Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

-

Endret av Pingleton
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Si nei, tål at hun blir sur og stå i det. 
Jeg har også en sånn familie og er den som sier nei. Jeg orker okke ødelegge ferien min fordi jeg skal please moren min. Jeg brukte alt for mange år på det og har betalt alt for mye penger på terapi til at jeg går på akkord med meg selv på sånt. 

Anonymkode: c5b8d...273

• Hjerte 2
Skrevet

Hva med en ferie hvor dere bor i samme område men ikke sammen? Hver sin leilighet, hvert sitt hotellrom? Sees til morgenkaffe, og gjør hver deres greie på dagen. Eller gjør noe felles på dagen, men dra hver for seg til kvelden? Altså ferie sammen, men ikke sammen hele tiden. Kjenner meg igjen altspy, men tenker samtidig at det er nettopp dette en angrer på senere i livet; at en ikke viet litt mer tid til familien 

Kommuniser og avklar forventningene på forhånd, da er nye gjort?

Skrevet (endret)

-

Endret av Pingleton
Skrevet

du skriver jo selv hva du skal si ...

Mamma ... du vet du spør en del om ikke vi kan bli med på ferie. Jeg svarer alltid nei til det. Jeg skylder deg å forklare hvorfor. DU skjønner, jeg har ikke lyst at vi skal dra på ferie sammen alle sammen. Det blir bare krangling og diskusjoner og slikt. Vi er alle i familie, og vi er alle glade i hveradnre. Vi har bare veldig forskjellige personligheter og behov. Ser ting på forskjellige måter. Så jeg synes ikke det er noen god ide å reise i lag. Men jeg er veldig veldig glad i dere uansett. 

VÆR ÆRLIG si ting RETT UT men vær snill og grei når du sier det. 

Hadde ikke du likt å vite det selv om man blir litt lei seg hvis det var du som alltid spurte og fikk nei. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

-

Endret av Pingleton
Skrevet
Pingleton skrev (22 timer siden):

Får prøve på dette. Vil jo ikke såre henne eller at hun skal bli lei seg, og jeg skulle virkelig ønske at vi kunne dratt på ferie sammen som vanlige folk, men det kan vi rett og slett ikke. Det blir ekstremt ubehagelig, av mange forskjellige grunner.

det stikker alltid litt men det går over. bedre slik enn alt det dramaet fra begge sider ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...