Gå til innhold

Barnehagen hadde ikke tid til å feire bursdagen til barnet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barnehagen har et fast opplegg for å feire bursdagsbarn, og barnet mitt hadde gledet seg masse til å feire 5års dagen. Bursdagen var på torsdag og barnehagen flagget, men de hadde ikke hatt tid til å feire barnet. Barnet var helt knust da jeg hentet og forsto ikke hvorfor akkurat han ikke skulle feires. De ansatte så at barnet var lei seg, men sa bare «Beklager, vi rakk ikke det i dag».

Er det vist i å ta det opp med barnehagen? 

Anonymkode: 49969...efa

• Liker 3
  • Hjerte 17
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe vits å ta opp, de har garantert en stor bok med unnskyldninger og du kommer aldri noen vei med det.

Anonymkode: 42fa8...3f5

• Liker 6
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Så utrolig dårlig gjort av bhg, overfor barnet💔

Anonymkode: ea4a7...0b2

• Liker 19
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Så utrolig dårlig gjort av bhg, overfor barnet💔

Anonymkode: ea4a7...0b2

Enig 🥺

Anonymkode: db918...7b9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva legger du i at barnet ikke ble "feiret" da? Flagging er vel feiring? Hadde du hypet dette for mye opp kanskje, ettersom han ble så skuffet? Ikke lurt å skape høye forventinger hos barnet dersom man ikke vet med sikkerhet at det kommer til å skje.

Anonymkode: 51f79...38d

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Enig 🥺

Og ja, du må ta det opp! Da må de ta feiringen en annen dag 😠

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hva legger du i at barnet ikke ble "feiret" da? Flagging er vel feiring? Hadde du hypet dette for mye opp kanskje, ettersom han ble så skuffet? Ikke lurt å skape høye forventinger hos barnet dersom man ikke vet med sikkerhet at det kommer til å skje.

Unnskyld meg, hvorfor svarer du slik i tråder uten å lese hi en gang?

"Barnehagen har et fast opplegg for å feire bursdagsbarn, og barnet mitt hadde gledet seg masse til å feire 5års dagen."

Anonymkode: 50988...ccc

• Liker 28
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

De ansatte har beklaget, er det noe mer de kan gjøre? Du kan jo evt spørre om de kan kjøre opplegget en annen dag om de får tid

Anonymkode: 25f88...3d9

• Liker 2
Skrevet

Dersom dette ikke er en veldig dårlig spøk, så skal du selvfølgelig ta det videre. Ta det med ped leder eller styrer. Bursdag er den viktigste dagen i året, det VET!!!! personalet. "Ikke tid"? Det er drittprat. Mobbing, er det det er.

• Liker 25
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet
nøtta skrev (3 minutter siden):

Bursdag er den viktigste dagen i året, det VET!

Nei, det er julen som er viktigs, da Jesus ble født..

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, det er julen som er viktigs, da Jesus ble født..

For deg kanskje.

Anonymkode: a8441...0ab

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Barnehagen har et fast opplegg for å feire bursdagsbarn, og barnet mitt hadde gledet seg masse til å feire 5års dagen. Bursdagen var på torsdag og barnehagen flagget, men de hadde ikke hatt tid til å feire barnet. Barnet var helt knust da jeg hentet og forsto ikke hvorfor akkurat han ikke skulle feires. De ansatte så at barnet var lei seg, men sa bare «Beklager, vi rakk ikke det i dag».

Er det vist i å ta det opp med barnehagen? 

Anonymkode: 49969...efa

Hva er opplegget for å feire barnas bursdag?

Hos oss flagges det, barnet får være med å lage kronen (velge ut bilder som de vil ha på kronen) og så synger de bursdagssangen. Et opplegg som ikke tar så mye tid med andre ord. Så jeg hadde blitt sur om det hadde kommet meg for øre at de hadde droppet det hos noen pga av at de ikke rakk det. De må jo planlegge dagen sin skikkelig og har de ikke tid til noe som tar 5 min (bursdagssang) samt lage en krone med det ene barnet imens de andre barna leker så er det merkelig. 

Var det ekstremt høyt fravær den dagen kanskje? Eller noe annen aktivitet som krevde mye planlegging? For det er det eneste jeg ser for meg kan sette en stopper for bursdagsmarkering.

Anonymkode: 2de7c...dc8

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
nøtta skrev (31 minutter siden):

Dersom dette ikke er en veldig dårlig spøk, så skal du selvfølgelig ta det videre. Ta det med ped leder eller styrer. Bursdag er den viktigste dagen i året, det VET!!!! personalet. "Ikke tid"? Det er drittprat. Mobbing, er det det er.

Helt enig! Dette var hjerteskjærende... De må ta det igjen første mulige dag, og gjøre EKSTRA stas!

Anonymkode: 8cee7...3bf

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det var vel noen andre barn som hadde hatt bursdag rett før eller noe da. Tenker de enten feirer alle eller ingen. Beklager vi rakk det ikke er ikke innafor. 

Anonymkode: 84077...868

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hadde tatt det opp med ped.leder. Er virkelig ikke greit. 

Lage krone kan gjøres mange dager i forveien. Synge bursdagssang gjøres gjerne ved måltid når man uansett sitter i ro. Her får barna fruktspyd eller smoothie (får velge tror jeg), noe de tar i forbindelse med måltid, tar ikke akkurat lange tiden å forberede og det er noe barna kan være med å lage. 

Anonymkode: 727ed...b46

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Her har barnehagen selv lagt opp til å ha høye forventninger. Så de skal selvfølgelig gjøre likt for alle. At de «ikke hadde tid» vitner om ræva planlegging. 

Anonymkode: f5c87...7dc

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Husker barnehagen til eldste glemte å flagge på 5 årsdagen til mitt barn. Leverte ikke tidlig heller, så det var ikke det at vi kom for tidlig. Jeg tenker uhell kan skje alle, men det var supertrist for mitt barn. Jeg fikk formidlet bursdag til en ansatt, og jeg kunne lese fortvilelsen i øynene hennes. For meg var det tydelig at bursdagen var glemt, men hun fikk imidlertid hentet seg raskt inn ovenfor barnet. Slo ut med armene og sa at hun hadde gledet seg til at de to skulle heise flagget sammen, før de skulle pynte krone og synge. Jeg tenker uhell kan skje alle, men hos dere var det jo ikke uhell. De «rakk ikke». Altså hva er det de må rekke i barnehagen som er viktigere enn bursdag? Det er skikkelig sløvt. 

Anonymkode: ac864...08b

• Liker 11
  • Hjerte 5
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke tid? Spiste ikke barna lunsj? Lunsjen er jo en kjempefin anledning til å markere bursdagen.

Anonymkode: 137f6...e82

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Så hjerterått og vondt 😭😭 

dette var virkelig ikke greit!! 
sånne ting kan gå hardt inn på et lite barnesinn… 😥

Anonymkode: 3cfb6...219

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...