Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2006 #1 Skrevet 8. februar 2006 Nå skal jeg til legen i løpet av uka og spørre om en type "knute" jeg har fått i nakken, nesten som en kul. Den er vond, og gjør at jeg ofte blir stiv i nakken. Det jeg lurte på er egentlig om denne kulen muligens kan føre til svimmelhet, kvalme og hodepine? Noen som vet? Jeg har nemlig vært plaget av dette i det siste halvåret også.
Nabodama Skrevet 8. februar 2006 #2 Skrevet 8. februar 2006 Å jada, det kan absolutt føre til kvalme, svimmelhet og hodepine! Jeg har vært plaget av dette i mange år, og prøvd mye for å bli kvitt det. Men det kommer igjen, særlig i perioder med stress og frustrasjoner. Opplever å bli mer sliten enn ellers, må konsentrere meg mer for å henge med, treg i reaksjonen når jeg kjører bil osv. Akkurat nå er det ille, og problemet sprer seg til skuldre og armer. Har prøvd fysioterapi og kiropraktor. Fysio hjalp ikke noe særlig, kiropraktor hjalp en stund. I 2005 brukte jeg ca 7000 kr på kiropraktor i løpet av 4 mnd. Det blir fort for dyrt, spesielt når det ikke hjelper over tid. Har mer eller mindre godtatt at det er sånn, at jeg har gode og dårlige perioder/dager.
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2006 #3 Skrevet 8. februar 2006 Har mer eller mindre godtatt at det er sånn, at jeg har gode og dårlige perioder/dager. ← Har du vurdert om det kan komme fra kjeven? Mange har spenningshodepine som starter pga tenner/kjeve ikke passer riktig sammen. Det kan igjen forplante seg til nakken etter tid. Hvis du har mye hodepine, bør du være forsiktig med bruk å bruke piller for ofte, siden det kan føre til at du får enda mer hodepine.
Nabodama Skrevet 8. februar 2006 #4 Skrevet 8. februar 2006 Jeg vet det ikke kommer fra kjeven, men takk for godt råd. Jeg har forøkt å finne årsaken i mange år. Her i høst hadde jeg en smertefri periode etter at jeg hevet kontorpulten min, og trodde jeg hadde funnet svaret! Og var så glad! Men nei, smertene kom tilbake igjen Er forsiktig med smertestillende, bruker kun Ibux og Paracet på de verste dagene, kanskje to ganger i mnd. Men da er smertene omtrent ikke til å holde ut. Vanligvis er det mer vage smerter, og da går det bra. Det verste med dette er ikke at smertene er så store, men at jeg blir så utmattet og sliten av å ha litt smerter stort sett hele tiden. Brexidol hjalp en stund, men ikke nå lenger. Brukte også det kun de verste dagene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå