Gå til innhold

Klokken tikker og han er ikke klar

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en kvinne på snart 36 år, samboer er 32. Vi har vært sammen i 4 år. Vi begge ønsker barn, men når temaet kommer opp  og jeg spør når han ser for seg å begynne å prøve kan han ikke gi meg noe svar. Det kan gå måneder før jeg tar opp temaet. Men svaret er alltid «vet ikke». Hva hadde dere gjort i denne situasjonen? 

Anonymkode: 3bdb9...555

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde gitt han en deadline til å bestemme seg, samtidig som jeg hadde tatt en vurdering på om han eller barn er viktigst for meg.

Anonymkode: 62524...55f

• Liker 7
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde gitt han en deadline til å bestemme seg, samtidig som jeg hadde tatt en vurdering på om han eller barn er viktigst for meg.

Barn er noe jeg vil ha og ønsker meg. Men kan ikke vente og vente🥲

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn er noe jeg vil ha og ønsker meg. Men kan ikke vente og vente🥲

Da må du være klar til å gå fra han hvis han ikke har bestemt seg innen deadlinen du gir han, hvis du gir han en deadline. Man kan ikke tvinge noen som ikke har lyst til å få barn til å få barn.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da må du være klar til å gå fra han hvis han ikke har bestemt seg innen deadlinen du gir han, hvis du gir han en deadline. Man kan ikke tvinge noen som ikke har lyst til å få barn til å få barn.

Det er jeg helt enig i. Men han sier selv han ønsker og vil ha barn, det har han sagt i 4 år nå. Men og prate om det går ikke…. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, høres ut som han syns det er en skremmende avgjørelse å ta, men siden han har sagt han ønsker seg barn med deg så sett han ned og forklar med teskje at du ikke ønsker å vente lenger. Og forklar han grunnen 😊

Lylkke til!

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du fortjener at han tar en runde med seg selv, og gir deg et svar. Som du sier er tida snart ute. Klarer han ikke svare deg rimelig raskt må han belage seg på at du må finne en annen

Anonymkode: 12a94...571

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å si det, men du er for voksen til å vente så lenge. Kjipt å gi et ultimatum, men tror han må få en tidsfrist å forholde seg til. Hvis ikke får du enten prøve deg alene, eller starte jakten på en ny partner, som er klar for barn nå. 

Anonymkode: bc8e1...93b

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn er jo livsfarlig for menn. Både psykisk og økonomisk. Man  vet jo at etter noen år så venter samlivsbrudd barnefordeling rettssaker og en rasert økonomi og et liv for barna mellom to hjem og stemødre-stefedre og stesøsken.  Det er bare ikke verdt risikoen. 

Anonymkode: fc9f2...8fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Økonomien blir rasert for begge parter. Her i Norge blir man ikke ribbet som i USA om man blir skilt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn/ikke barn er et så viktig verdigrunnlag at man må være villig til å gå hvis man ikke blir enig. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sier du når han sier vet ikke, da? Bare okey? Du må jo få ut av han når han mener at han vil være klar. Hvis jeg var i den situasjonen på din alder ville jeg egentlig sagt at dere må gjøre det nå, eller så må du gå fra han. Du er såpass gamle at det ikke er tid til å vente noe lenger. Dere har vært sammen i hele fire år, burde ikke være så vanskelig å kommunisere? Beklager å være "streng", men blir så oppgitt av at damer lar sjansen gå fra dem pga tafatte og konfliktskye menn.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogtusssa skrev (4 minutter siden):

Økonomien blir rasert for begge parter. Her i Norge blir man ikke ribbet som i USA om man blir skilt. 

Jeg vet av mange fedre som sitter bitre,blakke ,desillusjonerte og deprimerte i en liten hybel med barn de får se av å til når det passer mor. Vet ikke av noen slike mødre. Mammarollen er fortsatt prioritert. 

Anonymkode: fc9f2...8fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har mest erfaring med to venninner som ble single. Der ble det 50/50 med barna. Kvinnene hadde det økonomisk mye vanskeligere enn mannen. De fekk barn med menn som hadde gode jobber, mens de selv hadde lavtlønnsyrke eller under utdannelse. 

Endret av Skogtusssa
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre, de gangene venninner har opplevd dette så er den egentlige grunnen at han ikke vil ha barn med HENNE. 

Det er for vanskelig å innrømme for seg selv, for man har det mest sannsynlig bra i forholdet.  Men man ser ikke for seg at det er mor til ens barn. 

Så blir det slutt, og mannen som var så usikker blir brått veldig sikker veldig raskt med en ny kvinne.

Anonymkode: 8e1a1...865

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre, de gangene venninner har opplevd dette så er den egentlige grunnen at han ikke vil ha barn med HENNE. 

Det er for vanskelig å innrømme for seg selv, for man har det mest sannsynlig bra i forholdet.  Men man ser ikke for seg at det er mor til ens barn. 

Så blir det slutt, og mannen som var så usikker blir brått veldig sikker veldig raskt med en ny kvinne.

Ja, veldig typisk. 

Anonymkode: 17b08...907

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

KoopaTroopa skrev (25 minutter siden):

Hva sier du når han sier vet ikke, da? Bare okey? Du må jo få ut av han når han mener at han vil være klar. Hvis jeg var i den situasjonen på din alder ville jeg egentlig sagt at dere må gjøre det nå, eller så må du gå fra han. Du er såpass gamle at det ikke er tid til å vente noe lenger. Dere har vært sammen i hele fire år, burde ikke være så vanskelig å kommunisere? Beklager å være "streng", men blir så oppgitt av at damer lar sjansen gå fra dem pga tafatte og konfliktskye menn.

Jeg sier jeg må ha en tid å forholde meg til, svaret er fortsatt vet ikke. Så det rette er vel bare å gå nå dessverre. 

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ta litt tid å finne en mann du faktisk vil stifte familie med, bli godt nok kjent, flytte sammen, vente til forelskelsen legger seg, då evt begynne prøvingen etter to år. Ikke alltid det klaffer på første forsøk heller. La oss si 1 år, 9 mnd svanger. Så 4 år down the line har du fått første barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn er sjelden klar i del alderen, finn en eldre mann. 

Anonymkode: 9e4e8...023

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Menn er sjelden klar i del alderen, finn en eldre mann. 

Anonymkode: 9e4e8...023

Eldre menn har barn fra før.

Anonymkode: 17b08...907

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...