AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #1 Skrevet 19. april 2024 Det leste jeg i vedlegg for medisin jeg tar. Jeg har gått i behandling og føler meg ganske frisk. Men litt henger igjen. Men ble litt skremt når jeg leste det er en kronisk lidelse. Betyr vel at jeg må gå på medisin resten av livet og mulig utvikle OCD igjen. Noen som har gått i behandling og blitt frisk og senere begynt med tvangshandling igjen? Anonymkode: 993cd...3d6
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #2 Skrevet 20. april 2024 Jeg har OCD. Klarer meg fint uten medisiner, men må i ny og ne ha litt samtaleterapi. Da Covid-19 kom hadde jeg vært relativt frisk i mange år, men da ble jeg ganske dårlig igjen og vaskingen tok overhånd. Fikk god hjelp og er i dag «frisk»-ish. Har forsonet meg med at stressende/store livsendringer gjør meg sårbar for oppblomstring. Anonymkode: 401a7...213
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #3 Skrevet 20. april 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Det leste jeg i vedlegg for medisin jeg tar. Jeg har gått i behandling og føler meg ganske frisk. Men litt henger igjen. Men ble litt skremt når jeg leste det er en kronisk lidelse. Betyr vel at jeg må gå på medisin resten av livet og mulig utvikle OCD igjen. Noen som har gått i behandling og blitt frisk og senere begynt med tvangshandling igjen? Anonymkode: 993cd...3d6 Jeg gikk i behandling og hadde det ganske greit i ca.2 år. Nå har jeg kjent i et år at det kommer mer og mer tilbake 😕 Hvilken medisin går du på? Anonymkode: 8203c...855
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #4 Skrevet 20. april 2024 Du må ikke nødvendigvis gå på medisiner livet ut, men det kommer an på hvilke mestringsstrategier du lærer deg. At det er en kronisk sykdom betyr ikke at symptomene er der hele tiden, men at de kan vende tilbake. Med ocd handler det altså om å kjenne sine triggere, og lære seg mestringsstrategier som gjør at man ikke faller tilbake på ocd-mønstret. Anonymkode: affaf...54a
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #5 Skrevet 20. april 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg gikk i behandling og hadde det ganske greit i ca.2 år. Nå har jeg kjent i et år at det kommer mer og mer tilbake 😕 Hvilken medisin går du på? Anonymkode: 8203c...855 Jeg går på escitalopram (cipralex). Går du på medisin? Anonymkode: 993cd...3d6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå