AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #1 Skrevet 19. april 2024 Jeg fikk i dag to stikk med Botox rett i rumpehullet pga anafisur som ikke vil gro. Noen få (6%) får så slapp lukkemuskel at man ikke klarer holde igjen prump, og noen enda færre (4%) lekker avføring. Jeg er livredd dette. Forstått at Botox ikke virker med en gang, men hvor fort vil jeg merke effekt/bivirkning i form av slapp lukkemuskel? Anonymkode: eadb2...cbc
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #2 Skrevet 19. april 2024 Godt forsøk. Hadde du fått gjennomført noe slikt ville du fått informasjon rundt dette av legen inn med t-skje, både muntlig og i skriv med hjem fra sykehuset. Anonymkode: 58a86...5a5 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #3 Skrevet 19. april 2024 Aner ikke, men tar et par dager før Botox jeg setter i pannen virker. Og intill 14dager før full effekt kan vurderes. Anonymkode: 9fea4...cd3
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #4 Skrevet 19. april 2024 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Godt forsøk. Hadde du fått gjennomført noe slikt ville du fått informasjon rundt dette av legen inn med t-skje, både muntlig og i skriv med hjem fra sykehuset. Anonymkode: 58a86...5a5 Det er sant. Jeg var der for å sjekkes for tarmkreft. Han sa jeg hadde fissur som også måtte behandles. Han sa det kort og satte sprøytene. Mitt fokus var mer på hva de fant og ikke fant av kreft…samt at hodet er ikke helt med når man får slike beskjeder. ts Anonymkode: eadb2...cbc 3
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #5 Skrevet 19. april 2024 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Aner ikke, men tar et par dager før Botox jeg setter i pannen virker. Og intill 14dager før full effekt kan vurderes. Anonymkode: 9fea4...cd3 Takk, da vil jeg tro det er samme her. ts Anonymkode: eadb2...cbc
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #6 Skrevet 19. april 2024 En venninne tar dette i underlivet på grunn av endometriose og får som regel full effekt innen en uke. Anonymkode: aa67c...8ce 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #7 Skrevet 20. april 2024 Jeg skal dette om to uker, og vet ikke svaret på spørsmålet ditt, men håper du kan svare meg på hvor vondt det faktisk var å få satt sprøyter i rumpa?? Er så nervøs!! Anonymkode: 808a1...b88
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #8 Skrevet 20. april 2024 Bruker botox mot svette og det kan begynne virke alt fra umiddelbart til 2 dager etter. Anonymkode: 2b733...ffc
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #9 Skrevet 20. april 2024 Jeg får botox i en muskel i nakken. Det tok 7 - 10 for god effekt 1. gangen. Anonymkode: d6fb2...095
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #10 Skrevet 20. april 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg får botox i en muskel i nakken. Det tok 7 - 10 for god effekt 1. gangen. Anonymkode: d6fb2...095 Hjelpe dette mot smerter? Skal få selv i nakke,hodet og panne snart og er mildt sagt spent.... Anonymkode: 7c7a9...ae3
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #12 Skrevet 20. april 2024 TS, Jeg har fått dette. Det ble bedre allerede etter noen dager, da såret rett og slett får "ro" til å gro og musklene får slappet av. Men det er klart, det var fryktelig ubehagelig og man er jo redd for at det skal gå helt galt, som du skriver. Ut fra hva jeg har hørt, skjer det imidlertid veldig sjelden. Virkningen går også ut etter noen uker. Nå måtte jeg ta flere runder, men det er verdt forsøket. Håper du blir bedre snarlig!! 🙂 Anonymkode: 9d188...832
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #13 Skrevet 20. april 2024 6 hours ago, AnonymBruker said: Hjelpe dette mot smerter? Skal få selv i nakke,hodet og panne snart og er mildt sagt spent.... Det er behandling for dystoni, og jeg får injeksjon hver tredje måned. Det hjelper mot spenninger, ufrivillige bevegelser/kramper og litt mot smerter. Det går litt ut mellom hver behandling, mest etter første, men bygger seg opp til et jevnere nivå etter vert. Etter tre runder med samme dose hadde jeg nådd det nivået i følge behandler. Den behandlingen må jeg «koze» meg med resten av livet for dette er kronisk, og en av to kroniske diagnoser jeg har. (Les: Det er kjipt, men jeg er glad for å få hjelp.) Anonymkode: d6fb2...095
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå