AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #1 Skrevet 20. april 2024 Jeg har akkurat startet med blodtrykksmedisiner for høyt blodtrykk. Skal ta dose 2 i dag. Få timer etter oppstart begynte det å prikke i halsen, før det så utviklet seg til skikkelig sår hals. Bare det å puste gjør vondt, svir å svelge noe. Jeg har fått Candesartan Krka. Jeg ser at en vanlig bivirkning er «luftveisinfeksjon», google snakker om dette med tørrhoste. Er det dette jeg opplever? Den typen sår hals er den man har sammen med tørrhoste, men skal jeg måtte gå rundt med en ekstremt sår hals til evig tid? 😳 Klokka er ikke en gang 6 om morgenen en lørdag, jeg er singel uten barn, i 30 årene, og ønsker ikke å få nattesøvnen forstyrret som dette 🥺 Jeg har sett at det kan ta tid å finne riktige medisiner, og jeg har oppfølgingstime til uka. Men akkurat i dag er det lørdag, og da søker jeg erfaringer andre har. Anonymkode: cf519...e11
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #2 Skrevet 20. april 2024 Du er jo rett og slett nødt til å se det an. Du er jo som du sier singel og barnløs så du kan jo fritt ta det helt med ro i noen dager og så ser du jo om det er vanlig halsevondt som går over. Det er forresten veldig mye av det for tiden. Anonymkode: e562b...8aa 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #3 Skrevet 20. april 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Du er jo rett og slett nødt til å se det an. Du er jo som du sier singel og barnløs så du kan jo fritt ta det helt med ro i noen dager og så ser du jo om det er vanlig halsevondt som går over. Det er forresten veldig mye av det for tiden. Anonymkode: e562b...8aa Takk for et svar som ikke svarte på det jeg spør om. Selvsagt må jeg bare vente å se. Men spørsmålet kan fortsatt besvares av andre som har startet med blodtrykksmedisiner og har fått bivirkninger. Er «sår hals» vanlig, er dette det som kalles «tørrhoste» eller «luftveisinfeksjoner»? Anonymkode: cf519...e11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå