Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Bare lurer, hvordan startet din fødsel? Føler ting står så svart/hvitt på nettet, men når jeg ser i termingruppen min og i diverse forum så kan det være alt fra vagt til veldig gjenkjennbare tegn..

Lurer litt på om min snart er igang, nemlig.. slimproppen gikk for 5 dager siden, og idag har jeg lekket samme type slim bare mer «vannete» og noe gjennomsiktig med gjevne mellomrom helt siden jeg sto opp - men nå ikveld startet jeg også å få mensensmerter/tak i både rygg og mage som har kommet og gått i noen timer nå. Det er verre nå enn når det startet.

Hadde du ringt føden å spurt, eller hadde du bare avventet for å se om det går over eller blir enda verre? Er førstegangs og kvier meg litt for å ringe😂

Anonymkode: a991a...2bc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville brukt natten på å kjent om der blir verre. Er det fødsel blir det bare kraftigere tak. Heier på deg! Masse lykke til!

Anonymkode: 8c4af...9af

• Nyttig 2
Skrevet (endret)

Ikke kvi deg for å ringe. Du ringer og spør! Kanskje de tar deg inn for en sjekk, og hvis ikke får de uansett ført deg opp på kanskje-lista si for de neste dagene 🥰 

Det KAN også hende du lekker fostervann og da er det greit å få sjekket dette.

Edit: Så nå at klokka var ganske mye. Hvis du tror du får sove ville jeg ventet til i morgen ❤️❤️

Endret av KaraThrace
  • Liker 1
Gjest Bromance
Skrevet

Bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hei! 

Bare lurer, hvordan startet din fødsel? Føler ting står så svart/hvitt på nettet, men når jeg ser i termingruppen min og i diverse forum så kan det være alt fra vagt til veldig gjenkjennbare tegn..

Lurer litt på om min snart er igang, nemlig.. slimproppen gikk for 5 dager siden, og idag har jeg lekket samme type slim bare mer «vannete» og noe gjennomsiktig med gjevne mellomrom helt siden jeg sto opp - men nå ikveld startet jeg også å få mensensmerter/tak i både rygg og mage som har kommet og gått i noen timer nå. Det er verre nå enn når det startet.

Hadde du ringt føden å spurt, eller hadde du bare avventet for å se om det går over eller blir enda verre? Er førstegangs og kvier meg litt for å ringe😂

Jeg hadde ringt, men bor et stykke unna sykehuset så hadde ikke ventet for lenge med å reise 😅

Tenker uansett det er bedre å ringe om man er usikker. Men hvis du lekker fostervann så tar de deg sikkert inn på sjekk uansett? 

Anonymkode: 0acad...f60

Skrevet

Jeg ville ringt. Du får veiledning fra folk som kan dette på telefonen. Lykke til! 🤞🏻

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde avventet. Selv om det kanskje er fødsel som har startet, er det enda tidlig i forløpet, ingen grunn til å dra til sykehuset ennå.

Anonymkode: 46e96...6d7

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hei! 

Søster min opplevde at fostervannet hadde lekket litt og litt så det var ikke fostervann nesten til babyen og at pga det hadde han svelgt bæsj.

Anonymkode: 4e18f...62e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Søster min opplevde at fostervannet hadde lekket litt og litt så det var ikke fostervann nesten til babyen og at pga det hadde han svelgt bæsj.

😨😳

AnonymBruker
Skrevet

RING! Når jeg ringte og kom inn hadde jeg bare 1cm åpning, men de så på CTG at baby ikke tålte riene så det ble keisersnitt i all hast. Hjerterytmen droppet i riene, selv om det var bare i starten av prosessen. 

Anonymkode: 894eb...6a8

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hei! 

Babyer blir oftest født på nettene. Hvis det kjennes vondt bak i korsrygg, fremme på skambeinet og i skjelettet mellom beina og oppå låra da er det action. Jeg ville ringt føden og bedt om kontroll, det er stor sjanse at fødselen har startet.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men det sies vel at det kan ta tid før fødsel starter ordentlig uansett og at man kan bli hjemme selvom vannet har gått..🤔

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Babyer blir oftest født på nettene. Hvis det kjennes vondt bak i korsrygg, fremme på skambeinet og i skjelettet mellom beina og oppå låra da er det action. Jeg ville ringt føden og bedt om kontroll, det er stor sjanse at fødselen har startet.

Det er som mensensmerter foran, men tak i ryggen bak hvert 5-10 minutt 

AnonymBruker
Skrevet

Men det sies vel at det kan ta tid før fødsel starter ordentlig uansett og at man kan bli hjemme selvom vannet har gått..🤔

Om riene ikke starter kort tid etter så skal man ringe føden… babyen kan ikke være i magen uten fostervann. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er begynnende rier. Hos meg gikk aldri slimproppen på ingen av mine, heller ikke vannet men fødselen var like fullt i gang, på to klippet di hull på fostersekken den siste ble født med intakt sekk. Jeg hadde ikke fast rytme som de prater om heller.

Det som har vært en gjenganger er at de aktive riene når det er action varer rundt 45sekunder pr mens de andre er på 60sek pluss. Noe slikt.

Ta kontakt og gå og få kontroll nå i natt.

Alle mine kom på natta.

AnonymBruker
Skrevet

Om riene ikke starter kort tid etter så skal man ringe føden… babyen kan ikke være i magen uten fostervann. 

Ja de kan få forgiftning (bæsjen).

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ring fødeklinikken, si at du ønsker å komme på kontroll for du mistenker at fødselen kan være i gang og at slimproppen gikk for 5dager siden og siden det har du lekket fostervann.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja de kan få forgiftning (bæsjen).

Og at de kan bli kvelt av navlestrengen.

AnonymBruker
Skrevet

Ring føden, hvis du kan ta tiden mellom riene før du ringer er det nyttig informasjon som de ofte spør etter. Jeg måtte vente med å dra til det var 5 minutter mellom hver rie, hadde en times reisevei.

Anonymkode: 038d7...d75

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hva svarte de når du ringte nå?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...