Gå til innhold

Sliter veldig med å ta valg

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg sliter veldig med å ta valg i livet. Ikke hva jeg skal ha til middag, hva slags film jeg skal se på kino, og lignende. Det er ting som ikke stresser meg i det hele tatt, jeg liker å improvisere og at ting er litt uvisst.

Men jeg har et liv som gjør at jeg må ta ganske mange livsendrende valg i løpet av året - hvor jeg skal bo, hvor jeg skal jobbe, og lignende. Jeg er freelancer, og tar nok flere livsendrende valg enn mange andre.  Og jeg sliter så mye med å ta de valgene. Jeg tenker utrolig mye på det, veier frem og tilbake, får hjertebank og nedstemt og usikker. 

Hvis jeg sier nei til å ta den jobben - så vil jeg kanskje angre helt sinnsykt på det? Tenk hvis jeg ikke får en annen jobb? Tenk hvis jeg ikke får en bedre jobb? Tenk hvis dette endrer karrieren min til det verre? Tenk hvis jeg sier ja - og angrer. Ikke trives der jeg skal bo, kontant ønsker å være et annet sted, og så videre. Jeg er i et yrke hvor man ikke nødvendigvis kan si opp etter tre måneder hvis man ikke trives. Eller dvs, man har så klart RETT til å si opp, men man gjør liksom ikke det-  det kan virkelig ødelegge karrieren. 

Dette er en karriere med utrolig mye konkurranse, det er veldig mange om beinet. Så det stresser meg jo også, når jeg skal velge hvilke valg for karrieren som er best for meg. 

Jeg sliter også veldig med mye skamfølelser og skyldfølelser - så det er jo definitivt noe som påvirker meg mye i å skulle ta valgene. 

Endret av Pingleton

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...