AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #1 Skrevet 19. april 2024 Har ei venninne jeg har kjent i 4 år nå. Vi bor 3 timer unna hverandre, så det er ikke akkurat en svipptur for å ta en tur. Vi begge bor også hjemme og er 23 år. Vi har ikke sett hverandre på snart 1 år nå grunnet skole, jobb, livssituasjoner osv.. Vi har snakket om å prøve å møtes. Hu vil så veldig gjerne komme til meg fordi da kan vi dra ut på byen å drikke. I følge henne så kan jeg ikke komme til henne grunnet foreldrene er strenge med alkohol. Foreldrene er kristne, og har ett annet syn på alkohol. Nå kommer hu med unnskyldning at hun ikke kan komme til meg fordi hu ikke har penger til å kunne drikke. Har sagt ifra tydelig at vi ikke må dra ut eller drikke. Har kommet med forslag som å lage noe god mat hjemme, se film, gå tur osv… men dette virket ikke noe interessant for henne. Har sagt at jeg kan komme en tur, men igjen da får hun ikke drikke alkohol og dette blir et problem for henne. Ser nå ut som at det ikke blir noe møte ettersom hun ikke har penger til å drikke… Føler denne oppførselen er så barnslig og føler meg ikke akkurat kjempe gøy å være med. Føler egt for å droppe dette vennskapet nå… Anonymkode: 5e39b...6c6 3
Sydvesta Orkana Skrevet 19. april 2024 #3 Skrevet 19. april 2024 Kullsyrevann skrev (3 minutter siden): Hvor gamle er dere? Står i HI at de er 23 år. 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #4 Skrevet 19. april 2024 Kullsyrevann skrev (3 minutter siden): Hvor gamle er dere? Det står at de er 23, men venninnen er kanskje 14 mentalt. Anonymkode: 5d066...000 1
Kullsyrevann Skrevet 19. april 2024 #5 Skrevet 19. april 2024 Sydvesta Orkana skrev (Akkurat nå): Står i HI at de er 23 år. Åja, fikk det ikke med meg. Hørtes ut som de var langt yngre 😅 Nei TS, skjønner godt at du revurderer dette vennskapet. Hvis hun ikke klarer å være sosial uten å være drita, så er hun ikke så mye å samle på. 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #6 Skrevet 19. april 2024 Sånn går det når en vokser opp i et strengt kristent hjem , og en ikke deler det livssynet med foreldrene . Da blir alt det som er « forbudt og synd» veldig fristende og viktig å prøve, koste hva det koste vil. Det er bare snakk om et tidsspørsmål før venninnen din flytter hjemmefra og kaster seg ut på livet. Hun er litt for fokusert på fest og frihet enn hva du er kanskje ? Anonymkode: 16bb7...afe 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #7 Skrevet 20. april 2024 Det kan jo være at hun ønsker å benytte seg av sjansen til å drikke når hun for en gangs skyld har muligheten til det, uten foreldrenes nærvær. Du kan jo spørre henne litt ut om det. Si at du kjenner deg litt usikker på om hun egentlig liker ditt selskap hvis hun føler hun må drikke hvis det skal være vits å møtes. Anonymkode: 347d8...904
svartkatt Skrevet 20. april 2024 #9 Skrevet 20. april 2024 Hadde ikke orket være venn med ei som bare tenker på alkohol.
Grüner Skrevet 20. april 2024 #10 Skrevet 20. april 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Har ei venninne jeg har kjent i 4 år nå. Vi bor 3 timer unna hverandre, så det er ikke akkurat en svipptur for å ta en tur. Vi begge bor også hjemme og er 23 år. Vi har ikke sett hverandre på snart 1 år nå grunnet skole, jobb, livssituasjoner osv.. Vi har snakket om å prøve å møtes. Hu vil så veldig gjerne komme til meg fordi da kan vi dra ut på byen å drikke. I følge henne så kan jeg ikke komme til henne grunnet foreldrene er strenge med alkohol. Foreldrene er kristne, og har ett annet syn på alkohol. Nå kommer hu med unnskyldning at hun ikke kan komme til meg fordi hu ikke har penger til å kunne drikke. Har sagt ifra tydelig at vi ikke må dra ut eller drikke. Har kommet med forslag som å lage noe god mat hjemme, se film, gå tur osv… men dette virket ikke noe interessant for henne. Har sagt at jeg kan komme en tur, men igjen da får hun ikke drikke alkohol og dette blir et problem for henne. Ser nå ut som at det ikke blir noe møte ettersom hun ikke har penger til å drikke… Føler denne oppførselen er så barnslig og føler meg ikke akkurat kjempe gøy å være med. Føler egt for å droppe dette vennskapet nå… Anonymkode: 5e39b...6c6 Spør henne rett ut om hun bare er sammen for deg for å drikke.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #11 Skrevet 20. april 2024 Høres ut som dårlige unnskyldninger og at hun egentlig ikke har lyst til å treffes. Anonymkode: c125e...6dc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå