Gå til innhold

Vitamintilskudd

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tar du vitamintilskudd? 

Er blitt anbefalt noen vitaminer og var på jakt etter disse på apotek i dag. Det er jo en jungel! 

Tar fra før av D-vitaminer og multivitamin. D-vitamin har jeg kontroll på, men når jeg begynner på flere andre vitaminer, kan jeg da fortsette med multivitamin? Blir det for mye? Jeg synes det er vanskelig å holde oversikt og passe på at alt dette blir riktig. 

Anonymkode: aafa5...8c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tar B-vitaminer, ekstra sterke, og det har faktisk forbedret noe uventet; et utslett (stort) jeg har hatt på begge leggene i 35-40 år har forsvunnet etter at jeg begynte på b-vitaminene... Plutselig har jeg normale legger. 

Kuttet ut b-vitaminene for noen dager bare, og plutselig var det en flekk med utslett igjen på den ene leggen. Etter bare noen dager. Så da begynte jeg igjen. Skal fortsette å ta dem.

Var en stund jeg gikk på reseptbelagt d-vitamintilskudd fra lege, men blodprøvene viste etter en stund ok nivåer igjen, så da kunne jeg slutte med dem. 

Har også fått beskjed av legen om å ta kalsium for skjelettet, men fy for en forstoppelse jeg får av dem... så jeg har sluttet. Men får vel begynne igjen og ta noen nå og da.

Anonymkode: c712a...d7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste kosttilskudd som er uten resept er bullshit. Ofte kunstige versjoner av vitaminer som ikke er like effektive som de naturlige, og noen av dem er faktisk direkte skadelig, som kunstig B12.

De eneste jeg tar er tabletter av frysetørket innmat, fordi jeg er dårlig på å spise innmat. Jeg ødela helsa med vegansk kosthold og ørten kosttilskudd, så nå spiser jeg bare rent og naturlig og så lite planter og så mye kjøtt som mulig og får sakte men sikkert helsa tilbake. Jeg liker Nordic Kings sine. Ingen tilsetningsstoffer, bare frysetørket innmat.

Anonymkode: 9f00d...631

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...