Gå til innhold

Tips til advokat med erfaring - ekstremt manipulerende mennesker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som kan anbefale en (bistands)advokat som faktisk har erfaring med ekstremt manipulerende mennesker? Straffesak hvor det skal søkes erstatning for flere mennesker... Det er snakk om en eksepsjonelt manipulerende person, som har begått seksuelle overgrep mot barn, og enorme mengder psykisk vold og seksuelle overgrep mot to tidligere partnere. Men meget subtilt! Og i skjul, spesielt da for omverdenen. Men vi partnere skjønte heller ikke hva vi levde i før vi var ute.... Vi var ikke sammen med han samtidig, i tilfelle det kunne misforstås. 

Tro det eller ei, så klarer han likevel å overbevise blant annet barnevernet om sin "gode natur". Det er tragisk uten like, men de virker å tro på hans narrativ, og hans ekstreme offerrolle! Selv om han er siktet og under etterforskning, med klare, digitale beviser. 

Psykologen omtaler han som psykopatisk narsissist og pedofil, og har påpekt den enorme viktigheten av å ha en advokat som vet hvordan de skal håndtere sånne folk. Han er ikke på noe som helst vis i stand til å ta ansvar for egne handlinger. Dette er snakk om en person som er meget mentalt syk, men han er på ingen måte å anse som utilregnelig. Han bare eier ingen form for empati, han er veldig sadistisk (noe jeg dessverre vet altfor godt...) og han tror på sitt eget narrativ. Alt er alle andre sin skyld, bortsett fra en brøkdel som han innrømmer pga beviser politiet har. Men han benekter også totalt for andre beviser de har, for de eksisterer tydeligvis ikke i hans verden... 🤷

Vi trenger en jævlig god advokat... Som kan klare å plukke fasadene hans fra hverandre. For det er rett og slett ikke godt nok med den ene siktelsen, når han har begått så mange flere lovbrudd, og ødelagt oss for livet. 

Anonymkode: 9a7e5...62e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Straffesak er det da visserlig staten som fører. Så det dere trenger er en bistandsadvokat. Og hva har saken med om en person er manipulerende? Anser hele tråden her som uvitende trolling. 

Anonymkode: bf50b...80c

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Straffesak er det da visserlig staten som fører. Så det dere trenger er en bistandsadvokat. Og hva har saken med om en person er manipulerende? Anser hele tråden her som uvitende trolling. 

Anonymkode: bf50b...80c

Så uvitende om juss er nå automatisk trolling? Interessant tolkning. 

"Merkelig" nok så har jeg aldri stått i denne situasjonen før. Har aldri trengt å vite noe om noe av dette. Sjokkerende, er det ikke? 🙄 Det er jo så hverdagslig, tross alt.... 

Jeg skrev også at jeg er ute etter en bistandsadvokat. Men mulig du hoppet over det. Og selvsagt er det vesentlig at de har erfaring med sånne folk. Men du vet kanskje ikke så mye om hvordan de er, og hvor lett de klarer å lure folk. Så da forstår du muligens ikke det aspektet heller. 

Selv om bistandsadvokat "bare" skal jobbe mot erstatningskrav, så krever det sitt i seg selv. Og de må ha full forståelse av situasjonen. De skal også sørge for å drive saken fremover ved behov, mtp etterforskning etc, og da lønner det seg også at de kan forstå hva motparten vil prøve seg på for å slippe unna ansvar. 

Det her er ikke snakk om "han knakk nesa mi, se jeg har bevisene her, gi meg erstatning", tross alt. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror Mette Yvonne Larsen er Norges beste på dette.

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, isw said:

Jeg tror Mette Yvonne Larsen er Norges beste på dette.

Takk for tips! 

AnonymBruker
Skrevet

Finn ut hvem som forsvarte ofrene til Julio Kopseng eller hva han heter… 

Anonymkode: 29eba...05e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...