en uke.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #10 Skrevet 20. april 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg vil, men det er vanskelig. Kommer alltid hjem med ekstra banan eller sjokolade eller nyhet jeg ike har smakt på... Anonymkode: d1590...7de Vel, har en handleliste, men det er ikke alt på den som er absolutt nødvendig. Er sjeldent jeg avviker fra handlelisten. Anonymkode: b8b63...eb4
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #13 Skrevet 20. april 2024 Jeg er slik at om jeg er sliten, har jeg bare kapasitet til å handle det jeg har planlagt. Da kan jeg stå foran sjokoladehylla og ville ha noe godt, uten å klare finne noe som frister. Er jeg opplagt, blir det flere impulskjøp. Føler jeg er litt motsatt av normen der? Ellers er jeg en av dem som blir helt handlingslammet av å gå og kikke på IKEA, så der har jeg fullstendig liste på forhånd og plukker kun det jeg har planlagt. Anonymkode: ad54f...9d7
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #14 Skrevet 20. april 2024 Sjelden 😔 Er sånn en følelsesspiser, drar mindre på butikken nå, som er bra for både helsa og pengboka. Anonymkode: 80189...1b1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #15 Skrevet 20. april 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har stadig vært på butikken for å se etter egg, men siden hyllene var tomme i ukevis har jeg som regel endt opp med å kjøpe noe annet. Noen butikker er laget sånn at man nesten ikke slipper ut om man ikke handler. Men for et par dager siden fikk jeg endelig tak i egg, og da handlet jeg kun det. Anonymkode: 28127...da0 Er det virkelig noen butikker som har vært tomme for egg? Det har vært fryktelig mye eggmas i media, men selv har jeg ikke sett hyller tomme for egg i noen av de butikkene jeg har vært i siste måneden. Anonymkode: 696a5...b2f
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #16 Skrevet 20. april 2024 Torsdag handlet jeg for en mnd og kun det som stod på lista. Eneste unntak jeg har er om det er noe brukbar mat i 40 % disken. Anonymkode: a4ef3...09d
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #17 Skrevet 20. april 2024 I går rundt 21.00 kjøpte jeg en rød løk, kyllinglår, naan brød og proteinmelk. Det var alt jeg trengte. Anonymkode: e1f22...0c0
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #18 Skrevet 20. april 2024 Handler stort sett bare det jeg har på handlelista. Men ryker noen ganger på en smell i blomsterreolen 😃 Anonymkode: df22d...064
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #19 Skrevet 20. april 2024 Hver dag. 0 problem. Anonymkode: 4cb21...ee3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå