AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #1 Skrevet 19. april 2024 Har du opplevd at voksne blir avvisende/prøver ekskludere andre foreldre/barn hvis et barn har hatt en eller annen konflikt med deres barn i bhg? Feks holdt utenfor i lek eller sagt noe sårende eller uheldig? De fleste barna gjør/sier iblant dumme ting , men ser ut til at det ene barnet har blitt utpekt som syndebukk av enten personalet/ andre barn eller en forelder. denne forelderen har hatt flere episoder med kjølig atferd mot foreldre /barnet. Aldri vært borti lignende men er dette normal/vanlig reaksjon hos voksne? Har tidligere vært en hyggelig tone. Ikke vært noe forsøk på å ta opp noen problem. Anonymkode: 8c34d...992
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #2 Skrevet 19. april 2024 Jepp, har en mor og mormor som baksnakker og stenger venner ute fordi de ikke liker dem eller fordi de ikke har samme interesse som barna deres. Dette skjer foran barna. Så helt sykt. Men de er ressurssvake mennesker både fysisk og psykisk. Anonymkode: 5d4e1...4fb 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #3 Skrevet 20. april 2024 Men her skjer det når de får høre(?) at barnet har gjort noe i Bhg som ikke er fint. Det ene barnet blir åpenbart sett på som den eneste som gjør/sier noe galt mens de da kanskje mener deres barn ikke har gjort noe (antar jeg). Vet ikke om Bhg har forklart seg uheldig eller om det er deres eget barn som sier noe negativt om den ene, men er det ikke normalt å evt ta opp med andre foreldre eller iallfall oppføre seg ok? Hvordan skal man forholde seg til en voksen som er hyggelig ene øyeblikk men brått ignorerer deg eller ikke svarer når barna «kanskje?» har hatt en konflikt i Bhg? Og prøver å holde barna unna hverandre, og antakelig ber eget barn ikke være med det ene barnet så det blir fryst ut. Anonymkode: 8c34d...992
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #4 Skrevet 20. april 2024 Ja hadde noen i bh og på skolen. Som var sånn. Utrolig barnslig oppførsel av voksne folk for småting. Hun værste av dem fikk også en helt umulig ungen ingen orket å ha på besøk etterhvert. Ha fant på mye som ikke var bra, så de som hadde ungen på besøk måtte ofte ringe mor å be om henting før avtalt. Da skylte hun på barnet ungen var på besøk hos og foreldrene der. Så da ønsket de ikke å ha mer besøk. En annen familie i litt annen situasjon. Når de hadde barn på besøk. Så beskylte de gjester for å ha stjålet og ødelagt ting. Ting vi visste var ødelagt fra før og iallefall ikke stjålet. I tillegg presset foreldrene til å låne bort og hjem ting. Bla en ds spillmaskin var borte så det gikk vi beskjed om å erstatte. Og et ps spill de ville vi skulle levere tilbake som vi ikke hadde lånt. Ds ble funnet i fryseren. Den havnet der når barna hentet is. Og det spillet fikk ikke min unge låne fordi det var gta, noe mitt barn ikke fikk lov å spille. Men måtte krangle mee foreldrene og si hardt i fra at nei vi skulle ikke låne dette spillet. For de sluttet ikke mase. Desuten visste jeg at om de fant minste lille ripe så ville de ha penger. Så mine var der to ganger og aldri mer. Det var også mer de fikk beskuæyldninger om. Og hørte fra andre foreldre at det var akkurat slik med de også. Spillet fant jeg ut var lånt ut til noen andre. Synd for barna, men der ble kontakt brutt på fritiden. Pga foreldrenes dårlige oppførsel. Anonymkode: 155b2...4a1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #5 Skrevet 20. april 2024 Jeg tenker at det er alltids mennesker som har vanskelige, vennlige eller mistroiske personligheter. Emosjonelle problemer, personlighetsforstyrrelser osv i varierende grad. Vi kjenner vel alle en som er sånn. Og det går vel i arv og. Anonymkode: f6ad0...338
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #6 Skrevet 22. april 2024 AnonymBruker skrev (På 20.4.2024 den 11.06): Jeg tenker at det er alltids mennesker som har vanskelige, vennlige eller mistroiske personligheter. Emosjonelle problemer, personlighetsforstyrrelser osv i varierende grad. Vi kjenner vel alle en som er sånn. Og det går vel i arv og. Anonymkode: f6ad0...338 Hva slags diagnose mener du kan føre til at voksne er sånn mot andre barn da? Anonymkode: 8c34d...992
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #7 Skrevet 22. april 2024 Jepp! Her er det mye av det. Så nå flytter vi og begynner på nytt, skolen skjønner oss godt. Klassen til yngste er ekstrem. En gjeng av navlebeskuende folk. Mammakvelden hadde minimalt oppmøte, så alle skylder på alle og få ser eget barn/seg selv. Lettere å utestenge og slette på Facebook 😅 Anonymkode: 469fc...543
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #8 Skrevet 22. april 2024 Nei, har ikke opplevd det. Er barnet aggressivt og truende? Har opplevd at mitt barn ble skikkelig skremt av et annet barn, på grunn av drøye grafiske trusler om dreping og lemlesting. Eller er det noe ved familien som gjør at de andre foreldrene ikke vil omgås? F.eks. mistanke om omsorgssvikt, rus, psykdom e.l. Anonymkode: db0b8...450
AnonymBruker Skrevet 22. april 2024 #9 Skrevet 22. april 2024 Vår søster er sånn, later som ingenting slik at andre ikke får komme fram med det de har på hjertet. Hun bruker det blant sine barn men også som en hersketeknikk i sine gamle foreldres hjem fordi hun vil styre alt alene. "Gå dere!, rekovalesentene mor og far må lære å klare seg alene" Med det mål å karre til seg ekstra mye penger. Anonymkode: 7a8d1...a6f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå