AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #1 Skrevet 19. april 2024 Jeg har en gammel venn som jeg ble kjent med på ungdomsskolen og hadde mye med å gjøre frem til tidlig i 20-årene. Nå, mer en 10 år senere, har han plutselig begynt å ringe et par ganger i året sånn ut av det blå. Typisk rett før han skal ut og reise eller noe skal skje i livet. Det blir aldri egentlig snakk om å møtes, og vi har begge fått forskjellige omgangskretser vi er sosiale med. Så etter kveldens samtale tenkte jeg hva er egentlig poenget med denne relasjonen? Om det ikke av og til rett og slett er bedre å la gamle vennskap ligge i fortiden som et godt minne. Vi har ikke noe til felles, og jeg ser ikke noe behov for å ringes et par ganger i året for å ramse opp hva som har skjedd siden sist, planer for året og hvordan jobb går. Det virker for meg som om han rett og slett har behov for å skryte og skinne for noen? Dilemmaet er om det er best å bare jatte med de gangene i året, eller om jeg skal si på en fin måte at jeg ikke tror det har noen hensikt med videre kontakt? Noen som har erfaring med dette? Vet at han er en følsom person så at han blir fornærmet av det regner jeg med (og kan leve med det og). Anonymkode: 6213f...957 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #2 Skrevet 19. april 2024 Det var en nabo i vårt gamle nabolag som brukte å legge "julebrev" i postkassene til alle naboene. Det var stort sett skryt, og det begynte da hans barn startet på utdanning. Han gav seg etter noen år, da han aldri fikk svar... Hadde det vært en genuin og ekte relasjon hadde han jo fått svar, men da hadde han også stukket innom på en kopp kaffe for å høre hvordan det gikk med naboene. Her var det egotripp deluxe, og alle så rett igjennom det. Anonymkode: 99e27...2ff
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #3 Skrevet 19. april 2024 12 minutter siden, AnonymBruker said: Det var en nabo i vårt gamle nabolag som brukte å legge "julebrev" i postkassene til alle naboene. Det var stort sett skryt, og det begynte da hans barn startet på utdanning. Han gav seg etter noen år, da han aldri fikk svar... Hadde det vært en genuin og ekte relasjon hadde han jo fått svar, men da hadde han også stukket innom på en kopp kaffe for å høre hvordan det gikk med naboene. Her var det egotripp deluxe, og alle så rett igjennom det. Anonymkode: 99e27...2ff Herregud, det høres jo helt vilt ut. Snakk om mangel på sosiale antenner😂 Anonymkode: 6213f...957
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #4 Skrevet 19. april 2024 Dere har en telefonsamtale kanskje 2 ganger i året, det påvirker vel ikke livet ditt så veldig mye. Jeg hadde helt klart bare jatta med. Anonymkode: 89aad...30f
princeofithilien Skrevet 19. april 2024 #5 Skrevet 19. april 2024 Jeg tror jeg ville latt være å ta telefonen når han ringte 🙈 3
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #6 Skrevet 20. april 2024 princeofithilien skrev (14 timer siden): Jeg tror jeg ville latt være å ta telefonen når han ringte 🙈 Enig. Så enkelt er det. Hvorfor i all verden skal man være forpliktet til å ta enhver telefonsamtale? I disse dager synes jeg det er mange som ikke svarer på telefonen der og da, og så velger man etterpå om man vil ringe opp igjen eller ikke. Anonymkode: 42903...3a8 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #7 Skrevet 20. april 2024 Er det et forsøk på å bli venner igjen? Ensom? Trenger emosjonell støtte rundt en stor henselse og har ingen andre? Savner deg og føler ikke det er en stor nok grunn til å ringe foruten når det skjer noe? Det er kun da han har samlet seg opp nok selvtilitt til å ta kontakt? Det skjedde med meg også, men kun en gang. Mistenker i ettertid at det var et forsøk på å få meg til å prøve seg på han. Han ville vise at han hadde livet på stell. Han har fortalt at han liker med, så er ikke innbilsk uten grunn. Anonymkode: bbd40...b78
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #8 Skrevet 20. april 2024 Har en slik "venninne" selv. Hun ringer ikke, men sender og sendte konstant skrytemeldinger som jeg prøvde å besvare etter beste evne. Selv svarer hun aldri om jeg for eksempel deler noe, sist at hunden vår er syk. Har bare innsett at hun trenger et sted å løfte selvbildet sitt på. Tråkke andre ned og løfte seg selv opp som en slags substitutt for manglene lykke, slik jeg forstår det. Hun får bare drive på videre, jeg er lei av skrythalsen og enveis kommunikasjonen og gidder ikke å besvare mer. Enkelte mennesker har ikke gode hensikter. Fant dessuten ut at hun ikke har vært ærlig tidligere i vår relasjon. Ikke noe å bry seg om disse. Kos deg med ditt liv og dine ekte relasjoner. Nyt at du personlig ikke trenger å drive slik selv. Anonymkode: 3d7ad...af3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå